Auto nykii valtaisasti lirikaasulla ajettaessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Spitfire, 9.6.2006.

  1. Spitfire

    Spitfire Gearhead

    Hermo meinaa mennä tuon nimimerkin mukaisen kopperon kanssa! Jos ajaa tasakaasulla 50-70km/h, niin hetken päästä alkaa ravistaa kuin piru kerjäläistä! Ravistaminen loppuu kun lisää vetoa tai nostaa jalan kaasulta. Ajohan on kaupungissa tällaisilla asetuksilla melko polkuautomaista. Nyt meinaa omat ajatukset loppua vian korjaamiseen. Eli vinkit tervetulleita!

    Eli koneena on 1200 lievästi piristettynä. Nokka on hiottu 290astetta ja rapiat 11mm nostoa. Hieman kantta siistitty ja puristuksia nostettu. 1kpl Weber 40 DCOE. (32 kurkut,130pääsuutin, f16 emulsioputket,170 aircorrector, tyhjäkäynti suutinten kokoa en ny ulkoa muista, mutta lisään sen ehtoolla)

    Kokeiltu/tehty:

    -kaikki sytkäkamat uutta+virranjakaja holkitettu (ei väljä)
    -uusi sähk.polttoainepumppu+suodatin
    -kaasari purettu ja putsattu
    -kokeilin hiukan isommilla pääsuuttimilla ja pienemmillä aircorrector arvoilla
    -eri sytytysennakoita pyöritelty kyllästymiseen saakka.

    Auto pelaa kuin kello, kun vauhti nostetaan 80 ja yli. Myös kiihdytettäessä ei minkäänsortin nykimistä, puutumista yms. ole havaittavissa. Myös kylmänä ja kuumana lähtee loistavasti käyntiin.

    Vinkkejä intopiukeena odottaen, vaikka v8 voimasta ei olekkaan kyse :D .
     
  2. Cee.Koo

    Cee.Koo 1st gear

    Itellä oli vastaavia onkelmia aikoinaan amazonin kanssa tupla webereillä. Ongelmasta pääsin eroon vaihtamalla kaasuvivuston vaijeriin, jotenkin ton vivuston kanssa kävi sillai että kun ajo tasakaasulla ja luonnollisesti piti jalan paikoillaan polkimella, niin kone kuitenkin heiluu hieman joka taas vaikutti vivustoon. Ja kun toi koneen heiluminen liikutti vivustoa nopeaan tahtiin niin luonnollisesti myös kaasuläpät liikkui aiheuttaen kuvailemasi ilmiön. Toi weber on kuitenkin herkkä ja nopsasti reagoiva kaasari.

    Samalla vivustolla tupla strömberien kanssa ei ollu mitään ongelmia, kun ne reagoi vivuston liikkeisiin niin pirun hitaasti.

    Jos sulla on jo kaasuvaijeri käytössä niin epäilisin rajua ilmavuotoa tai jotain muuta syytä (suuttimet) et vetää pirun laihalle ja alkaa nykimään.
     

Kerro tästä muillekin!