Aurauskulmien säätöä Kajaanissa Fleetsideen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja keke1478, 30.7.2010.

  1. keke1478

    keke1478 3rd gear

    Elikkä kuka tekee
     
  2. virta

    virta Gearhead

    En osaa kajaanista sanoa mutta itelle tehtiin Turun Vianorilla säätöineen n. 50e hintaan mitä pidän sopuhintana oli mittapöytäkirjat mukana joista sai ihmetellä pyörien aiempia kulmia.Itse vein tietty auton renkaitten älyttömän reunakuluman takia..
     
  3. servopiili

    servopiili 1st gear

    Vianorilla pitäis onnistua. Mutta miks et säätäis itse? :eek:
     
  4. keke1478

    keke1478 3rd gear

    Ei ruvenneet vianorilla tekemään. En ossaa ite tehä :oops:
     
  5. Pölyttäjä

    Pölyttäjä Gearhead

    Kerran aijoin itekki tehä tuon säädön itse mutta en keksinyt järkevää keinoa miten ne kulmat vois mitata.

    Onko jotain pirkkaniksiä tähän?
     
  6. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Tuttu säästi ja sääti pyörän kulmat itse. Ei mennyt kuin 3 paria eturenkaita kesässä. :rotfl: Oli kuulemma renkaissa vika...

    Ei kaikkea tarvitse tehdä itse!
     
  7. hanekki

    hanekki 3rd gear

    Kajaanin Asennusosa
    Mainuantie 1
    87150 Kajaani

    tuolla teköövät ja on asiansa osaavaa porukkaa.
     
  8. cenote

    cenote 1st gear

    Etsi tasainen asfalttipiha.
    Laita nuppineula pystyyn kumpaankin renkaaseen samalle korkeudelle, työnnä auto sellaiseen kohtaan, että pystyt mittaamaan nuppineulojen välin esteettä millintarkasti, mitä ylempää pystyt mittaamaan sen parempi. Työnnä nyt autoa niin, että nuppineulat siirtyvät renkaan toiselle puolelle, mittaa nyt nuppineulojen väli ja taas tietysti niin ylhäältä kuin mahdollista. Lukemien ero kertoo aurauksen/harituksen.

    Huomioi ettei nuppineulojen välisellä mitalla sinänsä ole mitään merkitystä, vaan ainoastaan sillä mittojen välisellä erotuksella jota siinä mitataan, ts kun mittaat uudestaan ei nuppineulojen välisen mitan tarvitse olla sama.

    Uusia renkaita ei kannata asentaa alle ennen kuin on ajanut muutaman tuhat km, ja nähnyt ettei renkaat kulu epätasaisesti.
     

Kerro tästä muillekin!