4l80e vaihto ongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja vitja, 23.8.2011.

  1. vitja

    vitja 1st gear

    auto -93 6.5td fleetside 4x4 vanhemmanmallin laatikko.
    laatikkoon tehty remppa masterkitti+öljypumpun rattaat ja parit laakerit pumpun sisään.
    sain eilen kasaan ja testaamaan.aluksi varovasti pintakaasulla päästelin ja hyvin pelittää,
    sitten vähän kovemmalla kiihdytyksellä niin ei vaihdakkaan isompaa pykälää ennenkuin löysää aivan pintakaasulle.ja jos ajaessa painaa kaasua reippaammin niin vaihtaa pienempää pesään "yliherkästi". kokeilin jo säätää syöttöpumpun kupeesta (onkohan se) kaasupolkimen asentotunnistinta "myöhäisemmälle" aivan ääri asentoon.pieni vaikutus mut ei lähellekkään riittävä.mittasin myös sen yleismittarilla ja sääti jännitettä 0.16-3. säätimen ollessa "myöhäisellä".

    oisko kellään ehdotuksia?
     
  2. vitja

    vitja 1st gear

    vikakoodi 85-undefined ratio error,onko se jotain "käsittämätön suhde".?
    voisko vika olla niissä nopeusantureissa?voiko niille jotain tehdä, mitata,putsata,ja mistä tiedän kumpi ehjä, jos ehjä kumpikaan...?
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    TPS on ainoa "ulkopuolinen" tieto jonka plootan ohjausboxi tarvii. Nopeusantureita tossa vanhassa tsydeemissa on käytössä 3 joista jakiksen anturi on vain nopeusmittarille.
    Toi vikakoodi kertois vissiin sellaista että nopeusanturit ei ymmärrä toistensa tietoa eli jompi kumpi poikkeaa koodista? Ne pystyy mittaamaan normi vastusmittarilla. Molemmat lootan anturit on samanlaisia jotenka ei ole väliä jos ne on mennyt sekaisin. Ne on magneettisia sieltä lootan puolelta ja jos et putsannut niitä kun toosa oli auki niin puru jota loota tekee ei kyllä itelläkään irtoa.
     
  4. vitja

    vitja 1st gear

    Antureiden putsailusta ei apua.eikä mun mielestä rikkikään.vaihdoin niihin tulevien piuhojen paikkaa mut meni vielä oudommaks,runkkas vaan edestakas vaihteita hollin aikaa ja sitten jäi päälle.samoin teki ku iski tallan tiskiin.
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Oliko vaihtohetket kohdillaan ennen remonttia?
     
  6. vitja

    vitja 1st gear

    Oli. kaikki alkoi kun......aluksi pakki luisti sitten tehtiin remontti sitten paikalleen,tiputti öljyä turbiinin kaulalta muuten pelas ok,ajoi n.2tkm, seisoi puol vuotta pikkuveljen armeijassa ollessa,keväällä korotin korin 75mm ja käytin laatikkoa koneesta irti että sain stefan vaihdettua,testissä pelas ok.soitin velipojalle että tuu hakee,pääs n.10km ja oli hyytynit,ei kulkenu eteen eikä taakse.seisoi kesän.pari viikkoa sitten tutkin vehjettä niin öljyä ei ttullut lauhduttajalle yhtään.purkaessa mitään ei musta näyttänyt olevan rikki,öljypumppua pidemmälle en purkanut,uusin öljypumpun rattaat,turbiinin kaulan laakerin ja öljypumppu mötikän sisään kaksi laakeria, ja suodattimen.todennäköisesti olisi ollut vaan paska suodatin mikä ei läpäissyt öljyä.no sitten testaamaan ja toimii nyt näin niinkuin eka viestissä kirjoitin.
     
  7. Andde

    Andde 3rd gear

    selviskä tämä koskaan?
     
  8. Väne

    Väne Gearhead

    :eek: Ei kai, ainakaan kokonaan.. Auto taitaa olla nykyään täällä meijän kylällä.
    Korin korotukset ja loovaremppa tehty samoihin aikoihin ja Kuopiosta haettu.. No aiheeseen passaa vaikka ei sama auto oiskaan..

    Ilmeisesti muutaman kuukauden, mitä se auto on täällä ollut, on vaihtanut oikein mutta vuotavan jäähytinlinjan takia oli nyt öljyvajausta, en tiedä onko lukko pelannut.
    Ja SES-valo vilkkuu miten sattuu, koneen kierrosten mukaankin, ei vikakoodeja.
    Vaihdoin öljyt, ja rupes muuten vaihtamaan mutta lukko temppuilee, kun SES sammuu menee lukko päälle, pintakaasulla kiihdyttelee itsekseen ja taitaa mennä kokoajan huonommaksi.

    Eikös kuitenkin 4 kipaletta, tarviihan se moottorin nopeudenkin.

    Se moottorin nopeustunnistin on nyt tilauksessa, ens viikolla selviää pelaako..
    Onko kukaan muuten avannut tuota tunnistinta, onko huollettavissa?

    Millähän ohjelmalla tai scannerilla pääsis tämänikäisen loovan sisään?
     
  9. Andde

    Andde 3rd gear

    Jep,

    Aika sama ongelman kuvaus kuin miulla.
    Tosin miehän vaihdoin -94 urbaanista laatikon ja se on nyt sitten jonkunlainen hybridiloota 93/94..
     
  10. Väne

    Väne Gearhead

    ESS:n vaihdolla rupes toimiin..
     
  11. Andde

    Andde 3rd gear

    Ostitko mistä tuon uuden ESS:n ja tää oli varmaan kans tuolla polttoainesuodattimen kupeella?
     
  12. Andde

    Andde 3rd gear

    Piti vielä kysäistä, että kiekkamittari kuiten toimi?
     
  13. Väne

    Väne Gearhead

    Juu siellähän se lohkon takapäässä on pystyssä.
    Käytetty tuli South west tradelta, uus ois ollu muistaakseni 270e, eihän tuo kovin kallis ole jos vertailee dollarihintoihin.
    Avasin tuon vanhan ja oli öljyä täynnä, joku varmaan osaa sanoa miten tuommonen generaattori toimii öljyn seassa?
    Ei kai sen kuulu olla täynnä öljyä? vaikka öljynpaine näky menevän akselin puslien väliin, pitää tutkia onko akselilla tiivistettä.

    Ei muistaakseni ole kiekkamittaria tuossa autossa.
     

Kerro tästä muillekin!