`61 Lincoln harrastajia!!!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja navesi-2, 1.11.2003.

  1. navesi-2

    navesi-2 3rd gear

    Näyttää olevan vähemmän puheen aiheita saanut auto. Oma kärryni on `61 avo Lincoln.
    Olisin kiinnostunut vaihtamaan ajatuksia ja kokemuksia kyseisestä automallista. Autoni on hyvässä alkuperäistyylisessä kunnossa. Kaikki herkut autossa toimii ja kesäreissut sillä ajellessa on maistunut. Onko kellään mitään tietoa kuinka monta `61 avo Lincolnia suomessa tällähetkellä majailee? Itse olen nähnyt oman autoni lisäksi 5 yksilöä!
     
  2. koni

    koni 1st gear

    Minulla oli joskus '62, mut oli ihan normaali sedani malli. Ihan kiva auto ja avo kelpais vaikka tolle '57:lle kaveriks.
    Mulla olis jotain sähköpenkin koneiston jämiä vielä jäljellä jos tarvit, muut on jo kait myyty...
     
  3. navesi-2

    navesi-2 3rd gear

    Ei valitettavasti ole kyllä tarvetta moisille osille, mutta 14 tuumaset vanteet olis hakusessa. Tällä hetkellä alla, kun pyörii 15 tuumaset. 15 tuumasethan on mukavemmat ajaa, mut siltikin olis mukava pistää oikean vuoden kapselit kiekkoihin pyörimään. Nyt niissä on `64:sen kapselit.
     
  4. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Mobilistissä oli hyvä juttu Kennedyn Lincolnista, mihin hänet ammuttiin.
    Kuopion seudulla on yksi 62 Lincoln rakenteilla, siihen on tulossa pieniä muutoksia lähiaikoina.
     
  5. Mr.Speed

    Mr.Speed Gearhead

    En kyllä itse ole Lincoln harrastaja, mutta viime kesänä käytiin katsomassa erään vannoutuneen mobilistin kalustoa ja euro autojen joukossa lepäili "unrestored" `61 Lincoln täysin Orggis kunnossa alkuperäisissä maaleissa yms. auton pahin virhe taisi olla maalipinnassa ollut parin sentin lohkeama ja toisen aurinkolipan puuttuminen :smile: californian tuontia...
     
  6. Electra225

    Electra225 1st gear

    Itsellä oli muutama vuosi sitten -62 Lincolni, jonka myin eteenpäin. Tallia siivotessani löysin kopioidun version -61 mallien ohjekirjasta eli siitä 1000-sivuisesta raamatusta, jossa on räjäytyskuvat yms. Jos on kiinnostusta, niin voisin harrastajalle muutamalla eurolla lähettää/myydä...
     
  7. navesi-2

    navesi-2 3rd gear

    Mulla on tuo kyseinen raamattu jo, kun se tuli kärryn mukana kylkiäisinä. Onneksi tuli, meinaan on todellakin ollut avuksi!
    Pelkästään sähkökaaviot on hyvä olla käsillä jos sattuu kattomekanismi tilttaamaan syystä tai toisesta. Viiden vuoden omistamisen aikana ei onneksi ole tarvinnut katon kanssa pelehtiä muuta, kuin yksi katkennut sähköjohto tullut korjattua.
     
  8. petri1963

    petri1963 1st gear

    Meikäläisellä on ollut 63´sedan kymmenisen vuotta. Oli alkujaan ihan käyttöautona ja hieman lauluautonakin... :grin: Tuli kuitenkin pahus vie räpellettyä se ihan museovehkeeksi vuosien kuluessa (pussihousuja ei silti ole)! Hienoja vehkeitä kyllä ovat...
     
  9. platuart

    platuart Gearhead

    Niin `63 on täälläkin...
     
  10. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Muttei ihan museopeli :grin:
     
  11. platuart

    platuart Gearhead

    Miten niin ei museopeli???!! Keväällä kun on pikkumuutokset valmiina ja tiki-maalaus tehty loppuun, ni jos vaikka Kiasmaan...
     
  12. navesi-2

    navesi-2 3rd gear

    No niin, tästä museointi asiastahan on ennenkin väännetty kättä. Eli ollakko mobilisti vai jokin muu harrastaja, sitten jos auto on museorekisteröity. Voin tunnustaa, että oma Lincci on museorekisteröity vaikka en mikään mobilisti sielu olekkaan.
     
  13. koni

    koni 1st gear

    Näky olevan vielä ilmastointilaitteen(?) puhaltimen moottori koteloineenkin tuolla nurkassa jos jollekin tarvetta ilmenee..
     
  14. petri1963

    petri1963 1st gear

    Museoautoista ei tosiaan kyllä enää väännetä kättä, ei...! Tarkoitin vaan, että tuppaa jäämään ajot Lincillä aika vähäiseksi kun on pitänyt mennä puunaan auto liian "hienoksi".
    Jokos Platuart on kattoa laskettu Lincolnista? Moon Treeltä jne...
     
  15. platuart

    platuart Gearhead

    Ei oo kattoa laskettu, eikä lasketakaan. Sivusta katsoen ikkunat on aika matalat suhteessa tuohon sileään kylkeen. Tulis aika hassun näköinen jos sitä choppais. Lasketaan maihin vaan ja maalauksella kylkiin vähän näköä ja muotoa. Keula muuttuu hieman, peräpää on vielä auki, voi olla ettei sinne tehdä nyt mitään. Se farmariajatus on välillä ajatuksissa, mutta se ois niin iso projekti...Kyl mä arvasinkin et oot Treelta jne. Ei noita mr-linccejä kovin montaa kuitenkaan oo. Löysitkö jo öljytikun?
    Herstin Timppa kyllä choppas ton talviauton, eli 404 Pösö p-u:n. Kohta pääsee maalauspuuhiin, saa sen sitten ulos ja Lincin sisään. Tilaa Petri1963 itelles muuten Primer, vaikka niinku joululahjaks. Tammikuun numero on taas 8 sivua entistä paksumpi ja neljä lehteä kotiin postitettuna kuoressa kustantaa 20 egee?? Ei jää sit numeroita välistä.
     
  16. navesi-2

    navesi-2 3rd gear

    Onko jossain päin Suomea rakenteilla Custom Lincoln? Mikä vuosimalli? Olis mukava nähdä kuvia tai kuulla muutoskohteista, kun eipä Lincolneista niin älyttömästi ole customeita koskaan tehty. Onhan noita muutamia tullut nähtyä hyvinä ja huonoina versioina.
     
  17. navesi-2

    navesi-2 3rd gear

    Olikin tullut tietoa kyseisestä projektista sillä välin, kun kirjottelin omaa viestiäni!
     
  18. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Häh, vieläkö täällä on joku jolle ei tuu Primer?? :grin: Vaikka täällä on välillä pikkusen moitittu sitä että eräässä lehdessä on jatkuvasti päätoimittajan auto, niin mun puolesta saat Platu laittaa Lincin kuvan Primeriin kun maalaus valmistuu...
     
  19. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Platun autosta tulee ihan makeen näköinen. Miten maalaus on edennyt Platu? Joko löysit sopivaa sisustus matskua, josta oli puhe viimeksi käydessäni siellä?
     
  20. petri1963

    petri1963 1st gear

    Noita 61-65 Lincolneja kyllä Suomenmaassa on, mutta tuntuu vaan olevan aina ne samat ja harvat mitä näkee noissa eri tapahtumissa ympäri maata. Kuusviitosia taitaa olla noista vähiten (mututuntumalla). Onkohan tuo
    piru vie joku pappamalli, joka ei kiinnosta
    "nuorisoa" :smile: Itse olen kyllä vähän harkinnut oman myymistä uusien projektien tieltä eli jos kuuskolmonen sedan MR-Linc kiinnostaa jotakuta niin siitä vaan jonoon. Perheenjäsenhän siitä on jo tullut, mutta kun sitä rahoitusta tarvittaisiin....
    Kyllähän Platu, tuo originaali mittatikkukin on jo automaattiin saatu ja voisihan sitä sen
    Primerinkin tilata etten jää ainoaksi Suomessa kelle sitä ei vielä tule!
     

Kerro tästä muillekin!