440 rakentelu.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kotr, 5.9.2013.

  1. sbm396

    sbm396 3rd gear

    Jos kovat öljynpaineet konees ja jotain vähä jäykempää ööliä nii voi kulua 1500-2000 km ajolla vaihtokuntoon. Yks kaveri alko omas stroker konees ihmetteleen tehon laskua oli kuluneen rattaan syystä tippunu 4-5 astetta ennakkoa
     
  2. jariha

    jariha Gearhead

    ookkei... nyt pitäs vaan muistaa oliko se akseli sorsalta:eek: pensapumpulla on ainakin se käyttötanko sieltä:rolleyes:
     
  3. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Mulla meni parin kesän ajoilla aika huonoks, eli varmaan n. 3-4tkm.
     
  4. vekku

    vekku 1st gear

    Mikä olisi kestävämpi akseli?

    Tänään sain kannet kotia, vaatii off set vibat imupuolelle. "Swinger71" oli jo koeponnistanu sorsan vipat ja uskon, että nuo speedmaster keinut on suunnilleen samaa laatua joten nuille jousipaineille pitää laittaa jotain muuta. Mikä merkki kestää?
     
  5. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

  6. PPRCuda

    PPRCuda Gearhead

  7. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Kyl se varmaan vaan tarttee hyväksyä että tollanen pronssiseos kuluu. Milodonin ratas on mulla ollut pitkäikäisin. Öljy mulla ollu aina nois 10w60 syn tai osasyn.
     
  8. vekku

    vekku 1st gear

    Joo näin se varmaan on, nyt on tuo Hughes ollu päällimmäisenä mielessä jos sieltä tilaisi keinut, jousipaketin ja sieltä löytyis myös tuo milodonin akseli. Sähköisen alipainepumpun jarruille tilasin, niin tuolla Hughesilla ois myös säiliöitä jos tehostaja senkin vaatii.

    Sitten tuo sytkäpuoli, pitää sekin laittaa uusiksi, mitä eroa on msd pokseilla 6421 ja 6530 ja kumpi kannattee laittaa? Onko niin, että tuo 6530 on nuista ohjelmoitava?
     
  9. ilu100

    ilu100 3rd gear

    No minulla valmiina uusi HUGHES 1.6 satsi kaikkine asennusarjoineen myytävänä.
     
  10. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Mä en ole saanut ajamalla yhtään pronssiratasta loppuun. Kyl ne kuluu, joo, mut hammaskatoon saa kyl sahata.Se kuluminen oo kauheesti haitannut. Varmaan pari kymppiä suhannu parhailla. Letukassa ja fordissa noi rattaat on paljon pienempiä ja niissä toi ongelma on konkreettisempi. Saatavilla on myös komposiittiratasta jonka pitäis kai olla käytännössä "ikuinen". Kallis, eikä oo ollu moiselle tarvetta.
     
  11. dbltrbl

    dbltrbl Gearhead

    Tartteeko öljyn kuuman pään viskositeetti todella olla noin jäykkä?
     
  12. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Riippuu varmaan laakeri välyksistä.
     
  13. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Tossa Eaglen 4.15" akselissa oli out of the box todella reilut välykset, mut vuosia se on toiminu moitteetta ja on saanut kyllä happee kadulla ja stripillä. Eikä tarkistuspurussakaan löytynyt mitään vikaa vaikka joskus todella kuumana vähän mietin tyhjäkäynnillä että onpas matalat paineet.
     
  14. paja1

    paja1 Gearhead

    Paljo ne välykset oli ja missä paineet oli alimmillaan?
     
  15. PPRCuda

    PPRCuda Gearhead

    Onko ketjussa Trick Flow -kokemusta?
     
  16. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Ei oo mulla, mut kaiken käsityksen mukaan pitäis olla oikeenkin hyvät hintaansa nähden. 270 on Max Wedge ikkunalla, 240 vakiolla. Vakio ikkuna on vähän pienehkö jo 400 kokosellekin pervomanssimosalle. En epäröis käyttää.
     
  17. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Ei muista millään tarkkoja lukuja, mutta siellä .004" tuntumas muistaakseni. Tyhjäkäynnillä oli kuumana n.25psi ja kierroksilla reilu 60.
     
  18. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Pöydällä nuo ovat, ainakin pirun hienon näköiset cnc-koneistettuna.
    [​IMG]
     
    Muokattu: 17.12.2018
  19. 440Mag

    440Mag Gearhead



    Siinä jonkun garage sällin video 440 alakerralla bolt on testailua, 540-->600hv. Cnc240 hatut näyttää olevan.
     
  20. Poni -69

    Poni -69 2nd gear

    Eihän tuo ” kuumana paine” edes ole matala..
     

Kerro tästä muillekin!