49-54 servoletti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Buddy, 17.12.2005.

  1. Buddy

    Buddy 1st gear

    Löytyykö täältä 49 -52 chevyharrastajia? miksei 53 ja 54kin. mulla on tekeillä -49 avo
     
  2. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    Kyllä varmaan harrastajia löytyy!Itellä oli vuos sitten 52 kanadan pontiac jonkin aikaa orkkis tekniikalla elikkäs lättis kutvosella ja manuaalilla....kouvolasta tänne kajaaniin ajoin...Mukava ajettava oli...(tosin kelit oli liukkaat ja alla rättirenkaat)ja vääntöä piisas,vaikkakin myöhemmin auto paljastui hirveeksi pommiksi... Siitä voisi enemmän auton nykyinen omistaja Tehvi kertoa lisää jos hän vaan jaksaa avautua...Se oli kanadan aikoina tehty pakkelista,jääkiekoista ja sun muusta kötöstämällä ja pellit,alusta ja paljon muuta meni uusiksi.Enpä tohon letukka asiaan sen koommin osaa kantaa ottaa...Tsemppiä vaan kustom projekteille!
     
  3. Buddy

    Buddy 1st gear

    Tehvi tais kertookki niistä tervapaikkauksista, kun mä itkin oman auton kuntoo. Luulin, et mun letukka oli maailman huonopeltisin, mut sielt löyty sitte sellane pommi, et huh, huh. Ei sen puoleen, ettei munkaan autos olis ollu työtä, meinaan koko lattian sai tehä ja takaluukun pohjan myös. Helmat piti tehr kokonaan ja ulkopelleistä ei tiedä vielä mitään, ennenku ne on hiottu pellille, jos sitä vaan on. :lol: Pistäisin kuvii, jos osaisin.
     
  4. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    MASI9 Nimisellä tyypillä on 52 chevy.
     
  5. MASI9

    MASI9 Gearhead

    Re: 49-52 servoletti

    Joo, mulla on se neliovisesta 2:s ovieks avoks muutettu -52:nen :lol: joka oli viimekesänä fleetlinellä vähän aika, taitaa olla sullekkin tuttu peli samalla paikkakunnalla kun fleetlinen kanssa asut. :) Alkukesästä mulla oli -54:nen 2D HT pg:llä varustettuna. Rahapulassa jouduin luopumaan siitä, mutta hyvä niin, ei olis nyt tuota avoa.

    Kunhan saan jossain vaiheessa tallin valmiiks, alan jatkojalostaa tuota -52:ta, tarkotus olis tehdä siitä kovakattonen avo, niin että katon saa peräkonttiin, ym. muuta mukavaa oon sunnitellu. Ens kesän ainakii jotuu vielä ajelee tuommosena. 8)

    -54:nen oli orkkis tekniikalla, se ainaski oli hiton mukava ajettava. Joitakin vuosia sitten mulla oli -50:nen letukka, siinä oli kans alkup. tekniikka ja se oli manuaalilla. Sillä oli hauskaa ajella. Oikeestaan orkkis kutosessa ja manuaalissa on eniten sitä oikeeta fiilistä, mutta kannattaa vaihtaa 6v sähköistä 12v:siks, ainakin mun mielestä. Ton -54:n kanssa oli käynnitymisen kans ongelmia välillä ja toi 6v:nen ei kovin montaa kertaa anna starttia ylimäärästä pyöritellä, eikä suostunu ottaa 12v:sesta apuvirtoja. Ja onhan se mukavaa kuunnella stereoitakin. :lol:

    Mutta suosittelen orkkis tekniikkaa, se on todella kestävä. Nii ja jos vaihdat 12v:n sähköt, niin orkkis 6v:nen startti kestää kyllä jos ei "unohdu" pitkäks aikaa kerralla pyörittämään, ja lämppärin moottorikin kestää ihan hyvin 12v:tia. Ainakin mulla -50:ssä kesti. :lol:
     
  6. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Mulla muuttui auton luonne kertaheitolla kun siirsin kuutosen tallin nurkkaan ja kasin keulalle. 52 ja 49 olen purkanut osiksi, 51 ja 53 olen myynyt projekteina eteenpäin. Yksi 53 on omistuksessa tällä hetkellä, saa nähdä sitten mitä täältä vielä löytyy. Kaverilla olis 2D 53 halvalla tossa lähellä myynnissä...
     
  7. MASI9

    MASI9 Gearhead

    Mitenkä halvalla?
     
  8. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Kurkkaa yksityisviesti.
     
  9. fe390

    fe390 Gearhead

    Toimiva alkuperäistekniikka voisi kiinnostaa. Jos joltakin löytyy ylimääräisenä, niin ilmoittele.
     
  10. Royal Enfield

    Royal Enfield 1st gear

    Joo itellä kans 54 bel-air 4d. Ja alkuperäistekniikalla, joka antaa kyllä unohtumattoman kyydin. Sähköt on muutettu 12v. Ainut vika tossa blue flame koneessa on sen varaosahinnat,jotka on kasiin tottuneelle aika suolaiset. Ja alipaineella toimivat tuulilasinpyyhkijät on kans aika rasittavat.
     
  11. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Ai niin tuli mieleen viime kesän Do-Dads, kun selvisi että joka toisessa 49-52 Chevroletissa oli jotain multa peräisin olevia osia, mm. Masi9:ssä... :lol:

    On se hienoa kun osat löytävät paikkansa ja Chevroletit pääsee liikenteeseen!
     
  12. Buddy

    Buddy 1st gear

    Olen päivä-päivältä kallistumassa ennemmän orkkistekniikan kannalle, vaikka "elintenluovuttajakin" olis jo hankittu. Harmittaa nää prosenttipelleilyt ja kanta-autotarkastukset. Toinen vaihtoehto on, että pistää surutta vaan uudempaa tekniikkaa mielinmäärin ja jää odottelemaan parempia aikoja ja, jos niitä ei tule, ni myy sen sitte vaikka ruottiin, kunhan saa rakentaa haluamaansa :lol:
     
  13. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Re: 49-52 servoletti

    Tämäpä oli hyvä tieto.
    Mites nuo orggis äänimerkit, mikä olisi sopiva vastus väliin?

    Niin mulla löytyy tuo '52 Custom projekti josta jää osaa yli....
     
  14. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Kirjaudutaas nyt tähänkin topicciin eli meillä on tollanen '53: http://kotisivu.mtv3.fi/bbcruiser/chevy_pihalla2.jpg "Helposti museorekisteriin" :rotfl:
    Auto on toistaseks yhä tossa kunnossa ja vaan taltioituna talliin odottelemaan että saadaan muut projektit alta pois mut näillä näkymin ton viiskolmosen peltitalkoot sattais olla vuorossa ens talvena ja siitä sit pikkuhiljaa eteenpäin. Mut vaikka kuten kuvasta näkyy että tossahan on vaan pikkuvikoja, helppo korjata :odroll: niin museorekisteriin se ei tuu koskaan päätymään vaan suunnitteilla on jotain ihan muuta 8)
    Yks leppäjeeppi olis nyt jo olemassa luovuttaman tohon kaikenlaista alusta ja tekniikkapalikkaa mut vieläkin villimpi idea olis etsiä jostain joku halpa lavavehkeeks muutettu, mielellään ruiskupatainen ja manuaalivaihteinen Camaro ja ottaa semmosesta tekniikka ja alusta tohon. Mut kunhan nyt vielä kehitellään ideoita siihen asti kun ton vuoro koittaa ja siinäkin menee sit varmaan kovasti ahkeroidenkin yks talvi kopan ja rungon kunnostuspuuhissa. Mut mihis tolla autovanhuksella olis kiire, sen viiskytvuotispäivät meni jo niin jospa se ennen kuuskytvuotisjuhliaan olis taas voimissaan :wink:
     
  15. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Kyllä se pitää Joulun kunniaksi tämmöinen keskustelu nostaa ylös vaikka laittamalla hieno linkki. Ei varmaan ole ihan kaikille tuttu: http://50chevy.com/
     
  16. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Kyllä Aaronin kanssa on juttua ollut ennenkin...... :lol: Mukava heppu.
     
  17. MASI9

    MASI9 Gearhead

    Re: 49-52 servoletti

    Ei sattuis jäämään kattoa ylimääräseks? :lol:

    Nii tuli mieleen, ei kellään sattuis löytymään etuoveen tulevia niitä semmosii kolmionmallisia pikku-ikkunan karmeja? :eek:
     
  18. JanneK

    JanneK 3rd gear

    Re: 49-52 servoletti

    Mulla saattaa olla, pitänee tarkistaa.
     
  19. MASI9

    MASI9 Gearhead

    Re: 49-52 servoletti

    Hienova, ei tarvii olla ees hyväkuntoset :lol:
     
  20. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Re: 49-52 servoletti

    Kattoo ei jääny ;) , mutta noita pikkuikkunan karmeja on, löytyy yks valmiiksi chopattukkin....
     

Kerro tästä muillekin!