Äänekäs ja jäykähkö ohjaustehostin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja A/C, 25.10.2011.

  1. A/C

    A/C 1st gear

    Ropleema on siis se, että noin kuukauden sisään on alkanut tuntumaan että ohjaustehostin ei toimisi aivan täysillä kuten ennen. Ratin kääntäminen on edelleen helppoa muttei kuitenkaan täysin vapaata (MUTU). Nyt on taas alkanut ajossa ja varsinkin kylällä pitämään ohjaustehostin ääntä.

    Pitääkö vaihtaa oh. teh. öljyt vai mikä aiheuttaa tuon jäykkyyden ja ääntelyn? Miten öljynvaihto sitten tapahtuu tällaisessa Chevy Capricessa kun se sijaitsee kompressorin alla? Pitääkö ilmata ja miten? En ole ennen vaihtanut muutakuin Volvoon öljyt mutta siinä oli oh. teh. pumppu ylempänä...
     
  2. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Gearhead

    Mä oon tehny monta "ohjaustehostin remonttia" öljyt vaihtamalla. Aikaisemmat omistajat on kait luulleet ettei öljyjä tarvitse vaihtaa ikinä. Vanhat pois tavalla tai toisella. Imupumpulla tai paluuletkua irroittamalla tms.

    Uudet ölpät sisään valmistajan suosittamaa laatua , ei konetta vielä käyntiin ja kääntelee tapista tappiin eturenkaat ilmassa. Öljyn pitäis lähtee kiertää, simpukan mäntä toimii melkoisena pumppuna tässä. Sitte lisää öljyä jos vajeni jo säiliössä ja sit käymään, kääntelyä ja öljyn lisäilyä.

    Onnistuu kyllä vaikka suoraan käynnistäiski ja renkaat maassa.
     
  3. Damned

    Damned Gearhead

    Kato vaahtooko se öljy. Miulla hori ilmaa vuotavasta stefasta ja sitten se ohjaustehostinneste olikin vaahtona, ja pumppu rupes kiljumaan ja tehostus oli kokolailla heikkoa.
     
  4. jaketin

    jaketin Gearhead

    Yksi aikas helppo juttu on hihnan vaihto: mokoma kun alkaa luistaa, niin tehostus heikkenee ja meteli lisääntyy..
     
  5. cuda69

    cuda69 Gearhead

    juu tuo hihnan kireys vaikuttaa aika paljon ja jos öljy ok niin esim x-1r tai forten lisäainetta ku lirauttaa ni yleensä auttaa.
     
  6. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Kun vaihdat öljyt, laitappa sekaan RVS "ohjaustehostin" lisäainetta.
     
  7. piiparinen

    piiparinen 3rd gear

    Kuka myy?
     
  8. mke77

    mke77 3rd gear

    ite olen onnistuneesti "ääntävän ja takertelevan" ohjaus tehostimen ns."korjannu" forten:lla....

    ensin "motor flussia" vanhan sekaan puol pulloo...ja käytetään kuumaks...ja sit uuden psf:t tyyliin joku perus gulf tai fedi? ja sekaan "automatic transmission treatment " pullolline sekaan...

    ..ja on auttanu... tosin fortet maksaa nuin 35€/ pullo..mut motor flussin voi loput kaataa sit vaik moottoriin ...ni saa "loppuun ajettuun" kivat venttiili naputukset :rotfl:
     
  9. Le Mans

    Le Mans 1st gear

  10. A/C

    A/C 1st gear

    Minkälaista öljyä tuohon sitten käyn ostamassa? Huoltokirjassa lukee että pitäisi olla GM 1050017 mutta jokin muukin varmaankin käy...

    E: Kävisikö esim. tämä http://www.valvoline.com/products/brand ... g-fluid/29 ? Voisi ehkä paikalliselta liikkeeltä löytyä.
     
  11. Make.S

    Make.S Gearhead

    Meillä vojaakkeri alkoi pitämään "urinaa" ja ohjaus jäykistyi, kun lauhdutin alkoi vuotamaan. Tehostajaan sitten tehostalitkua eikä atffää.
     

Kerro tästä muillekin!