Apuva!!!! Internationaalin raidetangon pää

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja mietmi-3, 30.11.2016.

  1. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Kävin leimaamas tota mun International loadstar 1600 -69 Ex paloautoa. Kuskin puolen raidetangon nivel (nivel aputangossa pyörien välissä) välyksellinen. South west traden kaverit yritti hakea niveltä mutta aina ei voi voittaa eli ei onnistunut. Mistähän helkatista tommosen nivelen vois löytää. Jenka 1" 16 kierrettä tuumalle vasen kätinen :eek: . Jossain ford Traktorissa on 1" jenka mutta oikea kätinen kierre :( ....... kartio n.17mm/n.19mm 22 millin matkalla
     
    Muokattu: 30.11.2016
  2. C2.0

    C2.0 Gearhead

    Mulla on vanha moogin kirja missä on mitat, eli jos vielä saat nivelen pituuden mitattua ni voin katsoa... siis kartion keskeltä 1-16 kierteen päähän.
     
  3. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

  4. C2.0

    C2.0 Gearhead

    Elikkäs moogin nro olis ES235L noilla mitoilla
     
  5. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Ookkos Mikko raktori myyjiltä kysynyt?
     
  6. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    IKH: hyllyt käyty läpi EI löytynyt.... Niin tai löyty muuten sama mutta oikean kätisellä kierteellä.
     
  7. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Eihän löydy mitään malli missä käytetty/vastaavuus taulukkoa
     
  8. C2.0

    C2.0 Gearhead

    Vastaavuus taulukkoa ei ole, mut amerikas ainakin näytti niveltä olevan... tai sit jos kävis ton 1000 sivuisen katalookin läpi et missä malleissa ois käytetty:confused:
     
  9. C2.0

    C2.0 Gearhead

  10. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Isoo kiitos vaivannäöstä. Pitää huomenna soitella noita tukkureita josko joku sais tilattua.
     
  11. C2.0

    C2.0 Gearhead

    Uskoisin et vahvin olis hertoniemen usparts
     
  12. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Katos YV...
     
  13. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    :) Saakeli tää harrastaja porukka on hianua. Toihan se nivel juuri on.
     
  14. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Se.Massikka.Nivel?
     
  15. BBC

    BBC Guest

    Mikä jenga ?
    meillä on hyvin hyllyssä, mutta pitää tietää mikä jenga.

    Lh / Rh
    mitta
    nousu

    Nuo voi mitata ja laskea kierrokset tuumalle.

    a
     
  16. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Kato YV :)
     
  17. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Ekas viestis olin laittanut kaikki mitat. Toi kartion kulma on varmaan se stratekisin. Muuten voi tehdä kaikenlaista.
     
  18. BBC

    BBC Guest

    Jaa, empä lukenut kokonaan. Ei ole kotona 1" kokoista. 5/8 ja 11/16" on ne mitä pidän.
    Saahan tuommoisen jenkeistä eikä ole kalliskaan.

    a
     
  19. BBC

    BBC Guest

    Luulen että jenkit käytti kauan samoja kulmia. Itsellä on yksi kartiorotsi ja kaikki nuo 5/8sta 3/4" jengaisiin on olleet samalla kartiokulmalla.
     
  20. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Kuten oon sunkin kans asiasta vääntäny en tilaa itte mitään ulkomailta ja siksi toivottavasti joku hoitaa osan Suomeen ja mä maksan sitten tarpeellisen määrän rahaa.
     

Kerro tästä muillekin!