61-64 GM fullsize rättikatto ja lasinen takaikkuna

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Verhoilu ja sisusta', aloittaja SK, 9.2.2019.

  1. SK

    SK Gearhead

    Olisiko jollain kokemuksia 61-64 isokorisen GM:n (Cadillac,..., Impala) rättikatosta, sen vaihdosta ja lasisesta takaikkunasta. Noissahan on tehtaalta ollut tarjolla vain muovista takaikkunaa ja siksi lasisia ikkunaosioita tuntuu olevan useampaa sorttia.

    Onko itse katto-osa erilainen erilaisella takaikkunalla? ACME myy kahta eri kattoa, C128 (muovi) ja C128G (lasi). Mitä eroa noissa oikeasti on? Onko muovi-ikkunallinen katto sovitettavissa lasillla olevaan takaikkuna-osioon? Oma takalasini on selvästi muovi-ikkunaa pienempi eikä esim. vetoketjulla tms. irrotettavissa.
     
  2. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kun kukaan ei sano mitään, niin arvailen vähän...
    Yleensä se takaikkunapala on erillinen, eikä liity varsinaiseen kattoon. Lasi-ikkuna on oltava pienempi, koska se ei taivu. Varsinaisissa katoissa tuskin on eroa.
     
  3. SK

    SK Gearhead

    Kiitos. Näin olen itsekin järkeillyt. Mutta syystä tai toisesta Acmella on kaksi eri kattotyyppiä.

    Olisi hienoa jos jollain olisi kokemusta asiasta. Näitä autoja on Suomessa niin paljon, että monenlaista kokemusta katon vaihdosta ja siihen liittyvistä yllätyksistä on varmasti olemassa. Tärkein tieto olisi, miten muovi- ja lasi-ikkunalle tarkoitetut katot eroavat takaosaltaan tosisistaan.

    Oma motivaationi: nykyinen katto on rikki (iso repeämä) ja tuo Acmen muovi-ikkunalle tarkoitettu katto on Rockautossa kohtuullisen edullinen. Haaveissa on kanvaasi-katto, mutta sellaista en halua laittaa ennen auton maalausta. Väliaikausratkaisuna yritän selvitä pelkän katto-osan vaihtamisella.
     
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Mulla ei oo kokemusta ku 1 gen Camaron katosta, ja siinä muistaakseni katot oli ihan samat, se ikkunapala vaan vaihtu optiona jos halus lasin. Muovin otin, kun sillon oli aika hintavaa ja hankalaa tilailu nykyaikaan verrattuna.
     

Kerro tästä muillekin!