4L80E

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja tst, 18.6.2007.

  1. tst

    tst Gearhead

    Mites se nyt sujuikaan öljymäärän tarkistus tuosta askista,moottori käynnissä mutta P vai N asennossa.Kylmänä ilmeisesti viisaampi kattoa kun ei tuo hirveästi taida kehonsiirtovälineenä lämmetä.
    Silverado 6.5 TD 4x4 95
     
  2. orvivee

    orvivee 1st gear

    P:llä minä oon pitänyt mut onkohan sillä edes merkitystä...

    Lämpimänä ylärajassa, kyllä se öljy siellä lämpenee ja laajenee.
     
  3. MrSveg

    MrSveg 1st gear

    Laatikon öljyn tarkistus

    :eek:
    ns. kylmätarkistus on sinänsä turha perustuen siihen et öljyä ei saisi lisätä (jos tarvetta)ennenkuin tarkistus on tehty myös kuumana,,
    Eli kuumana tarkoittanee et ajat n.25km jos ulkolämpötila on tuon 10 astetta tai yli ja sit parkkiin tasamaalle,,(ajo D-vaihde päällä on kaiketi suositus)
    Pidät auton käynnissä P-vaihteella ja sen jälkeen käyt kaikki vaihteet yksitellen läpi pitäen n.3 sekuntia jokaista päällä,,
    si takas P vaihde ja odotat n.3 min auton käydessä joutoa, jonka jälkeen otat öljytikun ulos ja putsaat sen vaikka talouspaperilla,,
    työnnät tikun takas ja annat olla n.3 s ja tikku ulos+ si tarkistat öljyn määrän..(hot kohdasta),, :D
     
  4. tst

    tst Gearhead

    Kiitos tyhjentävästä vastauksesta,hyvin oli öljyä :D
     

Kerro tästä muillekin!