440 rakentelu.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kotr, 5.9.2013.

  1. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Ei se olekaan jos itse tekee ja harrastaa. Mut jos teettää niin sil kansityön hinnalla pääsee jo vaihtamaan sellasiin kansiin mitä ei RPM:t pääse lähellekään. Niillä on paikkansa, mut yleisesti ottaen ei kannata käyttää Pro Stock kansia vääntömoottorissa eikä päinvastoin. Isolohkossa kuitenkin on aika hyvin vaihtoehtoja jotka ovat siedettävän hintaisia, toisin kuin pikkulohkosssa.
     
    440Mag tykkää tästä.
  2. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Annat koneen olla nykysenä, turbo kylkeen ja polttoaineeksi E85 on voimaa ja vääntöä sen jälkeen. :)
     
  3. Tero2

    Tero2 Gearhead

    GBS ja Herje tykkäävät tästä.
  4. GBS

    GBS 2nd gear

  5. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Olikos noi perus ez:t tänäkin päivänä niin et katossa on selvä pykälä jolla toi ikkuna on tehty ns vakiokokoon? Eli helppo kairata mw ikkunalle. Sinänsähän nuo ei paljoa rpm:ä enempää virtaa ootb.

    Kaverilla oli tollaset eztat 500ci strokerissa aikalailla portattuna mut vakioikkunalla. Se meni ihan samaa matalaa 11/200kmh ku mun vastaava kone ja auto niil portatuilla edeleillä. Sit se kairas ne mw ikkunalle ja laitto mätsäävän imusarjan .loppuja tuli 20kmh lisää ja aika parani puol sekkaa
     
  6. vesku383

    vesku383 Gearhead

    Lainataas vähän ketjua, kun noista Indyistä näköjään puhutaan.

    Ittelle tulossa 496 stroker. Noita indyjä näky olleen partsissa n 2500e/pari, ns "täydellisinä", mietityttää nuo mukana tulevat rullakeinut, näyttävät pahasti olevan 440Sourcen keinuilta, tai vastaavilta. Onko kokemuksia?, ittelläkin löytyy nuo Sourcen rullakeinut, ja en uskaltas omaan pakettiin niitä laittaa, rullien hajoomisen pelossa.
    Mitenhän nuo kannet siistittyinä pelais?
    nokaksi kaavailtu Lunati Voodoo 294/304 hydr rolleria, b-body 1600kg, 3,23 välitys, turbaani 2500, joo ja tarvii alipainepumpun jarruille tuolla nokalla. perävälitystä voisi vähän tiukentaa, sitten tarvittaessa.
     
  7. Diktaattori

    Diktaattori 2nd gear

    Voiko noita sourcen keinuja ite parannella? Minulla ei oo kokemusta mutta yks tuttu paranteli niitä jotenkin.
     
  8. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Ainoo toimiva parannus sourcen vipoille on vaihtaa ne joihinkin toisiin. Mietojen laahureiden kanssa vielä riskillä menee, mutta jousipaineiden kasvaessa sitä neulalaakerisilppua on ikävä putsata koneesta pois.

    Indyn vipat on teknisesti enemmän esim cranen gold vippoja vastaavat. Niissä ei ole neulalaakereita.
     
  9. vesku383

    vesku383 Gearhead

    okei, tossa ne sanat mitkä halusin kuullakin, "ei neulalaakereita"
     
  10. vesku383

    vesku383 Gearhead

    Voisinkin myydä jollekin neulasavottaa pelkäämättömälle nuo 440Sourcen vipat 1,5 vipusuhteella, max 500km ajetut, yyveellä tavottaa
     
  11. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Hmm kannet, imusarjaa, nokkaa, peltisarjaa yms... vai laittaako vain turbo kiinni ja menoksi. :)
     

Kerro tästä muillekin!