AutoBild TÜV-Report 2019

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Miguelos Poropeukalos, 5.12.2018.

  1. Monessa suomalaisessa mediassa on tässä julkaistu Saksan katsastuslaitos TÜV:in tilastoja ja niissä on mainittu vain muutama auto. Tässä esim. Uusi Suomi. Yritin etsiä alkuperäislähteitä hiukan huonolla menestyksellä Löysin muutaman AutoBildin kuvan, jossa on paremmin infoa:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. Karpov

    Karpov Gearhead

    Nää ois mukavia jos autoja olis huollettu leskenään samanlailla eikä olis niitä oho käyntejä. Taksissa varsinkin voi olla kilsoja hyvin jo tolla ajalla
     
  3. Näin se on. Noita tilastoja lukiessa kannattaa käyttää (maalais?)järkeä mukana. Noissa Trafin tilastoissa näkyy just. esim. se Mersun E-sarjan autoissa on palljon vikoja, muttta niillä on ajettu sata tonnia enemmän kuin monella muulla.

    Mutta kyllä näissä on sen verran iso otos, että niistä voi vedellä trendejä. Ei se silti tarkoita, etteikö autot ole aina yksiöitä ja niiden käyttö- sekä huoltohistoria voi olla keskenään hyvin erilaisia.
     
  4. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Aika jännä: Bajamaja pyörillä Citroen C1 hylkyprossa 3%, saman merkin luksusbrändi/isohko auto, Citroen DS 5 häntäpäässä 16%.

    En usko, että taksikäyttö/maakuntien myyntipäällikön työsuhdeohjuksena toimiminen on syynä DS-sikikan huonouden takana.

    C1 taas on se kertakäyttöinen maailman auto, moderni lada, jota kampanjoidaan uutena autona hyvän käytetyn tilalle.

    Normi C5 on taas puolesta välistä, hylkyprossa 9%, miksi toi luksusversio ei pääse leimasta läpi? Jotkut varusteetko siellä pottuilee? Huonot ksenonien korkeussäädöt?
     
    Muokattu: 9.5.2019
  5. Saksan tilastossa tuo C1 on 4-5 vanhojen joukossa sijalla 109 ja keskimäärion 51 000 km sekä hylkyprosentti 13,8..Melkoinen ero Suomeen. Siinä listassa ei löydy DS5:tä.
     

Kerro tästä muillekin!