57 Belair taka jouset

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Kossu81, 26.9.2021.

  1. Kossu81

    Kossu81 1st gear

    Onko sedanin ja farmarin jousissa muuta eroa kun jäykkyys? Ja jos ei muuta eroa niin meneekö perä liian jäykäksi jos laittaa sedaniin farkun jouset?
     
  2. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Kokeilin joskus Delta 88 sedaniin farkun takajousia ja olihan kunnon 1980 fiilis kun perä nousi offroad korkeuteen. Eli ainakaan Olds 1980 sedaniin ei käyneet custom Cruiserin jouset taakse. Kyllä farkun perä painaa aika paljon enemmän kuin henkilömallin.
     
  3. trifive

    trifive Gearhead

    Jos palataan classic-Chevyihin niin ei ole farkun jouset liian jäykät porrasperässä. On progressiivisempi eli kestää paremmin kuormaa. Mulla oli alunperin farkussa 6-lehtiset. Ostin uudet 5-lehtiset joita lähes kaikki uustuotantojouset taitaa olla. Porrasperien alkuperäiset 4-lehtiset on mun mielestä liian löysät kaikkiin korimalleihin. Ainakin alkuperäiset yli 60-vuotiaat. Sen verran kuoleentuneet matkan varrella.
     

Kerro tästä muillekin!