Abs Jarrujen muutos Pontiac Grand Prix-89/90 /Olds, Chev,Bui

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja human62, 19.8.2010.

  1. human62

    human62 1st gear

    Auto siis alunperin ABS systeemillä.

    Nyt vaihdettu alipainetehostimella toimivat tehostin ja pääsylinteri.
    OLDS+CHEVY+BUICK+PONTIAC samoilla jarruilla

    KYSYMYS:purkaamolla ei oltu varmoja miten jarruputket lähtevät pääsylinteristä. 4 kpl lähtöjä. Eli miten?
    Onko peräkkäiset pääsylinterin "männät" symmetriset(toimisivat samaan aikaan) ja jarruputket 4 kpl.voisivat olla jopa ristikkäin? Tai perinteisesti etummainen mäntä(tehostinta lähinnä oleva) toimisi aavistuksen aikaisemmin ja kauempana tehostimesta oleva sitten hitaammin ja olisi takajaruille?
    Auto josta pääsylkky on, on prässätty, joten siitä ei enää näe...

    Nyt siis tarvitraan tietoa miten jarruputket lähtevät pääsylinteristä

    Joissakin malleissa on lähtöjä vain 2 kpl ja vasta jakotukilta haarautuminen.
    Itsellä on pari muuta letukkaa joissa tehostinta lähempänä oleva lähtö menee etujarruille ja kauempana oleva takajarruille.
    -72 impalassa on taas toisin päin....eli vaikuttaa että molempia systeemeitä käytetään.
     
  2. sbf

    sbf Gearhead

    No pääsylkyssä on yleensä eroteltu etu ja takapiirien säiliöt ja jos ne on eritilavuuksiset niin se isompi on etupiirin.Sitten toisena tunnistuksena yleensä takapiirin lähtöjuntturin jenka on isompi.
     
  3. human62

    human62 1st gear

    No olis kiva kun jollain kuitenkiin on??? OLDS, BUICK, CVY,Pontiac 89-94 samoilla pääsylkyillä et miten ne putket siitä lähtee.
    Jos joku viittis omastaan kattoo ja seurata putkia miten ne menee...
    ja kirjoittaa tänne...joo netistä ei kyllä löydy...

    Ongelma oli että vasen jarru ei pitänyt (ennen remonttia piti ABS .kamoilla....) nyt alipainetehosteisena ei.
    Löysin vuotokohdan vasen etujarrun putki, oli vaikea paikallistaa kun oli päällystetty sellaisella Vi**n kovamuovilla.Eli vasen etu ei saanut kunnon painetta. (Murtunut lähes puhkiruostuneesta kohdasta asennuksen yhteydessä kun niitä joutuu hieman kääntelemään)
    Uusi putki paikoilleen mutta ei pidä vieläkään vasen etujarru...
    On mahdollista että
    putket ovat väärin, nyt ne ovat juuri sbf:n kuvaamalla tavalla kiinni.
    Etummaiseen eli tehostinta lähinnä olevista lähdöistä menee etupyörille ja kauempana tehostimesta olevat takajarruille.
     
  4. marko73

    marko73 1st gear

    lisää ilmausta... :)
     
  5. human62

    human62 1st gear

    Koska se on ilmattu pullon kanssa, läpinäkyvällä letkulla kuplia ei tuu.
    Läpi päästetty 3-4 desiä...Pakko olla yksikkövika eli juuri siinä jarrussa ---pyöräsylinteri jumittaa ehkä ...täytyy huomenna katsoa.
     
  6. Bubbles

    Bubbles 3rd gear

    En tiedä onko tässä mallistossa nyt sama jarrujärjestelmä kuin Söderkullan Leepulla, mutta tuollainen ainakin löytyi 88 Pontiac Firebirdista. Kehutaan että "...1825 pages, includes everything from disc brakes to TPI diagnosis"

    http://www.kickasstorrents.com/1988-pon ... 34743.html

    Tarviit torrent clientin koneelles että tuon saa imuroitua.
    En pysty kokeilemaan toimiiko kun firman kone ja mörökölli vie jos tähän jotain asentaa ominpäin
     

Kerro tästä muillekin!