57-61 siipimoparit.....

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kille77, 4.3.2005.

  1. JouniK

    JouniK Gearhead

    Hommasin -58 Chryslerin.. Kone 0n 354 poly 2-kurkkuisella kaasarilla. Tehdas lupaa 290hp, mutta tuosta 200 viety teuraaksi. Käynti on tasainen ja auto pelaa ok. Onko noi vaan noin nuhaisia?
     
    Kustom STW tykkää tästä.
  2. budweiser

    budweiser Gearhead

    Vois olla hyvä kattoo puristukset.. monestihan nää lotkottaa mukavan tasasesti ku ei kaikissa pytyissä enää nii hirveesti puristele...
     
    JouniK tykkää tästä.
  3. ari2004

    ari2004 Gearhead

    On ne 50s Zyslerin koneet aika vaatimattomia suorituskyvyltään. Mulla oli taannoin 57 300C ihka uudella moottorilla ja kokeiltiin Kustaa Vaasan tieltä Lahden motarille 70 AAR Cuda 340 kanssa. Aikalailla tasan mentiin ja meillä oli torvi auki, voi olla että cuda veteli pintakaasulla...
     
    Muokattu: 23.7.2021
    69 tykkää tästä.
  4. hzemax

    hzemax Gearhead

    Mullon tollain Chrysler Newport 61 Vissiin 413 moottorilla.,, Vetää ihan vitusti. Dorkana.
    Tiijä sitte mikä toi pannu on, mut jeesus sentään .
     
    69 tykkää tästä.
  5. hzemax

    hzemax Gearhead

    Saatan laittaa sopivasti läsnä olevaan 361 isolohkoon isot kannet, ko kukaan ei vittu ole museovehkeistä kiinnostunut. Katotaan perkele.
     
  6. hla

    hla Gearhead

    Saattaahan se olla niin, mutta toi siipilaiva painaa satoja kiloja enemmän kuin Cuda. Ja kenties kiihtyy hitaammin, mut sit huippunopeutta on paljon enemmän.
     
  7. Dahlton

    Dahlton Gearhead

    Riippuu mihin vertaa, yleenssä 50luvun autot ei oo mitenkään nopeita.

    Mutta niinkuin Budweiser tossa sanoi niin
    Aloita mittaamalla puristuspaineet tai ohivuodot. Sitten tarkistat sytty että on kaikki kunnossa.
    tollainen perus 2bbl pannu ei vedä 4000rpm jälkeen mitään joten 4bbl tilalle niin auttaa ainakin vähän
     
  8. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    Vastaavan tehoinen (295hp) -57 341 hemppa nelikurkkusella kartterilla on ainakin omaan makuun yllättävänkin vireä peli, ja vetää vittuilematta varsin korkeille kierroksille saakka. Kiekkamittaria ei toki ole mutta jotain kertoo se että vetää kickdownilla ykkösellä pikkusta vajaa 60mph mittariin, eikä puudu tuossa vaiheessa vielä ollenkaan.

    Verrokkina on ollut kuitenkin esim 400heppanen s600 v12 ässämersukin samassa pihassa.

    Mutta joo, sytkä tarkastukseen.
    Jos muuten on paikat säädöissä niin nokkakin voi olla niin kulunut ettei se jaksa hengittää.
     
  9. JouniK

    JouniK Gearhead

    Käytiin kaverin kanssa kokeilemassa, ei kai se sitten niin mopo ole.
    Caddy kulki kyllä paremmin modernilla tekniikalla, vähän huono vertailukohta tietysti :D
    Mites osia löytyy, saisko tänne kerättyä listaa firmoista Suomessa ja maailmalla?
     
  10. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

Kerro tästä muillekin!