700r4 2 ja 4 hukassa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Rytari, 21.1.2013.

  1. Rytari

    Rytari Gearhead

    no joo, nythän olis hyviä neuvoja vailla otsikon aiheen mukaan

    rempattu 4wd 700:n, ennen remppaa puuttu pakki, oli levyt poltettu loppuun, masterkitin lisäksi laitettu mm. puslia ja reverse input drum.

    remontin jälkeen on nyt sitte puuttuu 2 ja 4 pykälät, ei kytke, ei luista, ei edes yritä, 1:ltä hyppää 3500rpm jälkeen kolmoselle.

    mudracerille viikonloppuna soittelinkin ja sieltä saaduilla neuvoilla tarkistin vielä kerran että panta on paikallaan ja kiristyy rummulle 2-4 servon kuorta sisään painamalla, sen 2-4 servon tapin liike pitäis kanssa olla ihan riittävän lyhyt nyt.

    mitäs sitte seuraavaksi kattois.
     
  2. Rytari

    Rytari Gearhead

    huonosti vissiin kellään ideoita?
     
  3. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Ota vielä öljypohja pois ja painele servon kopasta ja katso meneekö panta varmasti kiinni,kampea meisselillä pantaa samalla sivuttain kun servo pohjassa.Onko rumpu uusi vai sorvattu?Jos sorvattu niin katso myös ettei pantojen päät ota toisiinsa kiinni,pitäisi olla muutama milli rakoa..
     
  4. Substitute

    Substitute Gearhead

    Kun varmistit että panta on paikallaan, niin varmistitko sen että sen toinen pää on tapissa kiinni? Sen voi varmistaa ainakin siten että irrottaa venttiilikoneiston sekä tapin ja kattoo.
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kertoos ekaks mitä olet asian eteen tehnyt :odroll: .
     
  6. Rytari

    Rytari Gearhead

    pannan pää on tapissaan, sen tarkistin ensimmäisenä, ja jos sen irrottaa sieltä menee 2-4 servo painamalla koko porauksensa matkan, nyt paikallaan ollessa se liike on 3.2 mm
    rumpu on hiottu, ei sorvattu, kuten ensimmäisessä viestissäni jo mainitsin panta kiristyy koppaa painamlla rummulle, päiden väliin näyttäs jäävän joku 7-8mm rakoa.

    mitään muuta en ole vielä keksinyt asian eteen tehdä
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Onkos loota taas auki pöydällä vai? Tsekkaa paineilmalla liikkuuko molemmat servot. Olet kyllä omituisen vian saanut aikaan, kun jos kakkosen servo vuotais niin nelosen pitäis silti toimia ja päinvastoin. Jos taas pannassa on vikaa niin kumpikaan ei toimi. Kun servot on paikallaan niin pannan ei tarvii liikkua rummun päällä kuin muutaman millin.
     
  8. Rytari

    Rytari Gearhead


    ei kyl se siellä auton alla on, ei viitti nelarista ihan huvikseen montaa kertaa jumpata, voisko venttiilikoneistossa joku jumittaa, se tossa nyt olis esillä ja helposti käteen otettavissa, ei taida kyllä oikein monta venttiiliä olla mitkä vaikuttas molempiin vaihteisiin.
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Onhan molemmilla oma vaihtoventtiili mutta en ole ikuna törmänny koneistoon jossa kakkosen vena olis jumissa. Oliko koneisto myös osina?
     
  10. Rytari

    Rytari Gearhead


    ei purettu siitä mitään, pestiin vaan
     
  11. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Joko tämä mysteerinomainen arvoitus ratkesi?
     

Kerro tästä muillekin!