442

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja AVOAUTO2, 4.12.2004.

  1. AVOAUTO2

    AVOAUTO2 3rd gear

    Joku kuulema kyseli suomi oldsin 442 -65 historiaa. Auto on nykyisin jonkinasteínen katu-kilpuri. Oli mulla omistuksessa 80-luvulla ja tunnen historiaa. Jos omistajaa vielä kiinnostaa tiedot ,vastaile.
     
  2. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Muki nimellä täällä palstalla omistaa sen nykyään ja eiköhän se kesällä tule radalle ja isolla motilla?
     
  3. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Onks toi aito 442? Jos on niin missäs orkkistekniikka on, ajettu paskaks tietenkin ja kaikki erikoisherkut hävinny vuosien varrella?
     
  4. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Ville kyllä se on aito Suomi 4-4-2 org tekniikkaa ei ole ollut 70 luvun alkuun enää olemassa..
     
  5. Muki

    Muki Gearhead

    Moi

    sellainen tosiaan on työn alla. Radalle ensi kesänä mikäli budjetissa ei tapahdu enää kovin suuria 'setback' tyyppisiä ilmiöitä. (Taannoin tehty 50-luvun talokauppa sekä käyttö-Ford tuoneet oman lisänsä soppaan).

    Auto on nykyisellään melko kompromissivapaa 'suoran tien kulkija'. Tekniikkapuoli pähkinänkuoressa: 9" Jack Currie DL johon just tuli uusi välitys (3.00:1), powerglide, Cad 500 pohjautuva stroker (MoPar 6.76" kangilla) n. 554-568 cid.

    Joitain kuvia lähinnä minua edeltäneen omistajan ajoilta
    http://www.majorvacuumleak.com


    [​IMG]

    ja kuten on käynyt ilmi, aikaisemmat vaiheet ovat mielenkiinnon ja tallennuksen kohteena. Itse ostin auton rullaavana melko pitkälti siinä kunnossa kuin se on näissä valokuvissa.

    -Muki
     
  6. AVOAUTO2

    AVOAUTO2 3rd gear

    Ostettiin auto kaverin kanssa kimpassa 80-luvun puolvälin aikoihin Keravalta.Oli purettu osiin ja oli ollut jonkin asteisessä kolarissa aiemmin.Peltityöt tehty, hiekkapuhalletty "kovakouraisesti". Osiltaan lähes täydellinen.Moottori vain vaihtunut 330:ksi. Oli kyllä seittut jo pitemmän aikaa . Kasailtiin laitetta nippuun ja haalittiin osia. Ajoautona mulla oli 59-coupe caddy,ja tallista oli pulaa, joten Oldsi seisoi vanhempien pihalla ja se piti hukata. Hesariin ilmoitus ja kattojia kävi. Järkevin kauppa oli vaihto 66-farmari fairlaneen ja rahanippuun. Ajeltiin 289 voimin koko talvi ja fordi oli lämmin. 442:n näin myöhemmin niputettuna gruisingissa ja se liikkui letukan isolohkolla nätisti. Auto oli edelleen pohjamaalissa. Oli aito suomi 442:n.
     
  7. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Kuopiossa oli 80-luvulla sininen -65 442 Olds hottentotattuna, L88-scooppi ja silleen. Ei ollut kyllä usein liikenteessä. Siitä oli kuviakin kasissa siihen aikaan, muistaakseni Joensuun näyttelyssä otettu. Motoparkin parkkiksella näin vuosia myöhemmin sitten mustan -65 442:n. Lieneekö sama?
     
  8. Muki

    Muki Gearhead

    Edellinen rekisterikilpi on ollut JTP-67 ja malliksi AKE on määritellyt "2d hardtop 442-65-jne...". Tarkistin hieman ja näyttäisi että kyseessä on 1965 mallinen olikos se nyt 'Holiday Club Coupe' joita on kyllä tehty kohtalaisen paljon 442-malleina kyseisenä vuonna. Lansing Michigan on ollut valmistustehdas tälle yksilölle.

    Mulla on aikaisempien omistajien ajoilta valokuvia, jotka pitäiskin skannata ja heittää webbiin jotta vois palauttaa ne kuvat. Laittelen tähän sitten linkin jahka jotain katseltavaa on.

    -Muki
     
  9. kole

    kole 3rd gear

    Joopa joo!
    Laita Muki se Olssi kulkeen. Meinaatko Caddyn koneella asfaltin käristää?
    Näin tuossa auton Mukilla tallissa taannoin ja on se oma historianpläjäys.
    Tuli mieleen ne vanhat V-kasilehdet ja saaplarin tötteröt sieltä pellin läpi.
    Sanoisin poijjaat muskelia.
    ps. en viitsi omaa allekirjoitusta tääs tapauksessa käyttää ettei tule Mukille kade. :rotfl:
     
  10. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    RockHQ ainakin jotain sentään org herkkuja säilyny. Ei enää 4 manuaalia ym mutta org 4-4-2 maski näkyi Mukilla tallissa olevan. Sun on Muki pakko vaihtaa se tohon. Ok, se on sinkkivalua ja painaa ehkä enemmän ku toi tympeen näkönen malibun alumiiniplootumaski. Yks kilo tunnu missää vääääntömotilla..
    P.S. Pakko laittaa nimikirjoitus
     
  11. Muki

    Muki Gearhead

    4 kg ..... vaatii ainakin .001" enempi iskua ..... no myönnettäköön että kyllä se esteettisesti ottaen paremmin siihen sopii, se alkuperäinen maski nimittäin.
     
  12. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    4kg??? No kyllähän se painavalta tuntui ku hypistelin sitä.. Sun on omapainoltas vaikea mennä ex kuskin alle. Se vaatis jotain indeksiä auchwiticz tai jotain nälkälakko diettiä? Jos se menee org 4-4-2 maskilla Caddyn stroke motilla 10.00001sek/249.99999km/h ja sun dietit ei enää auta ni sitten voit ruuvaata ton tympeen maskin takasii,eh?
     

Kerro tästä muillekin!