440 cid e-bodyssä headerit kiinni simpukassa, apuva

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Cha, 21.11.2009.

  1. Cha

    Cha 3rd gear

    työn alla puolivalmiina usas-sta hankittu Challenger 70 440, missä on hienot kromatut putkiheaderit kiinni jo amerikoista:
    nyt kun tarkistimme konehuonetta, valmistellessaan ekoihin savuihin, huomasin, että vasen headeri on kiinni simpukassa ja etummaisen sylinterin luona jopa pultit on auki ja siinä on lohkon ja headerin välissä 5 mm rako - kai muuten ei kone mennyt väkisinkin paikoilleen...

    Konetta ei voi myös kallistaa oikealle, koska oikea headeri on lähes kiini vääntösauvassa!

    Joko pitää silvota headerit (ja pituudet mennee päin seiniä) tai asentaa hammastanko-ohjaus, mikä sopis muuten hyvin, paitsi en osais sijoittaa sitä hammastankoa mihinkään...

    Onko koetellusti sopivia headereita 440 kautta e-body?


    onko joku ollut samassa jamassa? mikä oli ratkaisu?
     
  2. palotila

    palotila Gearhead

    Itsellä on TTI:n 1 7/8" peltisarjat. Ne meni heittämällä paikalle, mutta ovat aika hintavat. Ne toleranssit vaan on aika pienet. Hammatanko on aika helppo asentaa, esim unisteerin setti pultataan suoraan kiinni olemassa oleviin korviin. Mutta sekin maksaa.
     
  3. niklas_

    niklas_ 1st gear

    taitaa olla just toi hammastankomalli mitä ne myy esim yearonessa.
    pyörät ei käänny läheskään niin paljon ku alunperin sillä.
     
  4. Cha

    Cha 3rd gear

    Ei se e-body muutenkaan ole kovin halukas kääntymään, paitsi jos kaasulla auttaa ja sattuu olemaan posi-traction...

    Onko kokemus just siitä unisteerin setistä?
    Mitä ne tti:n headerit maksaa?
     
  5. korkki7

    korkki7 1st gear

    Competition olisko hookersit menee nakkaamalla,jos käyttää pinnapulttien sijaan pultteja ja jotain tiivistemassaa ainakin vasen taka.Itellä on varmaan noin 2" sarjat ja asennus kesti varmaankin tunnin kaks.
     
  6. niklas_

    niklas_ 1st gear

    juu on se just se unisteer mitä yearone myy. eikä kuulemma käänny läheskään niin hyvin ku alunperin
     
  7. jthrbt

    jthrbt 1st gear

    g

    Mulla oli "unistearig" hammastanko ohjaus kamat kiinni e-kopassa ja kyllä kääntösäde hiukan kärsii. Sarja maksaa vähän yli donan, kun se on pihalla. Niitä saa vähän joka paikasta, mutta 99% unisteerig "valmistamia".
     
  8. palotila

    palotila Gearhead

    Oliko unisteerillä vaikutusta ohjattavuuteen? Varsinkin maantienopeuksissa tuntuu että tarttis mersun merkin avuksi tähtäämiseen.
     
  9. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Väittäisin, et vikaa on silloin jossain muualla. Jos noissa on kaikki kunnossa ja säädöt kohdallaan, ne no ihan kelvollisia ajettavia orkkistyyppisilläkin osilla.
     

Kerro tästä muillekin!