Amerikanrautoja talvikäytössä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Vilkuna, 26.5.2003.

  1. capri30S

    capri30S 1st gear

    Ei se mitään kärsi, kesälle on kuitenkin eri ajovehkeet, ja talvi on hemmetin pitkä..
    En mää ainakaan pysty mitenkään kuvitteleen itteeni minkään tuoreen etuvetojenkin omistajaksi, tai minkään muunkaan tuoreen etuvetoauton.

    Kivempaa on ajaa tavallaan harrasteautolla ympäri vuoden.
     
  2. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Tuon mä ymmärrän että talvi on tosiaan pitkä ja silläkin ajalla olis kiva jotain mielenkiintoista olla,sen takia aikanaan nelikon hommasinkin. Nyt rupes vaan kiinnostamaan sen vaihto johonkin rojektiin niin saattaa joutua etuvedon puikkoihin...Ellei nyt sitä uudempaa vania sitten löydy jolle olis taas oma käyttötarkotuksensa. Mutta "täysverisellä" kesäautolla en kyllä talven selkään lähde,se on varmaa.
     
  3. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Mun mielestä kunnon ruostesuojakäsittely on jotain muuta kuin massan levittämistä ruosteen päälle.Säännöllinen pesu myöskin tärkeä asia.Ja jos sattuu kuppaa tulemaan ni korjataan,ei kai sen ihmeempää oo.Kerranhan täällä eletään.Ja ajellaan.
     
  4. impala67

    impala67 Double Gearhead

    se motivaatio kesään löytyy heti kun vain vaihtaa talvijenkin talliin ja ottaa kesäauton ajoon- vastaavasti päin vastoin. Jostain syystä tuntuu taas oikeinkin mukavalta ajella suhisemattomalla hillitymmällä umpiautolla kesän revittelyjen jälkeen. että molempi parempi kun on tarpeeksi moottoripää ei vaan kestä puolta vuotta ankeilua jollain sieluttomalla eurotuotteella, niillä tulee aina ajettuakin niin naula päässä em. syystä. mua ainakin pännii maksaa jollain nussinilla ajamisesta että ennemmin tankkaa vaikka tuplasti useammin arkijenkkiä. ei se ero noissa ruiskukauden laitteissa kuitenkaan NIIN iso ole. kato fueleconomy.gov ja haeskele sieltä taloudellisin laite ja vertaa euromerkkeihin samalla sivulla, kato myös "original EPA ratings".
     
  5. JP-350

    JP-350 Gearhead

    No eikö tuossa nyt tullu just ne asiat jota ajoin takaa tuolla edellisellä sivulla...Eri auto ja erilainen vaihtuu eri kausille,pysyy mielenkiinto yllä..Ja kuka täällä on euroautoja ollu hankkimassa? En minä ainakaan.. Siis tuo allekirjotuksen saksalainen on vaimon käyttis,ei mun.
     
  6. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Talvikäytössä tulee olemaan kaks pontiackkia, -87 safari farkku ja -89 bonneville(kuhan saa katsastettua)
     
  7. starcraft

    starcraft Gearhead

    Koko tämän ketjun olemassa olo ajan ja vähän enemmänkin on tullut amerikkalaisilla ajeltua kesät ja talvet. Ei toki hirveän vanhoilla mutta V8 ja takavedolla on menty vuosikausia ja nyt pari viimeistä talvea V8 ja awd :llä. Ja kakkosautona V8 ja keppineliveto. Kun noilla tykkää ajaa niin ei ole vielä käynyt mielessäkään ostaa "järkevämpää" talviautoa.
     
  8. kapa73

    kapa73 2nd gear

    vuoden 94 jälkeen ei ole tullut talvella ajettua kuin jenkeillä samoilla vehkellä ymäri vuoden. samoin on mennyt toi vaimokin joskus 2000 luvun alusta lähtien. tällä hetkellä liikenteessä on allekirjoituksen subbe ja vaimo ajelee vuoron perää (tai tuulesta riippuen) joko 80 Caprisella tai 91 Buick roadmasterillä :D :D :D
     
  9. golden rocket

    golden rocket Gearhead

    on menty useampi talvi pensa vanilla (gmc) joka on yli 30v ja mennään tämäkin talvi jos nyt muut säästää pensassa niin mää säästän kaikessa muussa :lol:
     
  10. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Joo,mäkin säästän jossain muussa ettei tarvii millään Puntolla inuttaa talvellakaan.
     
  11. _MKA_

    _MKA_ 1st gear

    Itellä tulee nyt toinen talvi jenkillä, ysikymppinen bensa farkku caprice. Viime talvena meinas olla vähän liposta ku oli sen verran surkeat renkaat mutta nyt on kuites meleko karkiapintaset M+S kumit, saa nähä miten niillä pärjää vai joutuuko ostaan nastat... :odroll: Tulis vaan ne lumet nyt! :poff:
     
  12. xarper

    xarper Gearhead

    Juuri näin!

    Viime talvi meni farkku capricella, sitä edellinen aspenilla ja sitä edellinen taas farkku capricella.

    Tämä talvi mennään sitten tuolla sedanilla.
     
  13. B 50

    B 50 Gearhead

  14. manha

    manha Gearhead

    Eiköhän sitä tuolla luistella tämäkin talvi...

    [​IMG]
     
  15. Crash_

    Crash_ 3rd gear

    Allekirjoituksen kulkineella mennää (ainaki koitetaan xD)
     
  16. chauffer

    chauffer 1st gear

    Mennee se kolmaskin talvi tuolla
    |
    V
     
  17. 1960

    1960 1st gear

    90 luvun lopulla kun Hesan telakka oli vielä voimissaan tuli puskettua -63 Bel airilla täältä satakunnasta sinne kesät talvet.Sunn,sinne ja torst,takaisin.Välillä oli aika hurjiakin kelejä.
     
  18. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    Ka tällä mentäs, jos ei olis työttömyys iskeny ja sotkenu raha-asioita ihan kokonaan. Van jos ei mennä tyylillä, niin sitten ei mennä millään muullakaan autolla, vaan kävellään tahi ajetaan polkupyörällä niinku aina ennenkin. :)

    [​IMG]
     
  19. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Siellä pohjosissa on näköjää talvi jo aika pitkällä?!

    Tainnu gambiina rapuloissa tulla märkä pieru, kun on pitäny lähtee viemää kalsareita pesulaan...
     
  20. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    Ha ha joo taitaa olla männä talvelta tuo kuva ja niin ikään entisen työpaikan naapurissa oli pesula Gambiinaripulin varalta. :lol:
     

Kerro tästä muillekin!