Amc Javelin AMX??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Anonymous, 10.3.2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    No niin!

    Törmäsin täällä Mexico Cityssä Javeliniin, joka on kohtuu originaalissa kunnossa. Vuosimalli on 70 ja olisi vielä kaupan. Hinta on toki huimaavat € 1400,-.
    Täytyy vielä käydä katsomassa mikä on konehuoneen tila yms.

    K
     
  2. JavelinAMX-71

    JavelinAMX-71 1st gear

    Toi Mexicon Jave onkin mielenkiintoinen tapaus. Se on todennäköisesti myös tehty siellä ja varustettu kutosella, 258:sta kasvatetulla, olikohan 282:lla tms. Kerro toki lisää!
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Joo. Menen katsomaan tänään. Jos joku on kiinnostunut, voin auttaa vehkeen kotimaahan.
    Olen täällä vielä reilun kuukauden. Itse en viitsi moista hankkia, mutta kuten sanoin, omakustannushintaan voin sen uittaa Suomeen.
    Aion ottaa kuvia ja niitä voi sitten kysellä.

    K
     
  4. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

    Jep. Kiinnostaa kyllä, vaikkei olekaan "oikea" koppanen eli vm -71->74

    Pistä privana kone ym tiedot ja vaikka parit kuvat ..

    Olisko muuten noita isokoppasia Javeja kävelly siellä vastaan?
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ok. Kävin katsomassa tarkemmin. Near mint kunnossa. Nelilovinen manuaali, joku 6:nen eivät tietenkään osanneet sanoa. Hinta nousi 3 kertaiseksi :sad:. Auto on punainen ja nätti kuin sika pienenä. Originaali kunnossa, ei kolaroitu (ihme sinänsä kun katsoo tätä liikennettä). En usko että paljoa kannattaa ruveta Suomeen roudaamaan....

    K

    P.S. Minne voi laittaa kuvia?
     
  6. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

  7. JavelinAMX-71

    JavelinAMX-71 1st gear

    Ja Lucifer välittää sit kuvat tänne tai AMCCF:n forumiin? Tais olla Javelin kunnosta päätellen jotensakin arvostettu peli Meksikossa. Siellähän tehtiin monenkinlaisia AMC-malleja, koneina tais aina olla siellä muunneltu kutvonen.
     
  8. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

  9. JavelinAMX-71

    JavelinAMX-71 1st gear

    Nätiltä näyttää ja siinä on noi makeen näköiset ja harvinaiset sivuputkia imitoivat helmalistatkin. Kutvosella ei oo pyssy, mutta ois varmaan ainoa Mexico-Jave täälläpäin maailmaa...
     
  10. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

    Jep, mut toi kone ei oikein iske.. Varsinkin jos hinta oli 4200e + rahti + tulli + vero = paljon!

    Lisätietoja, lähinnä hintapolitiikasta saapi ilmotella..
     
  11. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Hyvältä näyttää. Onko sillä koneella väliä?
    Saahan sen sitten vaihdettua tarpeen tullen.
    Ja eikös tuo AMC:n kone ole kehuttu hyvästä väännöstään?
     
  12. HornetRWB

    HornetRWB Gearhead

    Meksikon Javelinia Suomeen, lykkyä tykö! Äläkä anna 'toihan tulee maksamaan maltaita' kommenttien häiritä, verot on tällä merkillä huomattavan pienet, koska arvostus on Suomessa onneksi toistaiseksi pysynyt vähäisenä = myyntihinnat alhaisia. Onhan toi taatusti 'one of a kind' Euroopassa ja ei taida lätäkön toisellakaan puolella montaa olla tuossa kunnossa...

    Niin ja ihan vahvistaakseni ettei mallit nyt mene sekaisin, niin pistämpäs tähän ameriikan tietäjien erottelutavan:
    '68-'70 AMC AMX = 2-seater sportscar (moottorivaihtoehdot: 290/343/360/390cid V8)
    '68-'70 AMC Javelin = 4-seater ponycar (232cid I6, 290/304/343/360/390cid V8)
    '71-'74 AMC Javelin & Javelin AMX = 4-seater muscle car (232/258cid I6, 304/360/401cid V8)

    Jokainen joka on ko. autoja nähnyt luonnossa luulisi yhtyvän tuohon jaotteluun...? :wink: Ja sanonpa vielä senkin, että kaikki AMCn kasit perustuu samaan lohkoon, eli osien saanti ei ole todellakaan niin vaikeaa mitä "juttuja kuulee"... On muuten myös ainoat korimallit AMC:lta mihin saa uustuotanto-osia lätäkön takaa auton jokaikiseen tarpeeseen.

    Niin ja autojen lukumäärää ja/tai valmistelukuja on käsitelty jonkinverran jo AMCCF:n nettisivuilla, eli http://www.amccf.com :smile:

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: HornetRWB 2004-05-13 17:38 ]</font>
     
  13. HornetRWB

    HornetRWB Gearhead

    Totta turiset, ja lisäksi kun tuo on se meksikon kuutonen (jota muualla ei ollut siis edes saatavilla, korvasi Meksikossa kasikoneiden käyttökohteet ajan hengen mukaan) niin son sen verran vahva motti että kestää turbonkin kylkeen ilman modifikaatioita. Ovat jenkkilässä ruodanneet meksikosta noita isoja kuutosia mm. rambler amerikaneihin ja erityisesti jeeppeihin ja ahtimella ruuvanneet yli 400hp tehoja ilman ongelmia. Eli ei kannata aliarvioida tuota mottia pelkäksi ankkuripainoksi...
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    No niin.

    Jos joku IHAN OIKEESTI on kiinnostunu, niin voin mennä uudestaan potkimaan renkaita/ottamaan lisää kuvia/tinkaamaan ja jopa tarvittaessa voin avittaa ko. välpän Suomeen.

    Maili: amc19702000@yahoo.com

    Olen vielä täällä ainakin 14.6 saakka ja senkin jälkeen minulla on yhteyshenkilöitä jotka saattavat auttaa.

    Hinta ko. välpällä on nyt 42.000 pesoa, jokainen voi siitä laskea itselleen todellisen eurohinnan. Tuosta se voi vielä pudota jonkun tonnin jos oikeesti alkaa kauppoja hieromaan.

    K
     
  15. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

    Hyvältä näyttää. Onko sillä koneella väliä?
    Saahan sen sitten vaihdettua tarpeen tullen.
    Ja eikös tuo AMC:n kone ole kehuttu hyvästä väännöstään?
    [/quote]

    Totta turiset, ja lisäksi kun tuo on se meksikon kuutonen (jota muualla ei ollut siis edes saatavilla, korvasi Meksikossa kasikoneiden käyttökohteet ajan hengen mukaan) niin son sen verran vahva motti että kestää turbonkin kylkeen ilman modifikaatioita. Ovat jenkkilässä ruodanneet meksikosta noita isoja kuutosia mm. rambler amerikaneihin ja erityisesti jeeppeihin ja ahtimella ruuvanneet yli 400hp tehoja ilman ongelmia. Eli ei kannata aliarvioida tuota mottia pelkäksi ankkuripainoksi...
    [/quote]

    Ilman puristussuhteen muutosta vai?

    Rupeaa kiinnostaan enempi..
     
  16. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

    [, verot on tällä merkillä huomattavan pienet, koska arvostus on Suomessa onneksi toistaiseksi pysynyt vähäisenä = myyntihinnat alhaisia.

    Eli saattaapi olla järjellinen vero?

    Millä hinnalla noita on ollut myynnissä?

    eli osien saanti ei ole todellakaan niin vaikeaa mitä "juttuja kuulee"... On muuten myös ainoat korimallit AMC:lta mihin saa uustuotanto-osia lätäkön takaa auton jokaikiseen tarpeeseen.

    Saako -74 AMX:n oik puolen takasiipeä? Tai pyöränaukon kaaria + takahelmaa?
     
  17. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: lucifer74 2004-05-26 10:52 ]</font>
     
  18. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

    Wanted! Suomekieliset ohjeet pay pal:in käyttöön..

    Ja luotettava kaveri joka osaa ton auton haku koukerot.
     
  19. Simo

    Simo 1st gear

    Onnittelut vaan Javen ostosta! Ruotsissa Lero Karosserissa on (ainakin ollut) 74 Javelin purussa. Minulla on jopa jonkinlainen valokuva siitä, jossakin.
    Muuten, en halua ola pessimisti, mutta noissa itärannikon / NY:n vehkeissä saattaa olla huomattavasti laajemmat ruostevauriot kuin lokasuojan reunoissa.
     
  20. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

    Raatohan se on! Sellattis kun asennoituu, niin ei ainakaan pety :grin:
     

Kerro tästä muillekin!