70-80-lukujen vaihteen Hot Rodding

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Vilkuna, 6.8.2003.

  1. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Joo punanen se oli, tosin sekin väri oli jo tosi huonossa kunnossa...
     
  2. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Pink Ladyn omistaja muutti Amerikkaan tekemään kustommaalauksia ja vissiin peltitöitäkin ja vei auton mennessään. Siellä se kiersi lisää näyttelyitä. Uskoisin, että on edelleen iskussaan.
     
  3. Lupee

    Lupee 1st gear

    Jos en väärin muista P.Leinolla oli tapana maalata auto uudestaan ennen myyntiä eli Corvette ainakaan ei ollut alkuperäisen värinen kun auto myytiin, Polara taisi vaihtaa väriä hyvinkin nopeasti kun se myytiin. FHRA ei ole tietääkseni koskaan ollut vakavasti ostamassa ja museoimassa
    Polaraa, asiasta on kyllä keskusteltu ja
    hintakaan(22.000 fim) n. 10 vuotta sitten ei olisi ollut kohtuuton samoin Corvetten hinta (100.000 fim) laatu/historia/maine suomen hienoimpana rakennettuna autona on ollut varsin kohtuullinen.
    Kumpikin olisivat varmasti joskus perustettavaan Suomen Hot Rod museon itsestään selvää kalustoa.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Leino maalasi Vetten uudelleen, syynä miehen omien sanojen mukaan yleinen kuluminen, muutoskohtien eläminen ja pohjatöiden virheet tms. Tuosta pinnasta oli juttusarja V8:ssa. Nykyinen pinta lienee ainakin kolmas, eikä ilmeisesti Pekan käsistä. Polara lähti mielestäni Leinolta pinkkinä ja oli siinä värissä vielä pitkään.
     
  5. pommari

    pommari Gearhead

    Hömhöm,Herrakani taitaa nyt sekoittaa kaksi eri setää toisiinsa,Bernt Karlssonin(vai oliko se ceellä)ja Sven Hanssonin.Bernt rakensi Pink Ladyn joka viimeistä Volksworld-lehteä uskoen olisi hengissä vielä ja Sven oli se joka väkersi mm.sen lokinsiipi-merkkurin.Muistaakohan joku vielä sen Ramblerin joka tehtiin ennen merkkuria,aikas rankat muutokset mm.varapyörä maskissa.
     
  6. Japi

    Japi 1st gear

    Sven Hansson muuten kuoli -95 tai -96. Tuli tunnetuksi näistä Ramblerista, Mercurysta, Rodista A-traktoreista ym. Yhteistä kaikilla autoilla oli tämä punainen flakemaalaus autoissa. Jonka johdosta väri saikin nimen Hansson röd. Kaikki autot olivat palkintomagneettaja Ruotsissa. Niiden autojen kohtalosta ei minulla ole mitään tietoa. Karlssonin Pink Lady on ilmeisestikin vielä jenkeissä. Henk. pidin siitä ensimmäisestä sinisestä versiosta. Kaippa silläkin joku nimi oli.
     
  7. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Rambler lowrider oli muutama vuosi sitten hieman kuluneena mutta yhä Hot Rod -henkisenä Power Meetissä mutta muista en tiedä. ¨Mercuryhan oli oikeasti Lincoln. Eikös se voittanut FHRA:n showssa ykköspalkinnon 80-luvulla? Ja oli vielä lättäpäällä!
     
  8. pommari

    pommari Gearhead

    Äääähh...dementia,dementia,Heikki,olet täysin oikeassa,Hanssonin mörköhän oli tosiaan linkku.Vuosimalli tais olla -51.Vauhdin Maailmassa oli juttua siitä joskus parikyt vuotta sitten.
     
  9. herrakani

    herrakani 1st gear

    Mulla voisi muuten olla se VM tuolla.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: herrakani 2003-08-21 23:00 ]</font>
     
  10. Japi

    Japi 1st gear

    Oman muistikuvani mukaan. Hanssonilla taisi olla molemmat Linkku ja Mercury. Mutta saatan myös muistaa väärin. Olen ikävä kyllä heittänyt kaikki vanhat Powerit paperin keräykseen (tyhmyyttäni). Taisi löytyä ekasta numerosta lähtien. -80.luvulla niissä oli paljon juttua Hanssonin autoista.
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jos silloin aikoinaan piti jenkki-autossa olla vain ulkonäköä muuttaavia lisävarusteita esim. kylkiputket, kylkiteipit, levitykset yms. niin siinä tapauksessa ymmärrän tämän päivän tuuning kakaroita. Sama ajatus maailmahan niissä on kummassakin.
     
  12. mean eyes

    mean eyes 1st gear

    aiheen ohi mutta kuitenkin...Löydettiin kaverin kanssa jotain 7 vuotta sitten paperinkeräyspisteestä sattumalta noin 30-40kpl vanhoja veekaseja vuosilta 79-87. Kaikki sellaisia, joita ei vielä itsellä ollut. Lehdet oli todella hyväkuntoisia ja useimmissa vielä keskiaukeamatkin tallella. Lehdet oli ystävällisesti laitettu narulla nippuihin, joka oli auttanu niiden säilymistä ehjänä paperiläjässä. Oli kyllä mahtava löytö.
     
  13. herrakani

    herrakani 1st gear

    ..ja nykyjään melkeen joka tuning autossa on koneesta riippumatta tuplaputket ja erikoismaalaus ja tarragrafiikkaa. Voidaanko tässä puhua nyt jonkinasteisesta taantumasta tai uudelleentulemisesta?
     
  14. Japi

    Japi 1st gear

    Mihin on kadonnut tämä mattamusta "ns. Uholan velj. Lincoln Limo" viimeksi olen nähnyt Power Meetissä olisiko ollut -88 tai sinnepäin. Vuosimallia en muista mutta jotain -50. alusta kuitenkin.
     
  15. koni

    koni 1st gear

    Kyllä se vieläkin liikenteessäon, mutta Lincolnia se ei ole nähnytkään. Auton merkki on DeSoto
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Oli Forssan Pick-Nickissä 2000. Taitaa olla 50 tai 51 Lincoln.
     
  17. JR

    JR Gearhead

    Pienen kuvien vertailun jälkeen voisin yhtyä tuohon De Sotoon. Vuosimalliksi veikkaisin ´51 ja malliksi että suburban. Varmahan en voi tietenkään olla...
     
  18. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Hei, nyt muistinkin että Powerissa oli juttu sekä Hanssonista että Carlssonista, molemmat olivat silloin muuttaneet Kaliforniaan autoineen. Sitä en kyllä tiedä jäikö Lincoln sinne. Nythän Ruotsista on viety muutenkin ainakin rodeja jenkkeihin kun hinnat ovat siellä kovempia. Aika hurjaa!
    Se Uholoiden auto on mielestäni 50-luvun alun DeSoto 7-h Limousine mutta kuten sanottu - mistäs niitä sataprosenttisen varmaksi voi sanoa. Mutta Suomessahan on myös mattamusta Lincoln Cosmopolitan...
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kyllä Uholoiden limo oli/on De Soto ja kulki ruisku 454:lla varttimailin korkeisiin 13 sekan aikoihin. Samalla kaverilla oli hillitön -65 Bel Air farmi-Wagoneerin alustalla.
     
  20. Japi

    Japi 1st gear

    Eli Suomesta löytyy kaksi saman tyyppistä limoa. Desoto ja Lincoln sekä mattamustia molemmat. Muistakseni tästä "Lincolnista" on ollut jotain juttua mm. V8-magazinessa. Jossa sai nimekseen Uhola velj. auto. Tästä Lincolnista on itsellänikin kuvia jossain.
     

Kerro tästä muillekin!