"aiva hyvät" patentit yms. viritelmät

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja firebreather, 22.9.2004.

  1. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Kustom on kustom ja raitis on raitis, mutta tupakkimiestä harmitti: Tuhkakuppi oli poistettu, peltisaksilla oli vielä nyrhitty lisätilaa ja isketty moderni poppikone kojetauluun. Orkkis radioaukko olis ollu 10 cm ylempänä koristelistan alla piilossa. Toisessa oli tuhkakupin ja radion paikka hitsattu umpeen ja koko kojetaulu oli päällystetty ruskealla vakosametilla.
    Positiivisiin puoliin kuuluu, ettei kumpikaan virityksistä vaarantanut ajamista.
     
  2. Havu

    Havu 1st gear

    Noniin!

    Tuli tuossa tutkittua sähkövikaista Vania ja paras mitä TÄHÄN MENNESSÄ on löytynyt.. Osa johdoista liitetty toisiinsa rengasabikoilla käyttäen apuna pulttia ja mutteria. Päälle kieputettu REILU kierros sähköteippiä!!! EI HEL***TI!!! Toinen lähes yhtä "hyvä" löytö oli ilmastoinin PAINE puolelle tehty T haara käyttäen apuna tavallisia klemmareita.. Kumma juttu, kun ilmastointi ei toimi.. :rotfl:
     
  3. Fargo

    Fargo Gearhead

    Mulla tuli työn alle Farmi minkä putki vuoti. No laho putki olis ollu ihan helppo vaihtaa mutta kun joku (miksiköhän ne on aina edellisiä omistajia) oli tehnyt vanhan putken ihan itse valmiista paloista ja näppäränä jätkänä työntänyt röörin sarjaan sisään ja polttanut saumaa päälle. Sillai.
     
  4. Scartman

    Scartman 1st gear

    Tai sitten joku oli säästänyt selvää rahaa ja tehnyt ihan itse: Tuttavan Uralissa (Eestistä tuotu) jarrukengistä kun olivat pinnat menneet finaaliin niin ei muuta kuin tilalle paksua nahkaa niittaamalla kenkiin kiinni. Toimiihan ne jarrut noinkin???
    Yllätys oli kuulemma melkoinen kun noita jarruja purettiin. :rotfl:
     
  5. jaketin

    jaketin Gearhead

    fairlanessani oli sulakkeet korvattu 6 ja 8 millisissä pulteilla. ainakin kesti.. samassa autossa sähköviritykset omaa luokkaansa...

    volaressa oli joitakin johtoja katkottu ja jatkettu uudestaan ryöstäjillä. hieman oli kontakti häiriöitä.
    dartissani ei ole ollut mitään virityksiä, kunnes nyt ,kun on pitänyt tehdä pikakorjauksia. mikään ei ole pysyvämpää kuin väliaikainen :rotfl:
     
    Rotten tykkää tästä.
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Sellaseen mäkin oon törmänny: Mikä lie hiukkaskiihdytin:heh
     
  7. Belvedereman

    Belvedereman 1st gear

    Jostain tämän kesän tai syksyn Seurasta luin juttuja mitä katsastuskonttoreilla on tapahtunut ja mitä katsastusmiehet on nähneet vuosien aikana. Joku isäntä oli tehnyt helman autoonsa puusta. Oli vielä tervannutkin sen ettei mätäne. Ja olikohan se jollain toisella olohuoneen verhot laminoituna helmaan.

    Eräässä Austin Minissä ei vaihteet pysyneet päällä ja omistaja tuli uusintakatsastukseen kahden kaverinsa kans. No eikun koeajolle, katsastusmies ratin taakse, omistaja viereen ja 2 aikuista miestä takapenkille. No pysyhän ne vaihteet päällä kun takapenkin miehet veti jostain vaijerista. Katsastusmies huomas tämän ja totes että aika hankalaa hommata joka ajoon 2 ukkoa takapenkille. Hylkyhän siitä tuli taas mutta oli ollut kaikilla kuitenkin hauskaa.

    Eräästä autosta oli pudonnut hallin kynnykselle takapuskuri ja toisen auton ratti jäi katsastumiehen käteen. Ja erään Volkkarin jarrupoljin painui liian syvälle. Uusintakatsastuksessa ei enää painunut kun polkimen alla oli lankun pätkä.
     
  8. Kine

    Kine 3rd gear

    Voi jeesus, totuus on keksittyä hauskempaa -> vesi valuu silmistä...

    Toivottavasti tuttu ei lue tätä, tai ainakaan tunnista itteään. Tai minua.

    No kuitenkin erääseen kotteroon oli tulossa poppilaitteita ja autohifistinä tietty pitää äänieristää kunnolla: Ovipahvit pois ja vanhat farkut massalla kyllästettyinä paikalleen ja pahvi päälle. En tiedä eristikö yhtään, mutta eipä huvittaisi niitä ovia availla. Eipä tuo toki turvallisuutta haittaa, mutta joopajoo.

    Toinen tapaus: Jonkun tutun tutun kaiman auto piti saada leimaan ja peltiä puuttuu pohjasta sieltä täältä.. No suurin osa rei'istä hoitui kai asiallisesti kemppi-liimalla mutta joku hankalasti sijoittunut isompi reikä täyttyi kai taas jeesusteipillä ja massalla. En tiedä menikö leimasta läpi, toivottavasti ei.

    On kyllä itsekin tullut syyllistyttyä "virityksiin", tuontiauton sivuvilkuille jouduin ottamaan virrat kylmästi ryöstämällä etuvilkuilta. Mikä muuten olisi oikeampi tapa napata, jos vaikka innostuisi korjaamaan? Tällä autolla siis ajan edelleen, ei ollut myyntihuolto.

    Ja toisenkin auton takakaaren jouduin "hitsaamaan" kusilaitupakkelin ja jeesusteipin kanssa katsastukseen. No perkele myydäänhän sitä alumiiniverkkoa ja tuota pakkelia ihan ruostekorjauksia varten, rajua. Tämäkin auto on edelleen omistuksessa ja työn alla. Olen siis käytännössä syytön! :D
     
  9. velsuk

    velsuk 3rd gear

    Eräässä Ooppelireuhkassa oli paljon toimimattomia sähkölaitteita. Aina remonttia aloitettaessa ne kuitenkin pelasivat kuin ihmeen kaupalla. Vilkut esimerkiksi eivät toimineet ajossa. Vika löytyi kun löi oven kiinni. Kaikki oli vedetty sisävalon johtoon ja vain ovi auki sai kaikki toimímaan.
     
  10. hangover

    hangover 1st gear

    joku nuija oli vetänyt bensaletkun sisäkautta konehuoneeseen sellaisella läpinäkyvällä ja kivikovaksi muuttuvalla letkulla. Tietenkin siitä oli kiva seurata, kun bensa alkoi tankissa vähenemään ja kuplia tuli enempi. Se nimittäin lötkötti lattialla ihan näkyvissä...
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    -Konepellin saranat hitsattu kiinni sisäloksuihin eli konepellin säätäminen hieman vaikeaa.
    -Etulokarit ja hiekkapelti vedetty migillä yhdeksi kappaleeksi ja sauma täyteen kittiä.
     
  12. janne88

    janne88 Gearhead

    nap! nap!

    olettekos ajatelleet mitä kaikkea kivaa voi startin solenoidista saada aikaan :odroll: edellinen omistaja oli darttiin laittanut takakontin lukon toimimaan solenoidilla eli sisältä painaa nappia niin solenoidi tyrkkää vipuun ja takakontin jouset (HYVÄT) nostaa luukun auki. karua mutta toimii hienosti 65 vuoden mallissa. mitähän muuta siitä saisi viriteltyä!
     
  13. velsuk

    velsuk 3rd gear

    Fleetside-vainaassa oli edellinen omistaja hojaantunut vaihdevipuun joka oli mennyt juuresta poikki. Reikä tyveen ja 8mm jengat+jenkatappi jonka toiseen päähän Ladan vaihdekepin nuppi. 3-paikkaisessa oli varomista, ettei tenavat töki automaatin vaihtajaa.
     
  14. pas2

    pas2 Gearhead

    Toimii ihan asiallisena pakoputkiklemmarina, jos alkuperäisestä u:sta on napsahtanut pultti poikki ja peltiosa on ehjä. Ihan ite käytetty ja huomenna leimalle.

    Järeämmissä kiinnitystarpeissa tuo on tietty varsin kyseenalainen.

    Uusi niksi:
    Karussa autossa voi pohjamassalla siloitella hitsisaumoja esim. lokarin kaarista.
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mutta, eikö nää opeta varomaan????
    (korppi)
     
  16. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    yhdestä -68 427 Corvettesta uusi omistaja löysi taka-akselistosta kakkos- nelosen puu-parrun pätkät.

    Ilmeisesti puu oli estämässä perän painumisen täyskaasulähdössä liian alas ettei megasuuret renkaat repineet pyöränaukkoja rikki?
     
  17. Wolfheart

    Wolfheart 1st gear

    Just viime viikonloppuna. :rotfl:
     
  18. TEKELE

    TEKELE Gearhead

    vähän menee ohi mutta ihan volvon omalla rekkakorjaamolla oli pihin työnantajan vaikutuksen alla korjattu ohjaamon väsyneet jouset laittamalla 22-millisestä vanerista korokepalat :) iskarit oli sentään uusittu ;)

    kaverin rieskassa oli sellainen määrä sokeripaloja ja teippiliitoksia ruiskun kytkennöissä että tuli ihan ällötys katsellessa... alettiin tutkia kun montuissa&tiukoissa kurveissa sammahteli, johtoja heiluttamalla lensi kipinää milloin mistäkin :mad:

    toisesta oli bensaletku uusittu ja ohitettu paineenrajoitin ja takaisinkierrätys vetämällä pumpusta suoraan letku kaasariin... ihmeteltiin kulutusta :soosoo:
     
  19. tuurna

    tuurna 1st gear

    Ruuvit tai pultit sulakkeiden tilalla on ollu joku pop homma parin vuodenaikana. lattia matot tehty sellasesta shakki-ruutu muovi matosta, sanomatta lieneekin selvää että maton alla ei ollut enään tervettä peltiä/peltiä ollenkaan. Tavallinen vyö(3 kpll per kummi) laitettu "nastoiksi" eli vedetty vanteiden reijistä solkeen, vyössä ruuvit.....tämä ei ollut tie liikenne autossa.
     
  20. 660

    660 1st gear

    muutama vuosi sit kuulin äijästä joka oli tehnyt koko pohjan 5mm turkkilevystä oli vaan laittanut kuviopuolen alaspäin ja ei kuulemma ollut menny läpi kun oli omapaino noussut liikaa... ja rämpylässä startin herätepiuha kiersi koko konehuoneen samassa autossa myöskin syötettiin jännitteensäätimelle virtaa molemmista päistä että silleen
     

Kerro tästä muillekin!