Amerikan Rauta, uusi lehti?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Manomerkkuri, 25.7.2012.

  1. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Ok,olen (taas) väärässä=)
    Itseäni vaan valitettavasti ei kiinnosta lehdessä eikä omistaakkaan nämä lintat ym huonosti hoidetut ajoneuvot.
    Ihme juttu kun yleensä on lähinnä hävettänyt ajaa romuilla,merkki kuin merkki ja nykyään se on tavoiteltavaa statusta jos "jenkkifarmarista tai muusta harrastejenkistä"meinaa loputkin osat pudota välille...
    Olen siis erilainen"nuori"ja jatkan edelleen Mobilistin lukemista sekä sanakirjan kanssa näitten ala-arvoisten jenkkijulkaisujen parissa välillä pussihousuja nostaen sekä MR ajopelejä ihaillen.
    PS:Soittivat muuten eilen ja kauppasivat tätä rautalehteä,arvatkaa tilasinko?= :wc:
     
  2. Mopar heppu

    Mopar heppu 2nd gear

    Kyllä mun mielestä saa olla enempiki juttuja noista elämää nähneistä kieseistä ja omistajista, mut mä tykkäänki lukee noita kaikenlaisia juttuja, oli se sitten lintta fordi tai rakennettu seevy tai mopsi, avoimin mielin vaan lueskelemaan koska jos kaikki vaan olis samaan kastiin ni kuka niitä ny koko ajan jaksais lueskella, mut mielipiteitäki on just niin paljo ku kertojia.
    Lehden mä tilaan heti ku muistan soittaa vaan.
     
  3. ekiker47

    ekiker47 1st gear

    Voi jiisus, mistä teitä oikein tulee :eek: Oletko nyt ihan tosissasi :oops: Eli muihin lehtiin päätyvän kaluston omistajat ovat sitten jotenkin epäaitoja? Vielä kerran: VOI JIISUS :mad: No nyt mä vasta hokasin, toihan oli maksettu kommentti :wink:
     
  4. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Vantaaltahan mää... menikö hiekkaa pimppiin? Ei paljoa paina, kun korruptiojenkillä ajelee lahjusrahat selkä vääränä pankkiin...

    Ei vaines, onhan miljonäärikin ihminen, kaipa tuon aiemman kommentin voisi paremmin muotoilla siten, että kauhtunut "perusjenkki" tuntuu minun kannaltani helpommin saavutetavalta mitä joku nippelientisöity hemichallenkeri, täten luen mielelläni tämän kaltaisia tarinoita. Tietty amatöörimäisyys lienee se juttu? Määkin ehkä joskus voisin... (OK, ehkä tavoitteeni harrastuksen suhteen elämässä ei ole riittävän korkealla?)

    Ostin uuden kasin kaupasta, kun oli halvennuksessa. Siinäkin oli kivasti esitelty harrastamista eri näkökulmista, oli keski-iän kriisissä hommattu ensijenkki, teininä seitkytluvulla hommattu ensiauto, chevy-elämäntapaintiaani ja kaikki kotimaisia. Hyviä nekin.
     
  5. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    No jopa on menny mallilleen täällä hommat. Ei saatana.
     
  6. kanafarmari hh

    kanafarmari hh 1st gear

    mitenkäs ME NAISET ja AVOTAKKA voiko lukia???
     
  7. ekiker47

    ekiker47 1st gear

    Meni koko hiekkakasa sinne :wink: Mitenkään juuri sinuun liittyen, niin tämä suomalainen perisynti kateus paistaa usein läpi kaikesta. Ehkä tuo mainitsemasi Hemi-Challenger esimerkkinä oli sitä toista ääripäätä, siihen ns. kutos-Rämpylän ja esim. Hemi avo Cudan välimaastoon mahtuu niin paljon muutakin. Toisin sanoen kaikki, mikä ei ole itsensä saavutettavissa on jotenkin tuomittavaa. Tiedän paljon ns. persaukisia jenkkiautoharrastajia, joilla on ns. jatkuvasta rahapulasta huolimatta "näyttelytason kalustoa". Ja mikäs sen hienompaa, jos vaikka naapurin miljonääri teettää esim. kansainvälistä tasoa olevan muskeliharvinaisuuden. Paljon mukavampaa sitä on katsella kuin vaikka jotain pakasta vedettyä urheiluautoa. Eikä se ole mitään pois itseltäni! Ja sen miljonäärin auton on usein vielä tehnyt ihan tavallinen rakentaja/rakentajat, usein vaan paljon taitavampia kuin me monet muut harrastajat :) Ja ihminen voi olla ns. aito tai epäaito, oli kiesinä sitten vimpan päälle entisöity Rambler American taikka kauhtunut Plymouth Superbird :wink:
     
  8. jap62

    jap62 1st gear

    Jos ryyppään ja sutasen emäntää renussa muuttuuko se aidoksi autoksi :)
     
  9. ss-65 2d coupe

    ss-65 2d coupe 3rd gear

    eihän rellusta saa autoa, vaikka köyrisit naapurin emäntää! rellu on vaan kulkuneuvo...
     
  10. ...ja sellaisenakin vain välttävä! Yhden kanssa yritän tulla toimeen parhaillaan!!
     
  11. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Kokeile. Ei siitä haittaakaan voi olla kunhan et aja samaan aikaan.
     
  12. rakkari

    rakkari 3rd gear

    jaa täällä leimataan kateelliseksi jos ei kiiltokuvia liiemmin ihannoi?? ihme touhua.
     
  13. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    ei voi, ei ees kannata yritää
     
  14. ekiker47

    ekiker47 1st gear

    Jos viittaat kommenttiini, niin ainakaan siinä ei ketään yksittäistä leimattu kateelliseksi. Kateus nyt vaan sattuu olemaan ainakin meidän suomalaisten perisyntiä likiman vähän kaikissa asioissa, tuskin autoharrastajat (itseni mukaanlukien) mitenkään poikkeavat tässä suhteessa muusta kansasta. Tällaisia me vaan ollaan... Eikä yhden kommentin takia kannata vetää kattilallista hernesoppaa nenäänsä :wink: Niin ja muuten, sisälukutaitoa, kuten rivien välistä lukemistakin pystynee myös kehittämään...
     
  15. amalia

    amalia 1st gear

    Pikkusen menee taas nokitteluksi, ihan pikkusen, eikö?
    Se vika näissä pitkissä topiceissa on, että asia lipsuu sivuraiteille ja keskinäisen vittuilun puolelle.
    En edelleenkään aio provosoitua, koska siihen ei ole aihetta. Tämän huomion vaan tehny muutaman kerran..
     
  16. starcraft

    starcraft Gearhead

    Mua aina ihmetyttää yleistys ettei hienommilla autoilla ajeta. Kaikissa suomen autotapahtumissa on toinen toistansa hienompia autoja ja ajamalla ne lähes poikkeuksetta sinne tulee. Jos vaikka otetaan Amerikan raudassa esitelty Hudson, näin sen viime keväänä räntäsateessa näyttelyreissulla, johon se saapui ajamalla. Samaten ainakin eräällä aiemmalla autolla omistaja teki Jönköpingin näyttelyreissun pääsiäisenä ajamalla. Ja monesti täälläpäin on täysi talvi vielä pääsiäisenä.

    Eikä tuo ole ainoa tapaus. Muitakin innokkaita tapahtumien kiertäjiä löytyy jotka ajaa 5-10 tkm vuodessa ja autot on usein palkinnoilla tapahtumissa. Taitaa noista mattamustista suurinosa kelata pienempiä kilometri määriä mittareihinsa.
     
  17. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Sanoisin että mistä tahansa autosta saa hyvä kirjoittaja hyvän jutun, kun jaksaa haastatella omistajaa ja muita vastaavaan autoon törmänneitä. Ja tylsän saa vaikka siitä hemiBelvestä jos ei hommaa osaa. Semmoset luettelomaiset listat auton omistajista/kilpailusijoituksista/osista tuskin kiinnostaa kovin montaa lukijaa.
    Ainakin joissain klassikot-lehden artikkeleissa on ollut monta kappaletta pelkkää merkityksetöntä sanojenpyörittelyä, ilman että sanotaan oikeasti mistään mitään. Onneksi sekin lehti pikkuhiljaa paranee.
     
  18. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    joo samoilla linjoilla sämpyn kanssa,,
    klassikot jutut jotenkin ollut onttoja,,pelkkää tylsää faktaa,,
    mutta mobilisti on paras ja senior mobilisti toiseks paras,,,
     
  19. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    eipä tullu luettua kuin nopeasti selattua ja katso tuttu punainen rodiaihio n.15 vuoden takaa pikkukuvassa.
    ei ollut silloin sienimetsässä eikä näyttänyt tuossakaan kuvassakaan olevan. (ei ollut silloin myytävänä)
    omistaja meinas tehdä itselleen auton kahdesta.
     
  20. FurYousFemale

    FurYousFemale 1st gear

    Mä taidan kans kuulua siihen ryhmään joiden mielestä mielenkiintoisempia ovat ulkonäkönsä perusteella vähän enemmän elämää nähneet autot. Onhan toki ne pienintäkin pulttia myöten hiekkapuhalletut ja kaikenlaisissa grilleissä veivatut pelit erikoismaalauksineen hienoja katsella mutta kun ne ei nyt vaan muuten sytytä.

    Eli koska rähjäisemmät autot ovat minun silmääni kiinnostavampia kuin kiiltävät dollarihymyt olen tietenkin siis perisuomalaiseen tapaan kateellinen.

    Ja kun se kateus kerran pitää vetää joka mielipiteeseen, niin eikö kukaan mieti mistä nämä henkilöt jotka ovat sitä mieltä että linttakulttuuria ihannoivat ovat vain ja ainoastaan kateellisia itse ovat meille kateellisia? Kiristääkö pipo liikaa kun pitää hinkata ja hinkata kromeja ja sitten tulee joku perkeleen hyttynen ja liiskaantuu ajossa siihen. Että voi kun vaan vois ajella eikä tarttis stressata.

    Niinhän se on, toinen tykkää pojista ja toinen isistä (=naisen versio sanonnasta), jotkut tykkäävät jopa molemmista. Pääasia tässä tapauksessa on että jokaiselle löytyy tasapuolisesti jotain mielenkiintoista luettavaa ja katseltavaa. Josta aivan täysin yllättäen tulikin mieleeni että puumankatseeni löysi uudesta Amerikan raudasta vain kaksi miehen kokovartalo poseerauskuvaa ja molemmissa oli farkut jalassa ja paidat päällä.

    Ja hei, älkää ottako kaikkea niin haudanvakavasti, tämähän on rento ja hauska harrastus!

    :pinup:
     

Kerro tästä muillekin!