Älkää vaan suunnitelko näitä LSx moottoreita käyttävänne!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja BRC1, 7.1.2009.

  1. Roc

    Roc Gearhead

    Re: Älkää vaan suunnitelko näitä LSx moottoreita käyttävänne

    Myllyn omistajalla on dynolappu, joten ei oo lappunen tässä heti hollilla.
     
  2. peltsi

    peltsi Gearhead

  3. Mikey_

    Mikey_ 3rd gear

    Re: Älkää vaan suunnitelko näitä LSx moottoreita käyttävänne

    Ripeähkö notchi.

    Vakio 6.0 lohko, kannet, imusarja ja kaasuläppä. Stroukattu 403cid+BW S484, th400.

    7,863@280km/h :eek:

    https://www.youtube.com/watch?v=XuxdXNWBIps#t=49
     
  4. peltsi

    peltsi Gearhead

  5. Mikey_

    Mikey_ 3rd gear

    Re: Älkää vaan suunnitelko näitä LSx moottoreita käyttävänne

    LS7? Asiaa. 8)

    Mihin ajattelit istuttaa?
     
  6. Mikey_

    Mikey_ 3rd gear

    Re: Älkää vaan suunnitelko näitä LSx moottoreita käyttävänne

    .....
     
  7. peltsi

    peltsi Gearhead

    Re: Älkää vaan suunnitelko näitä LSx moottoreita käyttävänne

    Jees LS7 ja ei oo muuta laitetta tällähetkellä kun tuo -69 Chevelle.
    Todennäköisesti pysytään vaparikoneessa + kaasut......
    Huipputehoa tärkeempää on kunnon rytinät :rotfl:
     
  8. Mikey_

    Mikey_ 3rd gear

    Re: Älkää vaan suunnitelko näitä LSx moottoreita käyttävänne

    Tuosta kaivaa kyllä vaparinakin ihan riittävästi tehoa katupeliin ;)

    Haaveillut tässä myös tollasesta reilusta vaparimoottorista. LS7, puristukset sinne 13.2-13.5, rajuhko kärsä ja E85:sta tankkiin..Rytisee. :)
    Tuon LS7 hintatason tietäen, niin toinen mielenkiintoinen vaihtoehto olisi, de-stroukattu LQ9/LQ4, 4.8L kampuralla..
     
  9. peltsi

    peltsi Gearhead

    Re: Älkää vaan suunnitelko näitä LSx moottoreita käyttävänne

    LS7 rakentaminen ei mun mielestä ole kallista kun sai ton shortblockin hommattua järkevällä hinnalla.
    Siinähän on valmiina todella kestävät palikat ja voi surutta laulattaa 7000rpm. Niin ja halvempi toi oli ku mitä pyydettiin 496cid short blockista. Ja sitä en olis kantanu auton takaluukusta talliin :)

    Uudet LS7 kannet kalustettuna 1550usd. Ja niillä pääsee jo pitkälle

    Hyllyssä nokka 0.63" nostolla, LSA108, imu 245 astetta ja pako 250 astetta.

    Taidan vaan muuttaa tuon märkäsumppukoneeksi, niin ja kaasarihan siihen tulee päälle.

    Jos isoja voimia hakee niin varmaan toi LQ9 ahdettuna olis parempi.
     
  10. Batman

    Batman Gearhead

    Re: Älkää vaan suunnitelko näitä LSx moottoreita käyttävänne

    Osaisko täällä joku suositella sopivaa nokkaa seuraavanlaiseen projektiin?

    Täysin vakio LQ4 alumiinisilla 317-kansilla, puristus tehtaann ilmotuksen mukaan 9,4. Polttoaine ja sytkä hoidetaan MSD-boksilla, holleyn ykstasosella ja 850cfm demonilla. Pakopuolelle tulee omatekoset peltisarjat ilman varsinaista putkistoa.
    Vähän erikoisen tästä tekee kaivattu tehoalue joka vetolaitteen takia on noin 3000-5500rpm. Alaväännöllä ei oo oikeestaan mitään väliä mutta toisaalta huippukierroksetkin jää väkisin alle kuuden tonnin. Ainakin jenkkien virinokilla tehdyissä dynotuksissa vakiokoneillakin tehot tulee yleensä aika paljon korkeammalla.
     
  11. Mikey_

    Mikey_ 3rd gear

    Re: Älkää vaan suunnitelko näitä LSx moottoreita käyttävänne

    Mä ottaisin ilman muuta yhteyttä Tick Performancen, Martin Smallwoodiin. Kaveri on erittäin pätevä specsaamaan nokkia, etenkin LS-sarjan moottoreihin. Asiakaspalvelu tuolla on ihan A1 ja muutenkin asialleen omistautuneita heppuja. Custom-nokka ei ole kuin muistaakseni 50usd kalliimpi, kuin hyllystä tulevat. :)

    Martin@tick-performance.com
     
  12. Damned

    Damned Gearhead

    Re: Älkää vaan suunnitelko näitä LSx moottoreita käyttävänne

    Mites mites... Missä hinnoissa 6.0 LS-pannut pyörii, ja istuuko sellainen 4L80E:n eteen suoraan?
     
  13. kapa73

    kapa73 2nd gear

    Re: Älkää vaan suunnitelko näitä LSx moottoreita käyttävänne

    Rouvan subessa ainaskin on LQ4 perässä vakiona 4L80E laatikk
     
  14. Roc

    Roc Gearhead

  15. peltsi

    peltsi Gearhead

    Re: Älkää vaan suunnitelko näitä LSx moottoreita käyttävänne

    Paitsi et se ei oo ls kone vaan patarauta vortec jos kysyjä kysy nimenomaan LS2 hintaa.
    Ne on pikkasen arvokkaampia mutta taitaa palstalla olla yks LS1 myynnissä about 2500€

    Suomessahan jotku myy noita patarautakoneita LSX koneina :)
     
  16. Damned

    Damned Gearhead

    Re: Älkää vaan suunnitelko näitä LSx moottoreita käyttävänne

    Minen näistä ymmärrä tuon taivaallista... tuntuvat nuilla ameriikan foorumeilla puhuvan sujuvasti LS-koneista vaikka LQ4:sta tarkottivat. Mitä minä sitten tarkoitin, sekin taas eri tarina se (vai onko)... :D
     
  17. Roc

    Roc Gearhead

    Re: Älkää vaan suunnitelko näitä LSx moottoreita käyttävänne

    Kyllä se on ihan maailmanlaajuisesti vakiintunut käytäntö, että LSX nimitys kattaa myös LM7, LQ4 yms rautalohkoiset LS-sukupolven koneet. Jos joku on sitä mieltä että nimitys on väärä, niin se on sitten hänen asiansa.
     
  18. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Re: Älkää vaan suunnitelko näitä LSx moottoreita käyttävänne

    Ajatellut tuohon LQ4 koneeseen jos laittaisi 5.3 koneesta kannet. Tuleeko nyt joku ongelma? Amerikan sivuilla kun tuntuu olevan jumalaton ongelma kun 5.3 kannet ei virtaa yhtä paljon kun LQ4:sen omat 317 ja on imuvena pikkaisen pienempi.

    Autohan on 2003 crew cab silverado eli painoa on ja olisikin tarkoitus saada enemmän vääntöä ala- ja keskialueelle kun yläkierroksille. 5.3 kansilla vaan saisi ruttua vissiin 9.5 -> 10.5?

    Comp Cam suuositteli http://www.compcams.com/Company/CC/cam- ... 1096&sb=24

    Peltisarjat 1 7/8" olisi jo ostettuna ja ajattelin niistä vetää 2 x 2.5" putket taakse asti.
     
  19. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Re: Älkää vaan suunnitelko näitä LSx moottoreita käyttävänne

    Osaisko joku tietäjä kertoa tuohon edelliseen postaukseen mitään? Noi 5.3 kannet virtaa vähän heikommin ja on imuvena pienempi kun 6.0l 317 kansissa 1.89 vs 2.00. Tässä nyt ei kuitenkin haeta kierros konetta.

    Onko tuossa muutoksessa järkeä?
     
  20. Anza

    Anza Gearhead

    Re: Älkää vaan suunnitelko näitä LSx moottoreita käyttävänne

    Virittämisellä usein on tarkoitus siirtää parasta vääntöaluetta ylemmälle kierrosalueelle?

    Hevosvoimat on yhtä kuin vääntö x kierrokset.

    Kun moottori kiertää paremmin ja paras vääntöalue siirtyy ylemmälle kierrosalueelle myös hevosvoimia on enemmän. Alakierrosten vääntö on se mikä painavia laitteita liikuttaa, joten noilla 5.3 kansilla sitä vääntöaluetta vois saada siirtää alemmille kierroksille + hyöty paremmasta puristussuhteesta. Mutta samalla yläkierroksille ei riitä 6.0 koneeseen hengitys? Eli huipputeho olis pienempi. Eikös noissa LS koneissa paras vääntö ollut jossain 4000 rpm kohdilla? Tässä ois LM7 5.3 koneesta http://www.trucktrend.com/how-to/engine ... d-to-wild/

    Block: Stock
    Crank: Stock
    Rods: Stock
    Pistons: Stock
    Cam: Stock
    Heads: Stock
    Intake: Stock
    TB: Accufab 78 mm
    Headers: QTP 1¾-inch long-tube
    Peak Power: 363 hp at 5,300 rpm
    Peak Torque: 385 lb-ft at 4,400 rpm
    Torque Curve: Exceeded 360 lb-ft of torque from 3,700-5,200 rpm

    Eli 6.0 alakerralla paras vääntö siirtyis alemmille kierroksille? Eli oisko sama vaikutus kuin yleensä stroker koneessa vakiokansilla? Voisko tota 5.3 kansien vaihtamista 6.0 litraseen verrata 5.3 stroukkaamiseen?

    Parempi lopputulema syntyisi tietysti 6.0 koneen stroukkaamisella.
     

Kerro tästä muillekin!