A500:n öljyt

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Juola, 21.4.2007.

  1. Juola

    Juola 1st gear

    Niin... tulipa mieleen vaan, että kun minä tuohon 89 dodge ramvaniin ne laatikkoöljyt vaihdan, niin mitäs dextronia tai jotakin minä sinne sitten laitan? Eli mistä hitosta minä tiedän mitä sinne on ennen työnnetty... kun sehän voi olla tarkkaa näiden öljyjen kanssa, eikö? Jotain (vaalean) punaista siellä on.

    Suodatin mulla tuossa jo on hommattuna, ja nyt vielä odotan sitä toisaalla mainittua uutta OD solkkua, niin pääsee hommiin.

    Joo, ja montakohan litraa sitä about tuossa normaalivaihdossa vaihtuu sitä öljyä... siis paljonko ostan. 5-6 litraa? Minkäkokoisissa päniköissä myydään ja missä...? Eipä ole tarvinnut viime aikoina tällaisia hommia tehdä niin en tiedä...!

    Yritin hakutoiminnolla ja googlella mutten oikein vastausta löytänyt... eikä viitti aina korjaamoille soitella.
     
  2. original

    original 1st gear

    chryslerin 1990 service manualin mukaan A500 (3.9L/5.2L) nielee 9.6litraa (10.2 quarts).

    Muihin menee reilua kaheksaa litraa.
     
  3. Juola

    Juola 1st gear

    Niin, siis kaikkinensa... mutta eikös se ole niin, että sieltä noin normivaihdossa valuu vain osa ulos? Vai olenko ymmärtänyt ihan väärin?
     
  4. jannemo

    jannemo 1st gear

     
  5. juhnis

    juhnis 3rd gear

    Joo, käytännössä sinne menee n. kuus litraa. :wink:
     
  6. juhnis

    juhnis 3rd gear

    Joo, käytännössä sinne menee n. kuus litraa. :wink:
     
  7. Juola

    Juola 1st gear

    Joo, kiitos teille. Mites noin käytännössä täällä Suomessa, tämäkin auto kun lienee lähinnä pyörinyt eripuolilla hämettä vain, niin onko se käytännössä tämä dexron 2 joka tulee kysymykseen. Sekö nyt on tämä vaaleanpunainen litku? Vai myydäänkö jossakin muka ihan moparin omia öljyjäkin?

    Kun siis jos vaihdan vain osan öljyistä, niin senhän pitäisi olla kai melko ehdottomasti samaa tavaraa mitä tilalle laitetaan.

    Minkäslaisia litrahintoja on dexronille tiedossa, ja edelleen, että minkäkokoisissa astioissa saa?
     
  8. (iso)Arska

    (iso)Arska 3rd gear

    Teboilin Fluid D maksaa jotain 50€ kantturoissa 20 litran astia. Mobilin ATF 220 tais olla jotain 20 nurkilla 4 litran kannu. Ja ainakin kuopiossa nuita saa vaikka marketeista ja halapa halleista.
     
  9. Juola

    Juola 1st gear

    Juu... senverran tässä olen viisastunut, että "Mopar ATF type 7176" öljyä pitäisi olla, ja vain siinä tapauksessa, että sitä ei saa, niin tuota dexron 2 -laatua.

    Motonetissä on näköjään litran pulloissa ainakin tällaista: http://www.motonet.fi/?id=23&Tuote=59-0203

    Onko tuo nyt sitten dexronia parempi, kun hyrsleristä puhutaan ja sama 7176 numerosarja mainitaan? Entä saako tuota sekoittaa dexronin kanssa? Ei varmaankaan?

    Taitaapi olla viisainta nähdä vähän enemmän vaivaa ja yrittää vaihtaa kaikki öljyt, kun en nyt tosiaankaan tiedä mitä siellä on ennestään.
     

Kerro tästä muillekin!