60-120km/h aikoja?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Karpov, 4.2.2012.

  1. MJF

    MJF Double Gearhead

    On se näköjään joillekin kova paikka jos diisseli-Audi kiihtyy paremmin kuin isolohko :eek: Toi oma 80 1,9 diisseli meni jotain 5,6-5,7 0-100 välin kellotettuna.
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Pitää jenkkilasien läpi vielä tokasta että onhan se nykyaikaa, mutta kuten tuolla sanottua niin aikanaan oli kovia pelejä. Toki nytkin jos pistetään uus isolohko uudella tekniikalla ja siihen vermeet niin kyllähän ruutia saa.
     
  3. overdrivw

    overdrivw 1st gear

    Paljon se menee 60-120 :eek: Laita joku kiva vireo ei haittaa vaikka olis kuvattu bataatilla.
     
  4. Holley

    Holley Gearhead

    Sä et nyt oikein tainnut tajuta ironiaa. Vastahan minä kirjoitin, että tuskin tuollaisen ison Audin omistaja edes tajuaa, mitä sen auto kiihtyy. Eli se tuskin edes huomaa, jos lähden polkemaan jollain vanhalla jenkillä siitä viereltä, kunhan kääntää ylen puheen vähän kovemmalle ja ihmettelee hölmöä kaahailijaa.
    Mulla on muuten Mercuryssäni 2-kurkkuinen kaasutinkin. Ollut jo viisi vuotta ja yksi pakoputki. Joten ehkä jos se nyt olisi niin kauheen kova paikka minä olisin voinut nelikurkkuisella, tuplaputkilla esim. sähköflektillä saada sen 20-30 lisäheppaa, mutta ei nyt ole ollut ohjelmassa.
    Numero- ja nippelitietona vaan tietenkin kiinnostaa, että mikä näitä laitteita liikuttaa. Tehopaino pohjimmiltaan, mutta sekuntikellolla mitaten alkaa tulemaan kovin monta muutakin tekijää. Joskus mietin sitäkin, että turhan harvoilla välityssuhteilla esim. jyrkkä nokka-akseli huonontaa kiihtyvyyttä ja tekee autosta tympeän ajettavan. Ehkä mulla siksi kaikissa autoissa on nykyään aivan turhan tasainen tyhjäkäynti, eli ajossa olen mieltynyt noihin "höyrymoottoreihin", jollaisia tuo Mercury ja myös EFI-Mustang ovat. Olihan pari aiempaa laitetta kivoja kun ne räplätti pihalla niin, että peilit ja antenni tärisivät.
     
  5. MJF

    MJF Double Gearhead

    En vissiin sitten tajunnut, kun oikeen keskisormea pitää näytellä.

    Jotain 5,4-5,5 sekunnin nurkille se tais mennä, racechronolla mitattuna. Ajat olis vanhassa puhelimessa vielä tallessa, mutta rikkinäisestä näytöstä ei paljoa nää.
    Mitään kovempia aikoja ei videolla oo, mutta tuossa vähän lumella suttailua:

    http://s13.photobucket.com/albums/a297/ ... 011026.mp4

    Ja tuossa ainakin veispuukkilaisille yks 14,5 sekunnin varttilähtö:

    https://www.facebook.com/photo.php?v=10150538594682290
     
  6. Holley

    Holley Gearhead

    se keskisormi oli sitä uhoa, niinku olevinaan. Eikä tällaista ole oikeasti missään tapahtunut. Mä nyt vaan vähän maalailin, tajua nyt MJF se. Joku tekisi tuollaisesta sketsin. wannabe-tyyppi ottaa vaikka vaimentajat irti ja ajaa kypärä päässä nelipistevöissä ja sitten siihen tulee joku väsynyt pappi, joka vahingossa polkaisee uudesta perheautostaan lämän tiskiin ja se on siinä, tällanen meikäläinen haistelee dieselinkäryä, eikä se toinen mitään kuminkäryä eikä korkeaoktaanisen hajuja.

    Mitä Audeihin tulee, niin kyllähän mä Caminollani sovin kerran jääradallakin ajamaan Audi-kerholaisten kanssa ihan sulassa sovussa. Aattelin, että tommonen 300+ heppanen Camino olis jotenkin ihan rivakka talviauto (paitsi paikaltaan), mutta sinnepä tuli kaveri jostain 200 km päästä sinisellä eka mallin Quattrolla, ja oli mitattu 430hv penkissä. Että kaikki on suhteellista.
     
  7. saresks

    saresks Gearhead

    Jenkkilossien räväkkyys on ennenvanhaan tapettu sillä kun on vakioon isolohkoon tungettu LS7 nokka ja ihmetelty et "kyllä se vauhdissa ainakin kulkee vaikkei jättiläskien takia polta kumia".
    Nykyään vielä tapetaan vakio perävälityksillä, kas kun ne maksaa teetettynä tonnin ku jengi ei osaa ite tehä ja helpompi on tunkea virikaikkeemuutabolt-on.
    No häviäähän se american voima kans epäedullisiin vaihteistoihin.

    Mut sehän hei on vain eduksi tuossa 60-120 rykäsyssä, kun sehän pitää vetää yhdellä vaihteella ja tuollainen multidoppellaatikko on vaihtanut jo vaikka kuinka monta kertaa. Kunnon jenkillä tuo vedetään ykkösellä ja kylä lähteee.
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Niin nykyään ja ennenkin varsinkin vehkeissä mihin tehty jälkikäteen ''voimaa''. 74 impala vakioperällä, ah. Kakkosella alko, koneessa oli voimaa mutta se voiman alue alko ykkösellä siinä kohdin kun oli mittari lähempänä 100kmh. Milläs sitä kelaat kun tiheempää ei löydy :D

    Hintasuhde pirun karu noitten uusien perien ja välitysten suhteen kun vertaa muihin auton osiin.
     
  9. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    - Tuota aikaa en vain usko!
     
  10. MJF

    MJF Double Gearhead

    No joo, piti tarkistaa ja eihän se niin kovaa mennykään :( Aikakortissa lukee 5,78 sekuntia ja 95,8kmh, ei sinne päinkään siis. Varttiaika samassa lähdössä 14,46 ja loppunopeudella 144,5. Tönkkilukot päällä ei jaksa kerätä loppunopeutta, mutta paikaltaan lähtee kivasti 1,93 60 jalan ajoilla.
     
  11. overdrivw

    overdrivw 1st gear

    Taitaa olla kolmoselle vaihto juuri tuossa vittumaisessa kohtaa ennen satasta niin 0-100 ajasta tullee kusinen.
     
  12. Holley

    Holley Gearhead

    Esim. Lancia Delta Integrale menee sen 0-100 km/h 5,8 s ja kiihtyy 400 m 15s. '89 Mustang. jollaista myyn muuten, ostakaa ostakaa, menee sekin 400 m 15s, mutta 0-100 vie 7 sekuntia. Eli Lancia lähtee paikaltaan ja sitten siitä loppuu teho. Siis vakiona. Kumpaakin autoa voi virittää ja monilla on viritetty.
    Aattelin vaan, että aika lähellä varmaan olisi kautta linjan tollanen viritetty Audi 80 ja se Lancia, eikö lie saman painoisia. Lanciassa on 200 hv.
     
  13. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    - Kaikki taitavat olla käsivaihteilla...?
     
  14. Holley

    Holley Gearhead

    Joo, kyllä. 5-vaihteisia, eikös MJF:n Audikin lie?
     
  15. Holley

    Holley Gearhead

    Niin ja kun luin oikein, niin MJF:n Audi siis meni 14.46, eli joko se on kevyempi kuin Lancia, tai tehokkaampi tai molempia. Hyvä niin.
    Muistelen 4-veto Sierra-Cosworthin menneen 14,3 ja loppunopeus oli 153 km/h eli ehkä Audi nyt vaan on sitten kevyt. Minkä vuoden, sitä laatikkomalliako vai se virtaviivainen?
     
  16. MJF

    MJF Double Gearhead

    Kanttimallia ja painaa ~1100kg, eli kevyt on. Ja 5-vaihteinen manuaali.
     
  17. WTF

    WTF Gearhead

    Voi ei :eek:

    Kusetin mun wanhalla raatokiiturilla (SBC 350) naapurin kohtalaisen uuden A6 Audin 2.0TDI

    Mitä meninkään tekemään, pyydän anteeksi.

    Autojen hintasuhde 1:30 :lol:

    No eihän tuo tehokas Audi ollut, naapuri vaan sattui kiusaamaan peräpeilissä pari kilometriä.
    Motarin rampilla tyrkkäsin pedaalin pohjaan ja soittelin perään ,että minne jäit. Kuului vaan puhelimesta juu ei ollut mitään jakoja pysyä perässä.

    Ei tuo raatokiituri sitten paikaltaan oikein liikahdakaan :lol: kun taitaa olla alkuperäinen perävälitys ja TH350 eli 0-100km/h on hidas.
    40 -50km/h vauhdissa, kun pääsee polkaisemaan niin tuntuu, että tehoja puolet enemmän.


    Pitää josku testailla tuo pickuppi, kunhan saisi katsastettua sen (ikuisuusprojekti), siinä 4,56 välitykset ja th700 laatikko, konekaan ei ole ihan alkuperäinen.
    Aika nopeasti tyrkkää jo kakkosta sisään, kun vähän testaillut.
    Huippunopeutta ei sitten tuolla varmaan kovin paljon olekaan...
     
  18. Holley

    Holley Gearhead

    Verrokkina Car and Driver testas huippuja joskus ja saivat esim. Dodge lil' red pickupin (se punainen steppari rekkaputkilla, tiedättehän) kulkemaan sen 195 km/h, sillä 255 hv police special 360:llä, jos nyt taas muistan jutun oikein. Niistä testattavista '77 autoista se tietenkin kiihtyi kaikista parhaiten
     
  19. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Racechronolla tuli testattua käyttöpikkaria, 3tonnii omaa painoa ja 6.2 diesel :rotfl: .
    kolosella 80-120Km/h paras 8.2 ja huonoin 8.5 sekkaa :rotfl: .
     
  20. overdrivw

    overdrivw 1st gear

Kerro tästä muillekin!