1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

-65 Valiant projektointia

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja MJF, 5.4.2018.

  1. Slant Sickness

    Slant Sickness Gearhead

    Raidetangolle pitää loveta tunnelia jos ei ole alkuperäisen kasiauton konversio slantiksi (Mikä olisi hieno juttu!). Myös kuskin puolen etukulmaa pitää pikkuisen kopistaa sisään päin.
     
  2. MJF

    MJF Gearhead

    Noniin ja siltä tuli tarkentava vastaus :) Omaa henk koht kokemusta ei oo aiheesta, on ollu vielä riittävästi oikeita pohjia nurkissa...

    Hiukan on 170 keviämpi kuin 318, keula nousi monta senttiä :D
     
  3. Slant Sickness

    Slant Sickness Gearhead

    Siihen on varauduttu jo tehtaalla säätöruuvein!
     
  4. MJF

    MJF Gearhead

    Ne on osannu varautua että hullut suomalaiset vaihtaa kasin kuutoseen :cool:
     
  5. jariha

    jariha 3rd gear

    Isoa peukkua;) tarttis öljypohjan siis myös:) saa tarjota?
     
  6. FuryIII '71

    FuryIII '71 Gearhead

    Tarkoittaako tämä että minun velkapiikkini sulle kasvaa? :D
     
  7. Bowtie

    Bowtie Gearhead

    Hienoa puuhastelua! Peltisarjan kuvaa katsellessa mietin että tuleeko imusarjaan lämmitystä ollenkaan kuten alkuperäisessä?
     
  8. MJF

    MJF Gearhead

    Loputkin putket kerkesin heftaileen paikalleen, vielä lähtömutkat tekemättä laipasta. Tulee niin äkkimutkalla että joutuu leipomaan aikalailla...
    Imusarjassa on vesikiertoinen lämmitys. Ei kyllä taida keretä tulla tässä käyttöön, on muita suunnitelmia sinne puolelle ja toivottavasti ennen pakkasia on jo paikallaan :)
     
  9. MJF

    MJF Gearhead

    Talliaika on ollu kortilla vaikka kesälomalla oonkin. Pari aamua ennen emännän iltavuoroon lähtöä käytetty hyväksi ja pakosarjojen alkuputket kollektoreineen tuli valmiiksi. Kollektoriaihiot oli Marteliuksen tavaraa. Niihin tuli hierottua vielä tuo "piikki" keskelle, tiedä nyt onko siitä mitään iloa mihinkään, mutta tulipa tehtyä :D Toisiokollektorin taidan hakea Motonetistä kun siellä sellaisiakin näkyi olevan. Viimeksi käydessä jo pyörittelin käsissä, muttei tullut sitten otettua. Saumoja ei jaksanut alkaa hiomaan viimesenpäälle, vähän lamellilaikalla tasaisemmaksi vaan. Migillä hitsasin, tigistä on argonpullo tyhjä ja sillä pitäisi opetella ensin hitsaamaankin :eek:

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    mikkis83, -nikke-, Make500 ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. MJF

    MJF Gearhead

    Taas pari iltavuoron aamua hyödynnetty ja pakosarja tuli valmiiksi. Olihan siinä melkonen homma, jäis kyllä tekemättä jos pitäis nyt aloittaa :D Kaks noita on tullu aikasemminkin tehtyä slanttiin, mutta niistä on jo niin kauan että on unohtunu jo :) Pakoputki ei tarvinu kuin pikku pätkän vaihdon, entinen kuskinpuolen putki jäi mikä oli 318 perässä. Jokunen pinnapultti piti vaihtaa tavalliseen pulttiin, muuten ei saa paikalleen jotain muuta purkamatta.

    [​IMG]
     
    isalmela ja Aasi tykkäävät tästä.
  11. MJF

    MJF Gearhead

    Pienesti sievästi on vastustanut. Ilmeisesti tuli hitsattua kuutosen putki pikkasen eri asentoon lopullisessa hitsauksessa, startti ei sopinut enää paikalleen. Eipä siinä auttanut kuin tehä pari mutkaa uusiksi. Nyt tuli sitten asennukseenkin lisätilaa samalla ja sai laittaa pinnapultit takaisin.
    Eka käynnistys meinasi vastustaa kanssa. Oli todella tarkalla jakajan kanssa missä lähti käyntiin. Lähti kuitenkin että sai nokan sisäänajon tehtyä. Tämän jälkeen venttiilien säätö ja kannenpulttien kiristys. Eikä enää minkäänlaista yritystä käymään. Akkukin tyhjeni siinä starttaillessa. Akkua ladatessa tuli mieleen että tämä moottori oli hankala käynnistettävä jo silloin kun oli edellisen kerran nokalla. Samaa on lohko, kampura ja virranjakaja ja muut sytkävehkeet on samaa mitä oli jo pikkulohkossa. .. Hyllystä toinen jakaja ja tärähti heti käymään :cool: Pyödällä jakajia pyöritellessä huomasinkin vian miksei toisella käynyt. Magneettipickupissa oli pikkasen liikaa välystä. Pikagooglauksella löyty "anything over 0.25mm causes hard starts etc" No eihän sielä ollutkaan kuin 0.8mm välys :D
    Nyt lähtee käymään, mutta ei meinaa tyhjäkäyntiä olla. Alipainevuotoja koitin etsiä, käytin imusarjankin jo illalla pois. Ei sielä mitään ollut kuitenkaan. ~1000 kierroksella alipaineet on 10 ameriikanyksikköä. Imusarjaa irrotellessa totesin että vaikka kaasari on toimivasta moottorista suoraan otettu, kiihytyspumppu ei ruikkaa heti alussa kunnolla. Aukasin senkin ja totesin että mujuahan siellä on pohjalla. Illalla vielä näin lomanjälkeisen ensimmäisen aamuvuoropäivän jälkeisillä unisilla silmillä kasasin paketin nippuun, nyt ei toimi kiihytyspumppu enää ollenkaan. :oops:
    Pitää siis sekin käyttää vielä uudestaan auki kunhan näistä aamuvuoroista selviää ensin. Ja tsekata sytkäennakko oikeen, illalla purkaissa huomasin että mullahan on ollut alipaineletku kaasarissa kiinni koko ajan säädellessä. Ei pitäisi kiireellä väsyneenä kasata tämmösiä...
     
  12. Slant Sickness

    Slant Sickness Gearhead

    Minkäslainen nokkakeppi oli sisäänajettavana? Asiaan mitenkään liittymättä oon viimein 2kk kaupankäynnin lopputuloksena saanut tiedon, jotta mun slantin nokka on hiottu ja valmiina toimitukseen. Ei o hyvä toimittaja jos on kiire, mut mulla nyt ei o.
     
  13. MJF

    MJF Gearhead

    Liian mieto :D R-koneistuksen hioma, olikohan millin nostolla 235/230 astetta ja 110 nokkakulmalla. Näin ulkomuistista heitettynä sinne päin ainakin. 050" asteita vajaa 10 vähemmän.
    Tekikö ne nyt heidän omista aihioista sun nokan? Pitkät on jonot jos pari kuukauttakin menee.
     
  14. Slant Sickness

    Slant Sickness Gearhead

    Ihan uudesta aihiosta tekivät. Olis niillä ollut käytettyä aihiota myös mut aattelin, että olisi kiva pari uudelle öljypumpun rattaalle näin. Ei kai ne kovin kauaa sitä hionut, mutta dialogi kesti kuin oltaisiin kirjeillä vaihdettu mielipiteitä. Esim siitä miten se olisi kokonaisedullista lähettää mulle. Jahka keppi on täällä, niin sitten alkaa dialogi turbaanifirman kanssa.
     
    Pietsi tykkää tästä.
  15. MJF

    MJF Gearhead

    Tuli päivitettyä viikonloppuna oma käyttis nyky "mopariin" (300C CRD) ja emännän käyttistäkin piti katsastusrempata välissä. Kaasarin remppasarja tuli tuossa joku aika sitten ja tänään rupesin katteleen sitä. Kaasari levälleen pöydälle ja kiihytyspumppua ihmetteleen. Kumi oli mennyt viimeksi kasatessa nurinniskoin. Ja remppasarja oli tietysti johonkin vähän erilaiseen Carteriin, ainoana erona kiihytyspumpun mäntä :( No sain kuitenkin vanhan lusikoitua takaisin kunnolla paikalleen, säädöt ohjeiden mukaan ja kaasari takaisin paikalleen. Laakista käyntiin ja jäikin käymään näin parin viikon seisotuksen jälkeen :cool: Ennakot oli sattunut 10 asteeseen, edellinen slantti tykkäsi isommasta ennakosta niin kahtelin 17 astetta perusennakoksi. Heräsi kummasti entisestä. Säätövara oli aika tarkoilla, typerän mallinen tuo vakio jakajan kiinnipitolevy. Piti hyppäyttää hampaalla ja löysätä jakajan pohjasta kiinnityslevyä että sai ennakot tuohon. Vielä ei oo tullut käytyä postilaatikkoa kauempana, lataus vielä puuttuu kokonaan.
    Yks ihme juttu tähän tuli moottorinvaihdossa, pakilla ei meinaa pysyä moottori konehuoneessa :eek: Aivan hirveää hyppyyttämistä kun nostaa kytkintä. Moneen kertaan oon tarkistanut että kaikki on kiinni, kai tuo jostain kytkinvivustosta tulee o_O
     
  16. Pietsi

    Pietsi 3rd gear

    Pakittaessa se pyrkii nyökkäämään vasemmalle. Oikea mottorikumi löllö?
    Jakajassa on alapuolella säätö sieltä saattaa saada vähän ennakoita.
     

Kerro tästä muillekin!