Amerikanrautoja talvikäytössä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Vilkuna, 26.5.2003.

  1. herrakani

    herrakani 1st gear

    Nastarenkaita saa kaupasta.
    Itse ostin BFG:n 205x65 15" nastoitetut.
    Ei tosin tunnu nastarenkaatkaan pitävän liikkeellelähdössä peilijäällä. Hyvällä tuurilla tai hantin työntämänä. :smile:
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Niin no jenkit ovat luonteeltaan hiukan aliohjaavia eli puskevia pitkästä akselivälistä johtuen mutta kun painaa kaasua niin sit mennään ympärri ja lujaa. Omat kokemukset keskittyy ainoastaan uusiin el caminoihin ja ainakin sillä oli kivaa ajaa. Lukoton perä on minusta parempi toisaalta kun voi toisen renkaan antaa pyöriä ja toinen pitää sivuttais pitoo, jos on lukko ja ei ole tilaa vetää poikittain joutuu hellitään kaasua. 4x4 on se vika että niillä pääsee niin pahoihin paikkoihin että sieltä ei pääse pois
     
  3. drako

    drako 1st gear

    Aiheeseen pari vuotta liian tuore stw oli oiva talviauto. Ja kyllä ne jenkki m+s:t pitää, kunhan malttaa mielensä. Ainakin se nastojaan jäällä rapisuttanut uudella etuvetoisella talvioloihin sopivammalla ajanut liikennevaloista ohiyrittäjä tietää sen. :grin: :lol:
     
  4. kojo

    kojo Gearhead

    Joo kyllä bf goodrichin all terrainikin pitää talvella saman kun pakettiautosyndrooman saaneen riisiraketin nastakiekko. Ja jos pito loppuu niin kiskastaan hanikasta nelikko päälle. Vanha maasturikuskien sanontahan on että nelivedon huonoin puoli on se että sen saa ajettua jumiin paljon pahempaan paikkaan kuin kaksvetauton.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mulla ei viime syksynä BF:n M+S pitänyt kaksivedossa. Ajoin jyrkkää mäkeä ylös omakotialueella. Pääsin miltei mäenpäälle, vaikka en juuri voinut ottaa vauhtia. sieten vetopito loppui lukkoperästäni.

    No no problem ajattelin ja painoin jarrua.. Mitä v##### ei tapahtunut juuri mitään. Auto liukui perä edellä 4 pyörää lukossa kiihtyvällä vauhdilla risteykseen.. Onneksi ketään ei tullut, eikä auto mennyt alhaalla olleen talon autotallin ovesta läpi..

    Olivat muuten pisimmät sekunnit pitkään aikaan.. Tilanteessa ei voinut oikeastaan tehdä mitään kuin painaa jarrua ja odottaa liukumisen loppumista.. Aika kilintunne..
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mulla kävi viime talvena miltei just saman lailla kun yläpuolella kirjoittavalle sillä erotuksella että suditin koko mäen miltei ylös mutta vauhti vaan loppu ja lähti taakse päin, tein "hienon" poliisi käännöksen sillä seurauksella että auton nokka ai kääntyny tarpeeksi vaan liusuin jotain sähkö kaappia päin, autoon ei tullu mitään, lähdin vain pois ja vinossa oleva kaappi muistuttaa minua joka aamu kun menen töihin istä reittiä
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    No mun kummisetä pisti peremmaksi kaupungin keskustassa eräänä talvena 80-90-lukujen vaihteessa. Hyvin liikennemerkin saa litattua 4x4 K10 Chevy Pick Upilla.. pikkasen vaan kolahteli etupuskuriin ja akseleihin..

    Itse taas pistin STW:lläni vappuna 95 iltaviirussa peruuttaessa liikennemerkin vinoon.. Olivat tunkeneet sen keskelle pimeää parkkialuetta. Kivasti Caprice kiipesi peräedellä merkkiä ylös merkin taipuessa samaa matkaa.. No ei kun D:tä kehiin ja vilkaisemaan vauriot. Vain pieni loimu puskurin pohjassa.. Merkki kyllä oli surullisempi näky..
     
  8. Timmo

    Timmo 1st gear

    Hyvin pärjäsin noilla M+S renkailla talven. Malttaa mielensä. Kaverilla on fullsizessä vielä rankemmalla kuviolla niin hyvä että poikittain saa lumella :smile:
     
  9. impala67

    impala67 Double Gearhead

    talvijenkkeilyä vuodesta 90, olen yrittänyt löytää täydellistä talvijenkkiä jo pidemmän aikaa, ja parhaaksi omistamistani raakkaisin wagoneerin 258:lla- siis kokonaisuutena- mukavuus ei ollut tietty läheskään piilofarkkuluokkaa, mutta kulutus pysyi vielä kohtuulukemissa, ramcharger ei parhaalla fakiiriyrityksilläkään oikein mene alle 15:sta sadalla, ja 350cid capricellä oli niin kiva suttailla että bensaa paloi siitä johtuen. tosin "mailiakaan en antaisi pois"!
    nastarenkaat on nyttemmin ekaa kertaa talvimopessa, tosin luvattoman huanot. ja vie se 2.2litranen nelonenkin helposti yli kympin sadalla maantielläkin talvisin...
     
  10. dan

    dan 1st gear

    Tossa kun oli tuo takatalvi pari kuukautta sitten,olin menossa postiin cc:llä niin joudun ajamaan kolme kyläpiikkiä ennen kun sain autoni pysähtymään..
     
  11. Matti

    Matti Gearhead

    KUNHAN SAAN 65 AMERICANIN VALMIIKSI,HUITELEN SILLÄ KESÄT TALVET
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Talvihan on mitä parhainta ajokautta, mikään ei ole parempi fiilis kun kasi ryyppypäällä tyhjäkäynnillä ja ikkunoita raappaamassa+muitten tiellä liikkujien katseet kun 6 metriä rautaa menee kahva edellä
     
  13. kingrat

    kingrat Gearhead

    Juu, onhan noilla tullut ajeltua ympäri vuoden since -79, sitävartenhan ne on. -64 Fairlane, -66 Fairlane STW, -67 Fairlane petro 289 =))), -66 Dart *2, -67 Valtteri, -71 Valtteri, -76 Charger 440, loput onkin si uudempia. Kaikki jenkit on mitä parhaita talvikinnereitä, lämpimiä ja liikkuu lumessakin ihan riittävästi. Nyt on ajossa 2* CC STW, niillä ajellaan mamman kans ja pennut ajelee talvet baijerilaisilla, kun ei isoilla uskalla liukkaalla......väittää jopa täysin itsesuojeluvaistoton poika (19v). Meillä ei koskaan ole ollut puhdasta harrasteajopeliä, mopotkin on ajamista, ei kiillottamista varten =)))
     
  14. barfly

    barfly Gearhead

    Asiaa!
     
  15. dan

    dan 1st gear

    heh tuo on jo aika sissi touhua sanon kokemuksella itse ajoin 66 yhden talven kokemisen arvoinen asia silti.


    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: dan 2003-06-22 14:28 ]</font>
     
  16. samix

    samix 1st gear

    Ite ajoin viime kevään jostain helmikuun alusta lähtien Chevy vanilla. Kyllä sillä ihan pärjäili, ainut paikka minne juutuin oli kerran oma piha. Mut niin hulluna imi bensaa kovilla pakkasilla, ja niin hitaasti lämpis, että jonkun bensatrauman sain ja tällä hetkellä ajan työmatkan mopolla. Ja varmaan ens talvenkin taidan ajaa mopolla, ei paljon eroa lämmityksenkään puolesta tälläsellä 10km matkalla :smile:
     
  17. barfly

    barfly Gearhead

    Lämpötila pitää paikkansa, mutta älä huoli, vanissa (kuten c-mallin kadetissakin, jonka nuorenapoikana omistin) on vain asteen verran kylmempää sisällä, kuin ulkona.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: barfly 2003-06-23 13:32 ]</font>
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    onhan niillä jenkeillä ennenkin ajettu.edellistalvena tuli perkeleesti lunta ja työkaverit sano milläs meinaat kotiin mennä johon vastasin että sillä millä tulinkin.oli kiva kattoa kun kaverin primera jäi kiinni.itte porhalsin menemään ja vaan lumi pöllys.tuli kieltämättä hyvä olo.T:caprice stw.
     
  19. Kalikali

    Kalikali Gearhead

    Kyllä kaikki jenkit (v. 67-80), millä olen läpi talven ajellut, ovat olleet ok.

    Niikuin muutkin ovat asiaa jenkeistä kommentoineet, niin käyntiinlähtö on ollut varmaa (ainahan joku pytty sytyttää) ja lämpöä riittänyt (paitsi Dartti, josta levisi puhallin keskellä talvea, perskules).

    Ainoastaan automaateilla on pitänyt vähän ennakoida jarrutusmatkaa ennen risteystä, koska niissähän takapyörät työntävät koko ajan, jos ei tee lukkojarrustusta.
     
  20. boss 429

    boss 429 1st gear

    Joo voihan sillä talvella ajaa mutta itse en ajais, nimittäin maantiesuola syövyttää alustaa aika hyvin, joten kannattaa kesän alussa ainakin pestä auton alusta suolasta
     

Kerro tästä muillekin!