A Fordin alustan madallus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Anonymous, 3.11.2003.

  1. Forvolet

    Forvolet 1st gear

    Ihan niin kuin puuttuisi kuvateksti: "ostaisitko tämän näköisiltä herroilta käytetyn auton?" Onhan tuokin tapa laskea autoa...




    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Forvolet 2003-12-11 11:27 ]</font>
     
  2. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    vanhat toimimattomat linkit pois

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Chevy ´53 2004-07-20 11:24 ]</font>
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Vanteista sen verran että jos pysytään A:n perinteisessä 5x5.5" jaossa, pitäisi ainakin seuraavista autoista löytyä sopivia vanteita: 40-48 Ford ja käsittääkseni sotajeepit joissa molemmissa 16" vanteet. Jos halajaa pienempää vannetta niin idästä löytyy Volgan vanteita joita lienee 14 ja 15 tuumaisina, niiden laadusta en sitten tiedä. Uskoisin että pulttijako juontaa siihen että Herra Ford myi A:n tuotantolinjan venäläisille 30-luvulla ja polopolot eivät vuosien mittaan katsoneet tarpeelliseksi vaihtaa hyväksitodettua jakoa.
    Sivujuonteena voisin kertoa että koska ryssillä oli prässit A:han käytettiin niitä myös heidän sotajeeppinsä tekoon siten että tuollaisessa Willysjeepin näköisessä härvelissä oli A:n tulipelti tankkeineen sekä konepellin yläosa ja maski johon oli puhkottu jeep tyyliset viisi pysty ovaalia.
     
  4. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

  5. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    [​IMG]

    [​IMG]

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Chevy ´53 2004-07-20 11:21 ]</font>
     
  6. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Lisää outouksia:

    [​IMG]
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    A putosi Vallilan takomossa Helsingissä nelisen senttiä edestä ja lähes kahdeksan takaa alkuperäisjousia muuttamalla. Edessä on nyt "reversed eye" jousi eli norra käännettiin ja takana suorempi jousi. Hinta oli asennettuna vain 400 euroa yhteensä, auto sisään ja matalana ulos!
    5,5" jakoisten pinnavanteiden koot muistaakseni seuraavasti:

    1928-29 21",1930-31 19", 1932 18" 1933-34 17" ja vain 1935 16". 1936-1939 on ne ulkokehävanteet ja 1940-1948 5,5" jako peltivanteet, lisäksi pick-upeissa myöhemminkin, 1970-80 taitteessakin. Erikoisvanteita saa sillä jaolla paljon erilaisia.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

Kerro tästä muillekin!