Amerikanrautoja talvikäytössä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Vilkuna, 26.5.2003.

  1. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Onko monella täällä <- 1976 jenkki ympärivuotisessa ajossa?

    Jos ite ajaisin, niin ajaisin Pontiacilla ympäri vuoden. Kun nykyään on kaikki parantunu olosuhteisiin nähden, niin mikäs ettei vois ajaa.

    Kaurismäen leffoissa on tyyliä, kun työnnetään lumisateessa Cadillacilla.
     
  2. Fastback

    Fastback Gearhead

    Kaurismäki tyyliä voi hakea vaikka Huittisista, siellä näkyilee '59 2d käkkylä talviautona. Tästä aiheesta oli juttua taannoin od:n palstoilla.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    73 impala 454 koneella ja hyvin toimii
     
  4. pöppe

    pöppe Gearhead

    -75 gran fury oli ajossa viime talvena. ostin kylläkin talviautoksi ford ltd -80, mutta kyllä vanhassa vara parempi.
     
  5. Holley

    Holley Gearhead

    Pahus kun piti rajata tommonen '76!
    Ei siis kelpaa kenenkään piilofarmari eikä
    meikäläisen uuskoppanen Camino :sad: Ei
    mitään takavetoisia bensajenkkejä talvella liikaa vastaan mielestäni tule. No tossa naapurissa on kriteerit täyttävä vehje, '59 mintunvihreä 4d ht Caddy. Jenkeistä talviautoina on tällä palstalla aiemminkin ollut juttua, tosin ilman '76 -ehtoa. Nostan kyllä hattua '60 -lukuisilla ajeleville, mulla oli eurovehkeistä 2002 BMW ja B-Kadetti ajossa talvella ja molemmat oli KYLMIÄ. Samoin Chevy kakkoseni huurteenpoistolla tulee äitiä ikävä, tuulilasi pysyy nippa nappa huurteettomana talvikäytössä (olen sentäs kokeillut, mutten päivittäin ajellut sillä talvella). Sinänsä uuskoppanen Camino ei tarjoa edes kunnon haastetta. Siinä on Tuulilasinpesulaitteisto ja Lämppäri,
    mutta ruostepeikkoa torjuessa tulee mieleen, että jo '84 on tällä hetkellä 19 vuotta vanha auto!
     
  6. Lulla

    Lulla 1st gear

    -69 Dartilla huiskin menee monta vuotta nyt menee -79 Aspenilla . Autot on ajamista varten.
     
  7. JASSO

    JASSO Gearhead

    -66 Impala 4dht ympäri vuoden.
     
  8. koni

    koni 1st gear

    Jep, aiheesta on tosiaan ollut aikaisemminkin keskustelua, mutta voidaanhan sitä kerrata. Ainakin minun mielestäni ihan mielenkiintoinen aihe. Itsellä on ollut käyttöajossa talvella: '65 Fury, '60 Buick 4dht, '65 avo-Impala, '59 Edsel 2dht '64 Chevy STW ja tilapäisesti talviominaisuuksia on testailtu '62 Lincolnilla. Saattoipa listasta joku unohtuakin..
    Itsellä on pelkästään positiivisia kokemuksia noista talviautoilusta, kaikki autot ovat olleet lämpimiä ja käynnisyvyys on ollut erinomainen. Esim lohkolämppäriä ei ole ollut yhdessäkään edellisistä.
     
  9. Vallu

    Vallu Gearhead

    Valiantilla ajelin aikanaan ympäri vuoden. Oli lämmin ja kulki tanakasti tuiskussa ja tuulessa.
     
  10. Riztoreipas

    Riztoreipas Gearhead

    vuoden paras cruising on aina uudenvuodenaattona 63 avomercurylla ajellessa,katto alas,lampohaalarit ja karvalakki paahan ja baanalle,siina on mukava kuunnella kun porukka hytisee pikkutakeissaan torin laidalla ja kommentoi etta noi on hulluja,ajella nyt avoautolla pakkasella...
     
  11. herrakani

    herrakani 1st gear

    Mun malibu oli talven ajossa. Hyvä kun koneen löi käymään, ni alko jo puhaltamaan lämmintä. Ainoona probleemana oli se, että jos oli peilijäätyny parkkipaikka, niin oli vähän nihkeähkö lähteä liikkelle, kun renkaat löi vaan tyhjää.
     
  12. starcraft

    starcraft Gearhead

    Meikäläinen on aina ollut sen verran mukavuudenhalunen että oon ajellut vaan uudemmilla jenkeillä talvisin mutta kieltämättä vähän kolahti viime talvena kun käytiin riztoreippaan mercuryllä tapaninpäivä ajelulla vaikka katto pysyikin ylhäällä sillä kertaa. Ehkä sitä vielä jonain talvena innostuu itsekkin edes joskus ulkoiluttaan vanhaa autoa talvella.
     
  13. koni

    koni 1st gear

    Ei kai siinä mukavuudessa mitään voita vaikka uudemmalla ajaisikin, niksi piilee vaan siinä, että auto pitää olla kunnossa niin tiivisteiltään kuin muiltakin osin!
    Tai itse en ainakaan keksi, että miten se '99 Chevy van olisi mukavampi kuin esimerkiksi '59 Cadillac kunhan se Cadillac on vain vastaavassa kunnossa kuin tuo vani.
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Olen monesti miättiny sitä että haavenani olis käkkylä mutta en ole viittiny ostaa kun olen luullut että on rangaistava teko pilata harvinainen auto suolateillä mutta onko se hyväksyttävää että ostaisin 500 cid etu veto kääkylän ja ajaisin sillä ympäri vuoden? 8.2 litraa on juuri passeli pyörittämänn yhtä eturengasta.
     
  15. herrakani

    herrakani 1st gear

    Pahemmaks se huonossa tallissa seisottamisesta ruostuu kun tiesuolasta.
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    etuveto-cadillacia on melko vaikeeta sorvata sopivan sohjoiseen mutkaan, jos tilannenopeus pääsee herpaantumaan liian suureksi. Liikenneympyrät taas kannattaa ajaa suosiolla sen keskikukkulan yli.
    Pirun lämmin se silti on, niinkuin kaikki muutkin jenkit, joilla on talvella tullut ajeltua. Lämpimyydessä ja käynnistyvyydessä jenkit hakkaa ainakin italialaiset ja ranskalaiset 100-0
     
  17. Riztoreipas

    Riztoreipas Gearhead

    talviajo jenkillä opettaa sopivasti ennakoivaa ajotyyliä..toisaalta taas välillä on sairaan hienoa vääntää pitkää sladia fullsizellä :wink:

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Riztoreipas 2003-05-28 01:17 ]</font>
     
  18. kojo

    kojo Gearhead

    Jätetään nyt auto yksilöimättä kun 76 ja vanhemmista oli puhe, mutta kun pituutta on kuutisen metriä niin on aika hulppeeta vetää kahva edellä johonkin mutkaan talvikelillä
     
  19. tuiremc

    tuiremc Gearhead

    Viime talvi oli eka FreezeFlamella, hyvin sujui. Lohko- ja sisätilalämppäri helpottavat liikkeellelähtöä...
     
  20. Mawerick

    Mawerick Gearhead

    Olosuhteiden pakosta joskus ajelin pari päivää keskellä talvea -76 fullsize dodgella.

    Lämpöä kyllä riitti, pitoa ei niinkään.
    Penteles kun viittäkymppiä lujempaa ei päässyt, kaasupolkimeen päin kun vain katsoikin, niin johan jäi 235 milliä leveät kiillottuneet raidat taakse.

    Ei niillä jenkkien M+S renkailla talvella mitään tee...
     

Kerro tästä muillekin!