727 Venttiilikoneiston päivitys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja 440Mag, 6.10.2016.

  1. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Tarvisi talven aikana hieman piristää tuota 727:aa.

    Tarkoitus olisi pitää automaattina, mutta vaihdot saisi tapahtua kepistä silti tarvittaessa heti niinkuin manuaalikoneistolla. Nyt vakiokoneistolla ärsyttää juurikin tuo viive käsin vaihdettaessa. Katselin tuollaista https://www.coperacingtrans.com/pro...id=62&osCsid=f85b1a645f15233bf6bad1ce73a6c499

    Onko kellään kokemusta? Tai mitä muuta suosittelette?
     
  2. Ck

    Ck Gearhead

    Copelta saa hyvää tavaraa. Suosittelen
     
  3. Kerpo

    Kerpo 3rd gear

    Mulla on ollut muutaman vuoden käytössä toi Copen koneisto ja hyvin on pelannut. 1-->2 vaihto on napakka kaasun asennosta riippumatta, mutta ei mitenkään häiritsevän kova. 2-->3 vaihto saisi olla vielä terävämpikin. Vaihtokohdat ei ainakaan merkittävästi eroa vakiosta koneistosta, eli loota vaihtaa isompaa 3500rpm(1-->2) ja 4500rpm(2-->3) kohdilla kaasu pohjassa. Cruisailukäytössä se on tietysti etu, että alle 50km/h vauhdissa saa jo kolmosen sisään, mutta toisinaan haluaisi kickdownin toimivan yli 60km/h vauhdissakin :). Parempi toki noin päin, kun tarvittaessa sitä pienempää pykälää saa kepistä repimällä ja ohi pääsee kyllä kolmosellakin :rolleyes:.
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

  5. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Kiitos kaikille kommenteista. Ck tota crttä joskus suositteli aiemminkin niin jäänyt siksi mieleen.

    Laatikko on vakiohko, 4.1 vipu, vakio servot ja B&M markettiturbaani. 4.1 perä ja auto painaa mitä nyt challenger isolohkola painaa. Kone vääntävähkö 500cid.

    Pysyykö tolla transgon tf2 kitillä kuitenkin automaattisena?

    Billet takaservon ajattelin laittaa samalla.
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Pysyy.
     
  7. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Löytyykö käänteisellä kaaviolla, mutta silti automaattina pysyviä venakoneistoja?
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Eipä taida mutta tee paineilmalla toimiva tsydeemi manuaalikoneistoon. Joku pikku boxi ohjaamaan vaikka kierrosluvun mukaan. Lisäksi rattiin ylös ja alasnamiskat.
     
  9. Ranee

    Ranee Gearhead

    Tuollainen TF2 menossa omaankin laatikkoon kunhan kerkeää alkaa värkkäilemään, pitää sitten raportoida kokemuksia.
    Torque converter specialistin heavy duty tow non lockup muunnin, alhaalta vääntävä 359cid painavahkossa autossa.
     
  10. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Mä oon asentanut TF2 kitin ainoaan remontoimaani laatikkoon. Kultaista keskitietä valitsin ei ihan äärimmäisiä säätöjä ja hyvä tuli. Ihan tiukasti kaasu pohjassa vaihtaa ylöspäin jossakin 4500 kohdalla molemmat ja lukuunottamatta aika napakkaa 1-2 vaihtoa on melkein kuin vakioaski. Paitsi että kun valitsi option "tottele rattikarahkaa aina" tuo vaihtaa kepistä alaspäin missä tahansa nopeudessa. Sen liian suuressa nopeudessa alaspäinvaihto parahduksen jälkeen saikin sitten kiristellä vetolevyn pultit. Ihan "uutena" tuo kit vaihteli ekat kerrat seisotuksen jälkeen aika korkealla mut se on nyttemmin normalisoitunut. Ja kun niitä venttiilikoneistoaihioita on vaikka kuinka monta, niin tässä mun tapauksessa uupuu joku turbiinin takaisinvalumisen estokuula. Pitkän seisotuksen jälkeen menee tovi, ennen kuin turbiinissa on öljyä liikkua minnekään.
     
  11. Bukero

    Bukero Gearhead

    no nyt täsmää käytös tuon oman rassin lodjuun. eli aamulla lähtee verkkaiseen liikkeelle, vähän niinku itekin. oon tuota arvuutellut että onko vakavakin vaiva. sittemmin tuli vaan leikittyä vähän liikaa ja takasprägi posahti.
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mopsin lootassa turbiiniin ei mene ööliä parkkilukko päällä. Tossa TF2 kitissä tulee palikat millä toi "vika" korjataan.
     
  13. Bukero

    Bukero Gearhead

    eli tuleeko/valuuko se samaa reittiä sieltä poiskin auton seisoessa P:llä. joten johtuuko tuo ilmiö juurikin siittä "vian"korjaamisesta.
     
  14. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Siis Cummins. Kysytään tässä nyt aihetta sivuten, että pystyykö mitenkään toteamaan onko laatikossa joku shit kitti ja voiko se asennuksen perua? Mulla on tuollainen Cummins+727- yhdistelmä millä on Amerikassa vedetty 5th wheel-camperia. Lootalle oli lisäjäähdytin ja lämpömittari ja tuntuu siltä, että laatikkoa on peukaloitu muutenkin kun vaihtaa ykköseltä kakkoselle välillä turhankin rajusti. Mulla ei ole mihinkään kiire enkä hinaa mitään, niin mielellään saisi vaihteet vaihtua sivistyneesti.
     
  15. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Kaitpa kun näitä on jo kaksi samanlaista. Mun autolla pitää olla useamman päivän tai viikon seisokki, että tuo esiintyy. Eli kun on kesällä ahkerassa ajossa, niin ei ole haitaksi. Toisaalta hyyyyviiin elaaastiiinen turbiini on ollut avuksi, kun on kylmäkäynnillä vähän veto ohutta.
     
  16. Bukero

    Bukero Gearhead

    eipä tuo tosiaan haitaksi ole ollut. paitsi ehkä naapureille:p kun aamulla pitää kaasutella että lähtee liikkeelle. sitten kun täyttyy öljyllä paikat niin kaikki toimii ja kumit siirtyy katuun.
    ja taas on naapuritaloissa läskistä ikkunat.:D
     
  17. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Joka tomaatin turbiini tyhjenee kun kone ei käy on se keppi missä asennossa tahansa.
     
  18. Bukero

    Bukero Gearhead

    okkei, mutta jokin tuossa systeemissä falskaa. ois kiva löytää selitys kun laatikko on nyt lihoina.
     
  19. Ranee

    Ranee Gearhead

    Eipä sitä avaamatta tiedä, ymmärtääkseni peruuttamattomia ovat muutokset eli uuden valve bodyn vaatii.
    Tokikaan tästä laatikosta ei pitäisi saada mitään niskoja repivää vaikka tekisi mitä, joten enemmänkin kuvailemasi kuulostaa ongelmalta kuin ominaisuudelta.
    Onko 1-2 vaihdoksessa väliä, kerkeääkö moottori rynnätä?

    Onko vaihteiston lisäjäähy lavan alla? Se voi olla ihan tehtaan jäljiltä.
     
  20. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kyllä tästäkin lootasta saa sellaisen että pää on takapenkillä vaihdon jälkeen, se tosin vaatii myös voimaa koneelta. Eikä noi muutokset ole peruuttamattomia, "välipellin" reikien koolla napsakkuutta säädellään ja niitäkin pystyy pienentämään.
     

Kerro tästä muillekin!