"aiva hyvät" patentit yms. viritelmät

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja firebreather, 22.9.2004.

  1. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    en taida vastedes tehdä autokauppaa kuin talibanien kanssa.
     
  2. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    pieni tunnustus antoi rehellisen vaikutelman.. oli vetänyt sen sen johdon kuitenkin sähkönalliin..
     
  3. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Kaverin autossa paloi airbag-valo jatkuvasti ja vaikka hän ymmärsi autosähköistä aika paljonkin (no ainakin itseeni verrattuna), hän ei löytänyt vikaa.

    Koska hän ymmärsi autosähköistä aika paljonkin hän irrotti sen airbag-piiristä ja laittoi sen sammumaan ajastimella samaan aikaan kuin muutkin merkkivalot käynnistyksen jälkeen.

    Nyt tulee mieleen kysyä että eikös tuommoisen aina palavan jonkin vikavalon voisi kytkeä rinnan jonkin normaalisti toimivan valon kanssa?

    Eri asia tietysti on miten varsinainen vika korjataan mutta siitähän nyt ei ole kysymys.
     
  4. xarper

    xarper Gearhead

    Eikös taida muut valot sammua heti käynnistyksessä kun airbag jää palamaan vielä hetkeks itestään?
     
  5. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    öljynpaineanturista heräte ja sisävalon ajastimen (biltemasta) kanssa lamppu sarjaan... höhö vika korjattu. :odroll:
     
  6. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Vag;eissa kytketään airbag valo jäähdytys nesteen merkkivaloon.

    Sitä ei muuten pysty kolvaamaan, mutta monet pikaliimat johtaa sähköä tarpeeksi jotta toimii.

    Omaani ehdottelivat tota virityskorjausta, mutta maksoin kympin ja käytin pistokkeessa kuittaamassa viat pois.
    Molemmat löytyi akkujännite liian alhainen ja liian korkea eli akku talvella seisoessa tyhjäksi ja boosterilla käyntiin.
    Muutama muukin vikakoodi kuitattiin, mutta sellainen hauska jäi kuittaamatta kuin hehku/kierrosluku vika satunnainen.
     
  7. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Siihen se varmaan tarvitsi sitä ajastinta, en muista enää tarkasti..
     
  8. kustomkuuppa

    kustomkuuppa Gearhead

    (en tiedä kuuluisiko tämä kohtaan "itse tehtyjä työkaluja", mutta toimivuuden puolesta ehkä sittenkin tänne...) Joskus nuorena keksin että teen itse porakonetelineen (siis sellaisen johon laitetaan käsipora kiinni jos ei ole pylväsporaa). "Lineaarijohteiksi" löysin kaksi vanhaa iskaria. Pora kiinnitettäisiin yläpäihin ja liikkuisi näin tukevasti ja herkästi pystysuunnassa. Hyvä idea, ja muu rakenne syntyi kätevästi ohuesta huonekaluputkesta (ei muuta ollut). Lopputuloksena pora liukui vinossa ja rakenne antoi periksi jos vähänkään painoi. Millaisen insinöörin Taiwanin teollisuus minussa menettikään...
     
  9. signet

    signet Gearhead

    Sulla ois tossa hyvät suositukset pilteman,honkongin,motonetin ja tarjoustalon työkaluosastojen yhteisen tuotekehitystiimin päälliköksi :wink:
     
  10. Tumi

    Tumi 3rd gear

    Tappijyrsin kiinni ja keksit jonkin liikkeenrajoittimen iskareihin millä säädetään poran työstörata. Ei kun patenttia hakemaan! Alat myymään settinä ostoskanavalla.
     
  11. reynolds

    reynolds 3rd gear

    No eikhän tuolla aja monta kesää taas ruohikoita 8)
     
  12. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    on vaan perhanan huono käynnistyy, joko patentti ei just bueno tai sit nii helkutin väljä moottori.
     
  13. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    ^ Laita oikeen paksut öljyt tohon,pitäis auttaa hetken jos on väljä kone.
     
  14. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    siin oli peltinen tulpanhattu, yritettävä löytää samanlainen uus ja jos ei auta ni uus etsinnäs. vie sen verran öljyä ( pien pläntti ja joka kerran jälkeen tarkistettava tilanne)et tän kesän ajoilla eli kerta viikos saattas tulla halvemmax ostaa uus.
     
  15. esu79

    esu79 Gearhead

    vanhassa vara parempi
     
  16. Rytari

    Rytari Gearhead

    tänään tuota talvella hommattua caminoa tampere cruisingissa ulkoilutin, hyvä laite, välillä vedenlämpö ja öljynpaine mittarin mukaan siedettävät, välillä keittää ja paineet nollassa... niin joo, ja kierroksia rundikellon mukaan satasessa vähä 6 ja 7000 väliltä, en tiedä tarkaa kun asteikko loppuu, tyhjäkäynti on n.2000 rpm. tosin ei sillä kyllä kauaa ajaisi jos se oikeasti niin tekisi eli vika ihan mittaristossa tai maadotuksessa (mm lyhyet kirkkaanmat kun pitkät) lienee. kyllä sinä silti vähän lämpöongelmaa oli havaittavissa, kuuma päivä ja silleen, ei lämmöt tosin missään kylälipumisessa kohonneet vaan semmoisessa vähän reippaammassa, 50+ vauhdissa, hitaammassa ajossa ja maantiellä sai lämmöt putoamaan, kotiin palatessa rupesin asiaa tutkimaan ja aika äkkiä siellä konehuoneen edessä seisoskellessa vika löytyi, viskoflekti kun työntää ilmaa maskista ulospäin... mä kyl ajattlinkin että se ropelli pitää kyllä tarpeettoman kovaa ääntä kaasutellessa, vissiin on joku edellisistä vaihtanut siihen toisenkätisillä siivillä olevan ropellin, ja samalla silmään osui akun ja korin välisen maajohdot kytkemätttömyys akunapaan... mittareiden toimintaa se ei tosin parantanut, ei ehkä se "aivan hyvä patentti" tälläkertaa.
     
  17. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Meillä saa kanssa kytätä öljymäärää leikkurista ja perus 10-30 tulee savuna ulos.laitoin oikeen paksut mineraaliöljyt koneeseen ja savutuksen lähinnä haistaa enää.
     
  18. jaketech

    jaketech 3rd gear

    mä tein sillain että kuorin tulpanjohtoo ja laittoin puristettavan rengasapikon ja sen sitte kiinni tulpassa olevalla mutterilla.
     
  19. Tuplawee

    Tuplawee Gearhead

    Saattaa raadiot lähistöllä kuulua hieman huonosti... :D
     
  20. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    corollan täyttöputki fiksattu kumiletkusta ja entisestä pakoputkesta
     

Kerro tästä muillekin!