-68 Satelliteen bensamittari?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja xarper, 11.6.2017.

  1. xarper

    xarper Gearhead

    Mistä? Saako tarvikkeita järkevästi? Anturi toimii joten mittarissa vika kun ei värähäkkään.

    Tai ostasin koko mittariston ehkä -68 Satellite jos järkihintasia on olemassa, tai pelkkä se piirilevyki siihen taakse vois kiinnostaa.

    Tartteeko mittaristo olla ruuvattu kiinni että saa maita?
     
  2. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    onkos siinä sellanen regulaattori mittariston takana?
     
  3. xarper

    xarper Gearhead

    On ja virtaa tulee/lähtee sinne mut sitä 5V vähä hankala mitata kyllä, ei taida ihan digidigi yleismittarilla onnistua?

    Piirilevy muutenki huono, tänään yritin petrata sitä ja sain virran kulkemaan sen verta ainaskin mut bensamittari ei silti pelaa valitettavasti.
     
  4. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    joo,on se vähän hankala digillä kun sieltä tulee sellasta pulssia!
    koita irtonaisen mittarin napoihin 9v patterilla vielä varmuudeksi,tai sitten virrat päällä anturin johto suoraan maihin!
     
    xarper tykkää tästä.
  5. Hai

    Hai Double Gearhead

    Se mittari on "saunamittari", jota vastuslanka lämmittelee.
    Eli, koska se "5v säädin" on on/off katkoja, niin mittarin pitää tasata sitä ja helpoiten se on onnistunut tuohon aikaan kaksoismetallijousella ja vastuslangalla (=lämpömittari).

    Usein vastuslanka palaa, jos säätimessä palaa kärjet kiinni.

    Olen omaan autoon laittanut uuden vastuslangan. Mittarin joutuu purkamaan ja vanhan vastuslangan mittaamaan siitä vastuksen. Sitten hankkii jokseenkin saman paksuista ja mittaa määrän, joka tuottaa saman vastuksen.
    Se koko mitattu pätkä pitää käämiä sen kaksoismetallijousen päälle niin, ettei reuna leikkaa vastuksen eristystä rikki. Päät kiinni alkuperäisiin napoihin.

    Samalla kannattaa päivittää se säädin vakaammaksi 5v säätimeksi.
    Ohje
     
  6. xarper

    xarper Gearhead

    Jooh vastuslanka rikki eli liekkö säädinki paska sit. Eli mistä saan 12V mittarin missä oikee asteikko? Aika rakentaa uus mittaristo ton paskan tilalle ellei jollai satu olemaan toimivaa nurkissa. Pääseepähä eroo 5V ongelmista samalla sit.
     

Kerro tästä muillekin!