8 1/4 tai 8 3/4

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja F-body, 20.11.2007.

  1. F-body

    F-body Gearhead

    A-koppaan tommoisen ostaisin, jos jollakulla olis tallin nurkassa ylimääräinen.
    Tiedän vika foorumi, mutta kun oon itsekin A-moppemies aattelin alan miehiltä (naisilta) kysellä jos löytyis ens kesän kapinoihin.
    Tulis -72 rähinämylly Valluun.
    Uskallanko myöntää, mutta muutkin sopivan levyiset (rumpujen ulkoreunasta noin 144cm) kelpaa.
     
  2. F-body

    F-body Gearhead

    Eikö löydy ?
     
  3. Erppa

    Erppa Gearhead

    En ole vielä aivan varma missä vaiheessa perän vaihdan autoon , mutta mulla on -73:sen darran alla lukollinen kasivartti.

    Jos toi tekniikan rakentelu ja muut hommat venyy pitkälle kevättä niin voi olla että perä jää vaihtamatta , mutta jos taas käy niin että saan tekniikka puolen kondikseen niin kerkiän vaihtamaan 8 3/4.

    Ja sitten jos se perä jää vaihtamatta , niin voikin olla ettei siinä ole kesän jälkeen enää myymistä :odroll:
     
  4. F-body

    F-body Gearhead

    Vaihda samantien ostan sen sulta pois niin saat rakentelurahaa.
    Tietenkin jos et pyydä ihan järjettömiä.
    Voin kyllä ostaa sen 8 3/4 peränkin :) .
     
  5. Erppa

    Erppa Gearhead

    No nakkele yv:tä keväämmällä , niin katsotaan mikä tilanne on.
     
  6. F-body

    F-body Gearhead

    Perä ostettu.
     
  7. RAAKA

    RAAKA 1st gear

  8. kinde

    kinde Gearhead

    Ihan vaan katsoin , eipä mene kaupaksi.

    Kyllä ne punaniskatkin tietää , et jotkut maksaa toiset EI.

    Siellä tehdään myös kauppaa ebayn ulkopuolellakin. Ebayn hinnat on korkeammat kuin jossain muualla. Muualla= paikallislehdet ja swapit.

    Siksi Suomessakin hinnat ovat nousseet rajusti, kiitos OD.n ja netin ja ebayn vertailun. Vai uskaltaako joku muuta väittää! :mad:

    Miettikääpä sitä. Ihan muuten vaan tässä kiehahdin..............perjantai....
     
  9. F-body

    F-body Gearhead

    Kyllä tää harrastaminen alkaa tulla hintoihinsa. Näitä pikku-Mopareita kun on reilu 20-vuotta nyppinyt olen huomannut ettei nykyään enään löydä mitään halvalla. Tainnut mennä markat ja eurot sekaisin ja kerrottu kahdella.
    Tollaisen 8 1/4-perän A-koppaan olis saanut 200-300 markalla 10 vuotta sitten. Siitä voi sitten laskea nyky hintoja. Kaikki hauska maksaa ! Nypitään silti näitä A-koppia kunnes rahat loppuu.
     
  10. MJF

    MJF Double Gearhead

    Aivan järjettömiä on kyllä pyynnit :eek: Itte maksoin muutama vuosi sitten 8 1/4 lukkoperästä 200e, enkä paljoa enempää olis valmis nytkään maksamaan :odroll: :
     
  11. 69

    69 Gearhead

    hyvähän se et noi maksaa, ikääkin alkaa a-koppasilla olemaan. sama hinnan nousu monessa muussakin. esim 25 zetorit ja pappatunturit!
     
  12. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    hintaa

    Komppaan kyllä Kindeä ja MJF:ää markat ja eurot on sekaisin. Parisenkymmentä 1/4" UNC pulttia pussiin ja myyjä pamauttaa hinnaksi 9 juuroo!! oli pakko kysyä, kehtaisitko markka aikana pyytää viittäkymmentä markkaa moisesta kasasta? No tippuihan se hinta kun vielä keskusteltiin että varmaankin käsityötä ja ainoat koko xxx kaupungissa...
     
  13. 69

    69 Gearhead

    elämä on :rotfl:

    no joo. mutta verratkaa hintoja eihän 100€ saa enää kun tankillisen bensaa. kyllä mua enemmän harmittaa vakuutus, käyttö ja katsastus maksut sun muut.

    kyllä mää oon tarvittaessa vanhasta , ehjästä ja harvinaisesta osasta valmis maksaan.

    ny mää en löydä enää mitään halvalla :(
     
  14. MJF

    MJF Double Gearhead

    Tottakai, kunhan pysytään jossain järkevissä määrissä.

    Järjettömiä hintoja oli jo markan loppuaikoina Autiorinteellä. Tyhjästä 8 3/4 banjosta oli silloin vailla muistaakseni 4000mk. Tuo on minusta vieläkin kallis.
     
  15. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    tavaraa

    Vanhasta, ehjästä, kalliista ja harvinaisesta, kuulostaa tutulta.... Eikös meillä ukkomiehillä ole sellainen kotona :rotfl:
    Kyllä tuo 8 3/4 banjo vaan on halpa olis sitten euroja tai markkoja....
     
  16. duster70blower

    duster70blower Gearhead

    halpa...hhhmmmm..no joo, mutta kyllä valmiiksi a-body mitoilla ,ehkä pari euroa kalliimpi :rotfl:oishan tuolla hyllyn perukoilla sellanenki varalla :lol: siis alkup.a-body mitoilla oleva.kyllä kieltämättä noi eurot sekotti vielä enemän hinnat mitä aikasemmin oli!! maksaisin mieluusti orgis -abody mitoilla olevasta banjosta sen 200e jos tosissaan sen haluaisin,mutta kun leveämmät on halvempia niin miksi ei kaventaisi sitä leveämpää a-body mittoihin kun niitä laakeri pesiäkin saa uusia...niin awot :D widdu, oonkohan mie päissää, noh parhaani ainaki yritin !
     
  17. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    Kallista kallista mitä maksaa sitten ku toi tölläri rupee vahvistumaan ku ammeriikka saa uuten resitentin.Se minnuu eniten tuttaa ku noi rahdit rupee olemaan tyyristä $13-15 kilo(10€ kilo) ja vielä tostakin kovempia lukuja ollut.NIIIN ja ne verot ja älvit.
    Onhan tietysti niitä et mulla ei maksa tai minä en maksanut käytä sitä ja ku kyselee niin samma samma ku muillakin.
    Mie en olluna kännisä vaikkakin toi teksti antaa ymmärtää.
     
  18. kinde

    kinde Gearhead

    Näin on ja kun kerran Fidel Castro luopui vallasta niin bensan hintaankin tuli korotus.............................

    Sitä minäkin vaan , et ku kaikki maksaa köyhälle liikaa. Siis ainakin mulle.
    Pitäis varmaan siirtyä keräämään ja harrastamaan ..... vaikka...... käpyjä.

    joo-o :rotfl:

    Parasta KÄPY-ryhmää
     
  19. Käkö

    Käkö Gearhead

    ^ kerätäänkö kuusen käpyjä vaiko männynkäpyjä? :eek:
    Jos kerätään kuusenkäpyjä niin perustetaanko kerho tosikuusen käpyjen kerääjille vai ollaanko niinku ei oltaiskaan ja perustetaan kerho tosimännyn käpyjen kerääjille? :eek:
    Ja totta mooses, oodeelle uusi otsikko; Kuusenkävyt sekä erikseen tietysti Männynkävyt... :rotfl:
     
  20. Käkö

    Käkö Gearhead

    Ainiin, pitihän mun aiheeseenkin vastata; 8-varttisen remppa tuli maksaan 750 euroo...
    8-kolmevarttisen remppa 670 euroo...

    No voi helvata, olisko noihin pitäny ostaa viel uudet jarruputket,-kilvet ja viel maalata...
     

Kerro tästä muillekin!