6.2 öljynpaineet "tapissa"

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja meitsi83, 25.12.2017.

  1. meitsi83

    meitsi83 1st gear

    Eli vaihdoin just Moottoriöljyt ja suodattimen 6.2 pick uppiini ja alko sen jälkeen nostaan öljynpaineet tappiin kun laittaa vaihteen päälle, mutta sitten kun lähtee liikkeelle niin laskee "normaaliin" ja vähän vaihtelee kierrosten mukaan. Sama taas kun pysähtyy niin taas nousee paineet tappiin. Siis ainakin mittarin mukaan.
    Mikähän tuon voi aiheuttaa? alko vasta öljynvaihdon jälkeen.
    öljyt on delvac 10w-30 ja suodatin on ac delco pf1218.
     
  2. meitsi83

    meitsi83 1st gear

    Öljyä kyllä tuli laitettua 5mm yli maks merkin mutta en jaksais uskoo että se vaikuttaa.
     
  3. Jsp

    Jsp Gearhead

    Onko mittari kunnollinen?
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mulla kans övaihdon jälkeen omassa rupes mittari tekemään samaa. En oo välittäny.
     
  5. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Eiköhän tuo ole mittariston tai muun paikan sähköongelma, eikä liity öljynvaihtoon mitenkään. Ne mittarit on aika innokkaita näyttelemään vähän mitä sattuu, niiden käytöksen oppii, kun pidempään seuraa...
     
    KajS tykkää tästä.
  6. jarona

    jarona Gearhead

    Älä pelkää, ominaisuus..
    Ite järkytyin remontin jälkeen, nyt olen tottunut.
     
    KajS tykkää tästä.
  7. meitsi83

    meitsi83 1st gear

    joo tulin itekkin siihen tulokseen että kovaa ajoo vaan. tottunu vaan näissä katteleen ajaessa mittaristoo enemmän kun tietä.
     
    KajS tykkää tästä.
  8. Vallu 426

    Vallu 426 3rd gear

    Sama juttu omassa Silveradossa,mittarit näyttää vähän ns. noin arvoja,lämpömittarin anturi kans aika herkkä,välillä kaikki ok,mut yhtäkkiä lämmöt olevinaan aivan tapissa.
    Ei ole kuitenkaan ollut mitään ongelmaa,kaik toimii koneessa hyvin.
    Vanhoja romujahan nuo on,joten tosiaan kovaa ajoa.
     
  9. KajS

    KajS Gearhead

    Mittariston ja antureiden maakontakteja voi olla hyvä rassata. Minä kuitenkin uskoin eniten Jussi289n neuvoja kun ihmettelin slanttivanin mittariston näyttämiä. Hyvin oon pärjänny ja slanttivani kans.
     
  10. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Sittenhän pitäisi olla todella huolissaan jos ei ole paineita ollenkaan...? :confused:
     
  11. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kyllä niistä mittareista on ihan hyvä olla huolissaan, sehän niiden tarkoitus on. Mutta pitää ymmärtää, ettei ne ole mitään tarkkuusinstrumentteja, varsinkaan 20-30 vuoden jälkeen. Jos mikään muu ei puolla omituista mittarinäyttämää, niin seuraa vähän tarkemmin hetken. Usein se palaa takas normaaliin, ja jatkossa seuraa samaa kaavaa. Pienetkin sähkönkulun häiriöt esim. korimaadotuksessa näkyy heti mittareissa. Samaten kun usein myös ajovalojen päällelaitto ja lämppärin puhaltimen max nopeus. Vikahan se on, mutta ei kriittinen.
     
  12. meitsi83

    meitsi83 1st gear

    Korjatkaa jos oon väärässä mutta eikös ees teoriassa olis mahdollista öpaineen nousu jos joku kanava menee tukkoon? vai oonko ihan pihalla :D.
    en nyt meinaa että mulla olis menny välttämättä mikään tukkoon kun tekee vaan lämpöselläkoneella ja tyhjäkäynnillä mut tuli vaan mieleen....
     
  13. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Pistä mekaaninen mittari hetkeksi paikalleen niin saat mielerauhan. Tai sitten järkytyt uudestaan kun tyhmäkäynnillä painetta on just ja just ja ajossa alle 3barii:poff:.
     
  14. meitsi83

    meitsi83 1st gear

    näyttää se nyttenki alle 3 lukemia ajossa mutta eipä sitä kauheesti tuu kaahailtuakaan :D
     
  15. meitsi83

    meitsi83 1st gear

    Viikko sitten vaihtelin taas öljyt kyseiseen masiinaan. tälläkertaa delvac 15w-40 ja suodatin samanlainen eli ac delco pf1218 ja sen jälkeen ei mittari oo enää mennyt "tappiin".
    Kai sillä sit on muutakin kun seksuaalista merkitystä mitä käyttää liukasteena :rolleyes:
     
  16. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Oldsissa oli hyvä öljymittari kun piti klak klak klak klak ääntä kun viisari vipotti laidasta laitaan. Stabiloitui sen verta ettei enää tullu meluhaittaa kun vaihdoin anturin.
     

Kerro tästä muillekin!