42 Dodge Carryall

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja rötkö, 30.4.2016.

  1. rötkö

    rötkö Gearhead

    Terve taas .

    Nyt on jotain näkyvääkin saatu aikaiseksi .

    Koria on hitsuuteltu reilusti. Koko kori on epoksissa sisältä ja päältä. Lattian pintamaalasin ja katon kittasin kun kerran pyörittäjässä oli.
    [​IMG]
    [​IMG]
    Kori on nyt menollaan rungolle. Saa melkein harjakaisia viettää.
    Pääsee piakkoin hallintalaitteita virittelee kun saa tuon ruodon pois sisältä .
    [​IMG]
    Tuli taas talliin tilaa kun sai taas hytin rungon päälle. Jos ens talven aikana sais tuon vielä omin voimin liikkumaan
     
    rekkamies, 12345678910, Make500 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. rötkö

    rötkö Gearhead

    Keulaa hiukan kasailtu. Turvavoitä soviteltu. Penkit käyneet myös paikoillaan. Cooleria ja akkua lukuunottamatta melkein koeajokunnossa olis

    [​IMG]
     
    rekkamies, sleepercooler, bootsi ja 10 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    hieno homma että edistyy.

    on kyllä tylyn näkönen laitos. erottuu parkkipaikoilla edukseen.
     
    isalmela, rötkö ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  4. rötkö

    rötkö Gearhead



    Tuossa pieni video lyhyestä testiajosta

    Jäi vähän vähiin koeajot kun vaihteisto vuoti öljyä. Viaksi osottautui vuosimalliero jakiksen ja lootan välillä, stefa ei yltänyt aksilalle. Nyt sekin jo korjattu siirtoholkilla.

    Ei vaan ole kesällä tullut tehtyä paljoakaan. Ainoastaan takaluukku tuli kunnostettua.
     
    rekkamies, palontie, ImpJay ja 8 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    On kyllä hieno laite! Ja hieno tekniikka, Cummins pörisee komeesti.
     
  6. rötkö

    rötkö Gearhead




    Pari tylsää viedoo kittailusta.

    Tätä lajia on piisannutkin. Joku mulkku hionut koko kärryn jollain kivilaikan tyylisellä Nyt loppu jo häämöttää.
     
    rekkamies, Rusty, Make500 ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  7. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Ei ollut tylsiä. Ja hyvät musiikit vieläpä, mitä bändejä nämä oli?
    o_O
     
  8. rötkö

    rötkö Gearhead

    Wild rooster ja Go getters

    Täytys tästä lähtee taas talliin nypläämään noita nokkapellin reunoja ei mahdu kittilasta eikä hiomapalikka. Oikein loppuvastustaja.
     
    Rusty ja LPV tykkäävät tästä.
  9. rötkö

    rötkö Gearhead

    Kittailut on onneksi takanapäin. Muutama ilta tehty teippailua ettei sumu sotkisi pintoja.
    Happo pohjamaalia ja polyuretaani sotkua päälle.
    Nyt olis luukut ja karmit käsitelty.

    Seuraavaksi ovet paikoilleen ja happoa tai epoksia pintaan ja pienen haihdutuksen jälkeen pintaväri päälle.
    Kova homma mutta tuleepahan näkyvää.[​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
    Inlinee, rekkamies, Gary Grand ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. Smirkelimies

    Smirkelimies 3rd gear

    Näkyy firma nimeltä Legacy Classic Trucks rakentavan tilauksesta vastaavanlaisia Dodge Power Wagoneita, ja muunkin merkkisiä saa. Hemmingsin sivuilla luki että hinnat alkaen 170 000 dollaria
     
  11. rötkö

    rötkö Gearhead

    Juu niin tekee, desert power wagons tekee kanssa vastaavia restomodeja.

    Tais olla Legasy classicin tekele se vihreä carryall minkä netistä bongasin ja siitä se ajatus sitten
    lähti
    Carryall tais olla legasyllä lähtöhintaan 250000$

    'Vähä' jää onneksi sen alle itsetehtynä ;) Toki ei niin hienoa taida saada aikaan.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  12. rötkö

    rötkö Gearhead

    Nojoo. Nyt on teippien poistoa vaille päivä paketissa. Aamusta alkoi pölynpoistolla, korimassojen levitys, epoksin ruiskutus, ruoka tauko/ haihdutus ja kaksi kerrosta Raptoria 10% ohennettuna ja maaliruiskulla pohjamaali suuttimella.
    Ihan kivan satiinin sai kun lisäs painetta neljään baariin toiselle kierrokselle ja ruiskutti noin 40cm päästä. Pidin. Noin tunnin tauon kerrosten välissä.

    Ihan tyytyväinen olen kun ei tuon enempää peilaa. Pari roskaa tuli mutta ei pahasti näy.[​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
    Inlinee, mukko, Roberto ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  13. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Tästä tulee hieno laitos.
     
    LPV ja rötkö tykkäävät tästä.
  14. rötkö

    rötkö Gearhead

    [​IMG] [​IMG]
    Sain lasit teetettyä .[​IMG]
    [​IMG]
    Takaluukun lasien asennuksessa piti turvautua ammattityökaluihin. Sivulasien kanssa saikin omalta 9v tytöltä apua muttereiden kanssa

    Täytys ilmastoinnin kompura räpeltää koneen kylkeen ja väsätä letkut sille. Sitten pääsis kasaaman keulaa.

    Johtosarjaakin vähä ihmettelin kun oottelin laseja.
     
    Inlinee, 1purehell, Gary Grand ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  15. rötkö

    rötkö Gearhead

    Viimein sain pian 4 vuotta nurkassa maanneet herkut paikoilleen.



    Homman teki suht helpoksi se että Legasy classic trucks keräsi meille ostoslistan

    Onneksi tuli kysyttyä apua ja suureksi yllätykseksi he olivat jälleenmyyjä vintage air:in kamoille. Oli kyllä kiva touhuta kun kaikki oli huomioitu ja osat sopi hienosti.

    Olisin itsekseen kuvastosta valinnut aivan liian pienen puhaltimen
    Ensin koitin kuvastoja selata ja meinasin tulla hulluksi kun joka suulaketta oli kymmenen mallista

    Kompuran hankin itse kun se olisi jostain syystä maksanut yli puolet enemmän kun mihin sen itse sain.

    Telineen olisi saanut kanssa legasyltä mutt oli sen verran kallis että päätin kyhätä itse. Ihan ilman vastoinkäymisiä ei telineen teko mennyt. Jouduin alavesiletkun vielä modaamaan vaikka kuinka sihtasin että mahtuu.
     
    Inlinee, rekkamies, Roberto ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Harvinaista, että mies lukee käyttöohjeita, mutta lentihän ne siitä kuitenki turhanpäiväsinä lattialle...
     
    rötkö tykkää tästä.
  17. rötkö

    rötkö Gearhead

    Taas vähä kasailtu.

    Moottorin ja lootan sähköt kytketty. Muutenki johdot reititetty.
    Vielä kun tulis rele kotelo niin pääsis sisältä kytkemään.
    Takavalot ja mittarit on kanssa jossain postissa tulollaan.

    Täytyy varmaan spräyätä kennot mustaks jottei paista noin ikävästi.

    Jerrykannuakin vähä mallailin paikoilleen. Antaskohan kannun olla vihreä vai mikä olisi hyvä väri?

    Kauhea kikkailu oli alavesiletkun uudelleen reitityksessä. Vesilähtö meni uusiksi, pari yrityksen jälkeen kaikki letkut juuri ja juuri sopii. Nyt alavesiletku kiertää remmin.
    Liitetiedostot
    [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    [​IMG]
     
    Inlinee, Akseli von Gardan, LPV ja 11 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Anna olla jerryn vihree vaan..;)
     
  19. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    On munaa tuossa keulassa!:cool:

    Melkosen kiemuran oot saanu vääntää vesiletkulle.

    Isompien Cumminsien kanssa suunnitteluhommia tehneenä jotkut hommat on auennu speksaamalla kone ihan eri näkösillä apulaitteilla, ym. varusteilla. Vaihtoehtoja löytyy ihan loputtomasti..

    Tällasessa yksittäisasennuksessa ei tietenkään moista pääse oikeen tekemään.:(
     
  20. rötkö

    rötkö Gearhead



    Projekti on edennyt siihen pisteeseen että katsastus yrityksestä voi jo haaveilla.

    Koeajo vol2 on suoritettu

    Lastentauteja ilmeni vähäisiä, vuotava ohjaustehtimen säiliön korkki ja lievä tehonpuute
    Täytyy tarkistaa että löytääkö ahtopaine pumpulle asti. Tuntuu niinkuin mentäs sillä syötöllä mitä kone saa ennenkö ahdin herää.
     
    Inlinee, rekkamies, 1purehell ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!