4xweber/dellorto v8:ssa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja MH, 19.10.2010.

  1. MH

    MH 3rd gear

    Otsikon mukaisia kokoonpanoja olen ainakin kuvissa nähnyt myös Suomen kaduilla, joten kiinnostaisi kaikenlaiset kokemukset aiheesta.
    Ne jotka on oikeasti tuollaista säätäneet, ajaneet tai muuten sekaantuneet moiseen voisivat kertoa esimerkkejä toimivista/toimimattomista kombinaatioista.
     
  2. unknown

    unknown 3rd gear

    Tarkkoja ne on ja ajokokemuksena sitä luokkaa että muihin en enää koske.

    [​IMG]

    Säädän myös noita...

    Vaikein juttu on löytää oikea suutinyhdistelmä (pääsuutin, tyhjäkäyntisuutin, lisäilmasuutin ja emulsioputki), mutta yleensä suuntaa antavaa on joku jo jossain tehnyt ja perusjutut kuten mikä kaasutinkoko on oikea lähtökohta.
     
  3. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Chevy kaipaa yhdysputken kollektoreiden jälkeen toimiakseen,mutta sehän on kaikilla,tai x-putki! dynossa käy säätämässä lambdan kanssa kohdilleen,niin eipä noissa muuta ihmeellistä ole.Mulla on kokemusta pien-ja suurlohkomoottorin kanssa 4x Dellorto systeemistä ja kyllä kadulla pelaa komeesti.
    Joutilaana olis muuten laatikollinen emulsioputkia,suuttimia(lisäilma,pää,tyhjis)V8:iin,joten kaupoille vaan.
    MopoSport myi aikanaan noita sarjoja kohtuuhintaan...oliskohan vielä?
     
  4. Iso Allu

    Iso Allu 1st gear

    Free Technicsillä nuita löytyy... GM 283-400 kaseihin imusarja 930€.
    sit vielä kaasuttimet ja muut hippelit.
    [​IMG]
     
  5. saresks

    saresks Gearhead

    Joe Huntille laitoin YV:n aihetta sivuten ...
     
  6. MH

    MH 3rd gear

    kiitos yhdysputki vinkistä, ilmeisesti on tällaisessa paketissa oleellisempi kuin normi nelireikäisen kanssa.
    Onko muita kuin unknown ja Joe Hunt jotka on itse moisia säätäneet/omistaneet?
     
  7. sbc350

    sbc350 Gearhead

    vaakatuplille olis tollanen komee

    [​IMG]

    8)
     
  8. Rover v8

    Rover v8 Gearhead

    garagektc:llä voisi olla myös jonkinlainen kokemus ajomukavuudesta.. Toivotaan että hän antaa mielipiteitänsä meille muillekkin..
     
  9. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

  10. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Tuollaista katselin pari viikkoa sitten.
     
  11. MH

    MH 3rd gear

  12. garagektc

    garagektc Gearhead

    Imuäänet aivan ihanat, hienosti vetää ja onhan ne komiat!!
     
  13. maxy

    maxy 3rd gear

    Tuommoset tuplat paineenkestävät ja ei muuta ku tupla turboa kehiin!
     
  14. minorv8

    minorv8 Gearhead

    Taannoin kun kävin moposportissa niin yläkerran varaston hyllyllä oli useampi imusarja pystykaasareille. Kantsii kysäistä jos kiinnostaa.
     
  15. MH

    MH 3rd gear

    Mistäs löytyy m4 kierteellisiä liittimiä alipaineletkuille synkronointia varten. Idf:ssä on tuollainen minikoko ja esim. free-technicsin sivuilla on vain m5 kierteellä olevia liittimiä. Jos jollain on ylimääräisiä niin ostan heti 4 kpl.
     
  16. MotorFreak

    MotorFreak 1st gear

    Tällainen virtausmittari on myös ihan varteenotettava vaihtoehto synkronointiin, jolloin ei tarttee huolehtia alipainelähdöistä:

    [​IMG]

    Tarkkuudesta nyt en osaa tarkemmin sanoa, mutta ainakin oman kokemuksen perusteella ihan toimiva systeemi ja vaikutti riittävän tarkalta. Suomesta ainakin Kaasutinexpertiltä löytyy.

    http://www.kaasutinexpertti.fi/shop...4f&PHPSESSID=cfe3cabd7f5e5d8a964a53b90035ccbb
     
  17. studio57

    studio57 Gearhead

  18. MH

    MH 3rd gear

    Kaverilla on neljän mittarin setti synkronointiin ja liittimet pitäis tulla tuolta Free-tehnicsiltä.
    Aika halpa imusarja vaakaimuille tuossa studio57:n linkissä!
     
  19. hiacekuski

    hiacekuski Gearhead

  20. Baxter

    Baxter 3rd gear

    Moottoripyörän kaasuttimia ja läppärunkoja ollaan synkattu kotitekoisella manometrilla. Manometri koostuu lankusta, jossa on kaksi U-kirjaimen muotoon kiinnitetty läpinäkyvää letkua. U-kirjaimet on yhdistetty toisiinsa letkun pätkällä. Letkuissa on sopiva määrä ATF-öljyä. ATF:ää siksi, että se on kivan väristä ja erottuu hyvin lankusta. 2-syl. moottoreille täytyy sulkea U:t yhdistävä letku ja käyttää vain yhden U-kirjaimen kahta letkun päätä. 4-syl on kaikki letkut käytössä. Sitten vain sopivat alipaineliitännät ja säätämään. Täytyy vain olla tarkkana, ettei kone imaise sisäänsä ATF:iä, mutta apukaveri kopissa sammuttaa koneen heti, jos näin meinaa käydä. Kone on synkassa, kun nestepinnat on tasalla.

    Itse olen tehnyt alipainenippoja MIG-hitsin suuttimista. Niihin vain täytyy tehdä yleensä uusi kierre.
     

Kerro tästä muillekin!