"aiva hyvät" patentit yms. viritelmät

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja firebreather, 22.9.2004.

  1. jrasi

    jrasi Gearhead

    Kuplaan oli joku edellinen seppä asentanut liian pitkät käsijarruvaijerit, m6 muttereita vaan tarpeeksi kahvan pään säätöön alle ja hyvin pelas (lisäsin pari mutteria, että sai pitämään leimalla).

    Edellisessä duunissa katselin e36 Bemarin konehuonetta, kun asiakas oli asentanut vahvistimen takakonttiin, ihan asiallisella virtajohdolla oli tehty, sulakekin oli muistettu laittaa väliin, mutta kauhea duuni kun oli takakontista vedetty metrikaupalla kaapelia konehuoneen apuvirtakengälle, vaikka akku olisi majaillut siellä samassa kontissa, kuin vahvistin.

    Sierrassa hajosi aikanaan lasinpesurin pumppu, en jaksanut ruveta irroittelemaan täydestä säiliöstä moottoria, vaan vaihdoin letkut päikseen lampunpesurin kanssa. Muuten hyvä, mutta piti olla valot päällä, että pesi lasia ja se lampunpesurihan on jonkun aikareleen takana, eli ruuttas aina vettä sen n. 3 sekuntia putkeen joka pesulla.
     
  2. SamiL

    SamiL Gearhead

    Katselin kerran Elimäen Nesteellä, kun yksi kaveri pesi autonsa tuulilasinpesusienellä.
     
  3. capri30S

    capri30S 1st gear

    Sun ois tarvinnut vaihtaa johdotkin, ne moottorit on ihan vaihtokelpoisia keskenään, arvaas mistä tiedän :lol:
     
  4. jrasi

    jrasi Gearhead

    Silloin sitä suunnittelinkin, mutta liitin ei halunnut irrota ilman väkivaltaa.
     
  5. Lavakulkine

    Lavakulkine 3rd gear

    Oli joku värkänny vaniin etualatukivarren u-pultin tilalle kierretangosta tehdyn version ja totta hitossahan se sitten mulla antautui kun käännyin risteyksessä...turvallista matkaa vaan! Eipä onneks ollu vauhtia eikä sattunu mitään...
     
  6. cuda69

    cuda69 Gearhead

    täälä ouluus on monesti äijiä pesemässä autojaan tuos oritkarissa parkkiksella merivedellä:)
     
  7. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Olikos olemassa semmoista esinettä jolla saa koneen nostettua pois kansien imusarjapulttien reikiä käyttäen,siis ilman imusarjaa? Tai miten yleensä ootte nostanu sillon kun ei ole imari paikoillaan?
     
  8. sbf

    sbf Gearhead

    Joo on.Sen nimi on metalliketju.
     
  9. Hai

    Hai Double Gearhead

  10. pas2

    pas2 Gearhead

    Ketju + pultit?
     
  11. JP-350

    JP-350 Gearhead

    No joo...Meinasin kun kaasari ja tbi imareillehan on semmonen levy muistaakseni joka pultataan tb:n/kaasarin paikalle että jotain sen suuntaista.Mutta käy kai se noinkin.
     
  12. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Ketjulla juu, mutta itte oon käyttäny kansien päissä olevia apulaitteiden kiinnitysreikiä ketjun kiinnitykseen. Meinaan siel on enee matskua takana kuin imusarjan pulteissa, eli ei ainakaan lohkee kansista palaa ku nostaa, eikä väänny koneistetut pinnat ikään kuin vituiks
     
  13. coistinen

    coistinen Gearhead

    Sellasissa tapauksissa kun imari on alta avoin kuten Edelin Air-Gap, voi nostoliinan ujuttaa imarin alta mieluummin pituus suuntaisesti ja kiskoa siitä motti ylös/alas.
    Itellä toimi hyvin eikä rouhinu paikkoja, kaasari parempi ottaa operaation ajaksi pois ja teipata imuaukko umpeen ettei mee roskia.
    oli myös helppo sovittaa liina siten että motti oli nostettaessa balanssissa.

    https://www.dropbox.com/s/exjk9030nf2lc5u/Amc%20343.jpg
    [​IMG]
     
  14. mafo

    mafo 3rd gear

  15. JP-350

    JP-350 Gearhead

    No entäs nuo tehdastekoset vaihteistonosturit näille laatikoille? Näyttävät äkkiseltään sopivan enemmänkin johonkin pienen manuaalilootan nostamiseen paremmin...
     
  16. RooZe

    RooZe 2nd gear

    Itse nostin mörköstä moottorin imusarjan alle liinat laittamalla. en ottanut edes kaasaria irti. tein stefan vaihtoa koneeseen pukissa, en purkanut edes jakajaa tms irti operaation ajaksi.. paikalleen toki nostin sitten jo hankkimani moottorikiikun avulla, sai oikeaan kulmaan laatikkoon nähden. En tietenjhkään suosita tekemään näin mutta saa sen onnistumaan purkamatta liikoja jos laiskottaa hakea syttyjä tms uudestaan .. tai jos muuten vaan laiskottaa. konepellinkin pidin autossa kiinni kun kääntyy saabimaisesti eteenpäin , otin sivukautta koneen pois ..
     
  17. RooZe

    RooZe 2nd gear

    Motonetti ja varmaan biltemakin myy sellaista moottori kiikkua jonka saa pultattua noihin paikoihin motka mainitsit ja sillä voi myös kallistaa veivistä konetta asennuksen helpottamiseksi.. on oikeasti todella kätevä.
    hintaa noin parikymppiä.
     
  18. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Ainakin Chevyn iso ja pikkulohkon olen nostanut pois ja asentanut paikalleen tuollaisella.
    Isot prikat ja pultit kansien päihin kiinni ristiin koneen yli. Koneen nostokulmaakin pystyy säätämään kun laittaa taljan koukun sopivaan kohtaan ketjua.

    Ainakin Chevyn rautakansissa on pultireijät sopivasti kansien päissä.

    [​IMG]
     
  19. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Joo tuon kiikunhan sais pultattua hämähäkin reikiinkin,olis ainakin kiinnityspiste keskellä...en kai mä noihin alukansiin uskalla mitään pultata.
     
  20. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Käyttöritsan katsastuksessa tuli korjauskehoitus kallituksen vakaajan linkkitangon välyksestä.Noh,vaihettiin se ja ei kai se ihme jos se väljä oli.Siellä oli nimittäin paikallaan sellanen tanko jossa oli pallonivelet molemmissa päissä!!!
     

Kerro tästä muillekin!