Apukäynnistin / "Vara-akku"

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja sikaprice, 11.1.2010.

  1. miguelo

    miguelo Gearhead

    Toki näin on, onneksi en itse käytä kumpaakaan:rotfl:
     
    viikinki75 tykkää tästä.
  2. Karpov

    Karpov Gearhead

    Tulipas huono lainaus mutta yllä käyttäjäkokemus puolet isommasta dieselistä..
     
  3. viikinki75

    viikinki75 Gearhead

    Jossa ei toiminut:rolleyes:
     
  4. viikinki75

    viikinki75 Gearhead

    Mainospuheet on ainakin loistavat:D
     
    miguelo tykkää tästä.
  5. Karpov

    Karpov Gearhead

    No jos paskat akut.


    Kyllä youtubessa on videoita jos epäilyttää.


    2019 on ladattava apukäynnistin jo turhake varsinkin jos hinta samaa luokkaa kuin konkkamallilla. Se ei kuitwnkaan oo just sillon ladattuna kun tarvis.
     
  6. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Voin toki olla ajasta jäljessä, mutta näin elektroniikan ammattilaisena olisin edelleen varsin epäileväinen "konkkavehkeiden" suhteen. En ole edes sellasta livenä vielä hypistellyt, joten epäily jää teoriatasolle.
     
    Mikkis tykkää tästä.
  7. Karpov

    Karpov Gearhead

    Mut jos autossa kaikki kunnossa niin starttaamattomuus on ylläri. Jos taas kokoaikaista on varmaan fiksumpi korjata vika.


    Harvemmin jos käy niin kuitenkin ladattava on tosiaan tyhjänä tms. Iso etu tollanen lataamattomuus tai vaikka autossa säilytys kelillä kun kelillä.
     
  8. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    No mistä se konkka ladataan?
     
  9. Karpov

    Karpov Gearhead

    Jos akku ei ole ihan paskana niin se lataa sen auton akusta. Ei sen akun tarvi olla sellasessa tikissä, että se auton starttais mutta lataa ton.


    Tai vaihtoehtona oli huima 1 vai 2min lataus verkkovirrasta/tupakansytyttimestä. Aika iso ero vs joku 5-10h töpselistä.
     
  10. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Lähestys tota energiamääränä. Olihan sulla ihan joku insinöörikoulutuskin.
     
    Custom_Rod tykkää tästä.
  11. Karpov

    Karpov Gearhead

    • Innovative technology with no internal battery so no need to wait hours for the unit to charge before use.
    • Innovation in Capacitive starting.
    • Simple and safe to use with no long term battery storage issues.
    • Can be fully energised in approximately 2 minutes.
    • If the vehicle battery is faulty or is holding less than 5 volts the ElectroStart800 can be pre-charged via another vehicle's battery, a Micro USB charging cable (not supplied) or the 12v accessory lead.
    Ja testejä löytyy youtubesta ihan useita


    Ihan maanläheisellä tavalla ei insinöörijargonilla
     
  12. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Ei siin mitään jargonia. Jos siitä meinaa jotain saada ulos, niin jostain se on sinne sisäänkin ensin saatava. Jos haluu ulos kilowatteja, niin ei riitä 10W sisään. Konkan etu on nopee purkukyky, mutta tyhjästä sekään ei tee mitään.
     
  13. Karpov

    Karpov Gearhead

    Since supercapacitors work electrostatically, rather than through reversible chemical reactions, they can theoretically be charged and discharged any number of times (specification sheets for commercial supercapacitors suggest you can cycle them perhaps a million times). They have little or no internal resistance, which means they store and release energy without using much energy—and work at very close to 100 percent efficiency (97–98 percent is typical).
     
  14. Karpov

    Karpov Gearhead

  15. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    usb portti ainakin joskus oli 5A speksattu, en tiiä onko micro usb edes sitäkään.

    en tiiä, jos sitä ladataan tolla virralla, siellä akussa olisi 300 amppeerisekuntia virtaa. Jos otetaan kilowatti ulos eli 83 (1/3) A ulos, se vois jaksaa muutaman sekunnin startata mikäli asiaa oikein ajattelin.
     
  16. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Niinhän mä just sulle sanoin. Ei sinne se energia ilmesty tyhjästä. Sen ainoo etu on purkaa se salamannopeasti verrattuna kemialliseen akkureaktioon. Silti se ulosotettava on ensin saatava sinne sisään. Muuten sieltä ei tule mitään uloskaan. Ei auta, vaikka hyötysuhde on lähes 100%, jos mistään ei mene sisään mitään.
     
    Custom_Rod tykkää tästä.
  17. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    en ole koskaan ymmärtäny c tekin valtavaa mainetta. Mun mielestäni ne on ihan halpapaskaa vastaavia. Ei osaa ladata jos akku on tyhjä, ei pysäytä latausta jos lataa vähän huonompaa akkua, ei tunnista aina edes sitä että akku on täysin oikkarissa vaikka mainostavat.

    Menee lähinnä varavoimakoneen ylläpitolaturina eikä siinäkään akkujen hajoomisesta päätellen ole kovin hyvä. Auton ylläpitolaturina ei mene kun täytyy joka kerta painaa erikseen päälle kun kytkee siihen virran.

    Varmaan silti niissäkin noi teollisuus/ammattilaitteet voi olla parempia. Mulla kokemusta vaan noista kuluttajille suunnatuista.
     
    Muokattu: 12.2.2019
    Custom_Rod tykkää tästä.
  18. caprice305

    caprice305 Gearhead

    Eikö jotkut moottorikelkat starttaa konkalla?


    E: toki eroaa siinä, että ne ladataan ajaessa, eli sammutetaan ladattuna... .
     
    Muokattu: 12.2.2019
  19. f34

    f34 Gearhead

    Joskus hommasin Ctekin, kun oli hyvä maine. Lisälatureiksi vuosien varrella on tullut hommattua halpiksia Lidlisitä pari kappaletta ja Biltemasta kun siinä oli 6V valinta.
    Kaikki muut on lakanneet toimimasta, mutta Ctek toimii.
    3-4vuotta sitten hommasin Exiden 7A laturin, jossa kylmäkompensointi, tämä oli jossain testissä voittaja aikoinaan. Nyt on jäänyt Ctek hyllyyn satunnaiseen käyttöön.
     
  20. Karpov

    Karpov Gearhead

    Ei puhuttukaan ettei mistään mene mitään sisään, siksi tuo minuutin parin lataus. Miten se on mahdollista jos tämä tekniikka on ihan paskaa? Tuossahan kerrottiin hyvästä purkuominaisuudesta mutta myös nopeasta ja tehokkaasta latautumisesta.


    Veikkaan, että sähkölamautin toimii samalla periaateella eikä niissäkään isoja virtalähteitä ole. Toki voltit on kovia ampeerien sijaan.
     

Kerro tästä muillekin!