Anglian moottoreista?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja dart, 27.7.2008.

  1. human62

    human62 1st gear

    Uskotteko tosissanne että katsastusmiehet (suurin osa syntynyt Anglioiden valmistuksen lopettamisen jälkeen, eli vuoden -67...) huomaavat eron mikä kone on ???

    Sillä jää nykyperhe-autojen jalkoihin vaikka olisi porattu Kenttiläinen mikä tahansa kone....tosin 1700 kuutioiseksi poratun eron voi kyllä huomata vakio imu+ ruikkukaasarillakin ... :)

    Ylimääräinen 1600 kent moottori alakerta ja akseli nurkissa (porattu ylikokoon) tarvitsija saa sopivasti

    Lähellä Helsinkiä...
     
  2. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    kyllähän joku oikeen peikko sieltä jonkun 100-120hp kaivaa 1600cc kenttiläisestä, vie moista koppia jo ihan mukavasti.

    Vaatii kyllä kannelle melkosta työstöä, aika järkyn nokan, tuplat, etc etc.. :)
     
  3. rrauta

    rrauta 3rd gear

    Paras mitä oon kuullu kentistä revittävän on ollu 170 heppaa :rotfl: :rotfl:
    (joo oli dynotettu)
     
  4. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Jos Ake linkittää tän ketjun saatekirjeellä konttoreille, niin 21+ katsurit mittaavat kaikista Anglioista dekkikorkeuden kuin vanhat tekijät ;) Se on tää netin voima.

    Akelta tulee bulletiini kuvalla, josta näkee miltä ankka näyttää ja dekkikorkeudet, joka on pakko kiinnittää kahvihuoneen ilmoitustaululle. Eikös se noin mennyt sen lokarittoman kuplan kohdalla? :poff:
    Tuolla ankka-bulletiinilla valvotaan, ettei kukaan tee poikkeuslupaa nykyään vaativaa 1,5 cc 0, jotain hepan ylitystä ankan konehuoneeseen. yleinen liikenneturvallisuus vaatii moista! :soosoo:
     
  5. oh1gcg

    oh1gcg 3rd gear

    ei muuta kuin höyläämään kannesta siivupois niin kuutiomäärä tippuu ;) hehh
     
  6. dart

    dart Gearhead

    helvetin tyhmä kysymys, mutta lasketaanko palotila tuohon kokonaistilavuuteen? kyseessähän on ns. iskutilavuus. :-?
     
  7. Tikru75

    Tikru75 1st gear

    Terve!

    Millä hinnalla noi takaovet lähtisi? Oliskos sulla muitakin anglian osia esim vasenta etulokasuojaa?
     
  8. HV

    HV Gearhead

    Pistin YV:ttä!
     
  9. B 50

    B 50 Gearhead

    Niin oli. :D Ei lasketa. Sylinterin pinta-ala kertaa iskun pituus.
     
  10. dart

    dart Gearhead

    joo-o näin mä oon ajatellutkin, että ei taida kannen höylääminen auttaa.
     
  11. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Kyllä nyt taitaa mennä jotain pilkkuakin pienemmän nussimiseksi... :eek: :eek: Oletkos käynyt useammalla konttorilla kysymässä? Tiedän vaan erään jampan joka on laittamassa farkku aspeniin 383:sta, ja oli sitten huvikseen kysellyt että onnistuisiko jos laittais 440:n. Täti oli laskeskellut ja naureskellut että max.432cid menis (360 vertailumoottori), mutta jos hyvin puhut, niin etköhän sä sen 440:n sinne saa laittaa! Ja tuossa sentään puhutaan KUUTIOTUUMISTA... :poff: Eli kannattaisikohan sun kysellä vielä muista konttoreista? :eek:
     
  12. Ana67

    Ana67 Gearhead

    OT: Eikös Aspenin Coupe R/T versiota saanut myös 383 padalla tehdas tekosena... Silloinhan sinne kaiketi sais myös 440 padan luvallisesti :D .

    Vai muistinko väärin? :rotfl:
     
  13. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Sitähän mäkin siltä utelin, kun muistelin että veekasin osto-oppaassa joskus mainostettiin niitä Coupe R/T versioita 383 isolohkolla, mutta sano mulle sitten samaan hengenvetoon että moparihan valmisti viimeiset 383:set 70-luvun alkupuolella. Monimonikymppistähän sai muistaakseni vielä '78 asti, mutta kun rupesin miettimään, niin eipä tule mieleen yhtään moparia johon olis enää 70-luvun puolivälissä (saati sen jälkeen) saanut 383:sta. :eek: Mutta voinhan hänkin/minäkin olla väärässä... :rotfl:
     
  14. Pöhö-Andrei

    Pöhö-Andrei 1st gear

    Viet kampiakselin siitä konesta koneistamolle ja sanot että hiovat sen alikokoon siten että silmukan ulkokurvista lähtee enemmän kamaa pois. Tällöin isku lyhenee ja moottorin tilavuus pienenee varmasti raameihin mahtuvaksi. Kun taas isku lyhenee putoaa myös puristussuhde ja tehot tulevat alas nekin. Koneistamolta kuittiin teksti mitä akselille on tehty ja heidän laskennallinen iskunpituus, kuutiotilavuus ja puristussuhde ko lohkolle. Rinnalle sitten vastaavan koneen std-arvot jolloin em seikkojen osoittaminen onnistuu kätevästi. Pitäisi kelvata ja on luotettava selvitys.
     
  15. Ana67

    Ana67 Gearhead

    [quote="FuryIII '71"[

    Sitähän mäkin siltä utelin, kun muistelin että veekasin osto-oppaassa joskus mainostettiin niitä Coupe R/T versioita 383 isolohkolla, mutta sano mulle sitten samaan hengenvetoon että moparihan valmisti viimeiset 383:set 70-luvun alkupuolella. Monimonikymppistähän sai muistaakseni vielä '78 asti, mutta kun rupesin miettimään, niin eipä tule mieleen yhtään moparia johon olis enää 70-luvun puolivälissä (saati sen jälkeen) saanut 383:sta. :eek: Mutta voinhan hänkin/minäkin olla väärässä... :rotfl:[/quote]

    Jep, osto-opas taisi ollakkin virheellinen ton osalta, (siihen munki muistikuva viittas). Allparin mukaan R/T oli 4-barrel 360 8), mutta varsin hyvin se silläki näytti kulkeneen jos GM-vehkeisiin vertas :rotfl:
     
  16. human62

    human62 1st gear

    Anglian mootoreista Moparin kone on niihin täysin rinnastettavissa :rotfl: :rotfl:
     
  17. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Eipäs pilkata :wink:
     
  18. human62

    human62 1st gear

    Juu, kyllähän Anglia pareempi on mun mikään Mopar....Sorry ei ollu tarkotus Angliaa nolata.
     

Kerro tästä muillekin!