6.2 diesel suorilla putkilla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja BowTie81, 24.3.2010.

  1. cosworthman

    cosworthman Gearhead

    Vakioputkistothan on aina kompromissi, harmaalle massalle joka haluaa olla näkymättömissä.

    En tiedä hyötysuhteista mutta jos moottoria kuormitetaan reilummin niin putkiston pitää virrata vapaasti just pakolämpöjen takia. esim. yleiset pyöräkuormaajien 5"- 8" putket.

    Sillä puimurillahan ei ajeta suurin osa ajasta lutu lattiassa niinkuin esim. pyöräkuormaajalla kun pusketaan penkkaan tai muuten pusketaan kauha alhaalla.

    Kärrin vedossa +2500kg sen putkiston merkityksen parhaiten huomaa.
    Lähetys päättyy tähän, lähden asentamaan ylisuuria 4,5" pystyputkia rotkeen. :poff:
     
  2. gearboxburnerz2

    gearboxburnerz2 1st gear

    absortio (läpivirtaus/villavaimennettu) vaimennin vaimentaa 80% korkeita ääniä eli hölöpytykset jää.. sen takia niitä käytetään esim 2t moteissa (krossipyörät ym)..kammiovaimentimet taas vaimentaa oikeestaan kaikkee, mutta heikentää virtausta jonkinverran... itellä absortiovaimentimet ja hyvät kuminat...
     

Kerro tästä muillekin!