Äänestä ihan ketä haluat, tosiasia on vaan se että persujen träck record on surkee ja tolla setupilla sama jatkuu. Yhden miehen ja agendan varassa koko pajatso. Siks se tyhjenee jos hallitusovi raottuu. Tottakai autoilun kuluilla on väliä, mutta tosiasia on se että autoilu on paljon halvempaa kun se on ollut esim 30v sitten, suhteutettuna tuloihin. Itse ajan nykyisin niin vähän että mun taloudessa bensan hinnalla ei ole kovinkaan suurta merkitystä . Enkä mä mitään provoa, kerron asiat vaan niin kuin mä ne näen. Mielelläni otan vastaa perusteltuja faktapohjasia vasta-argumentteja, ja asioista voidaan keskustella , mutta ilman tunteisiin ja mielikuviin perustuvaa öyhötystä, huoraamisia ja paraspano herjoja
Siinä olet oikeassa että perussuomalaiset on vähän liikaa yhden tai muutaman ihmisen varassa, mutta tällä hetkellä se on monelle ainut toivo paremmasta. Muutosta tuskin tulee tapahtumaan vaikka ps pääsisi valtaan, siitä kyllä pitää huolen sdp joka on pahasti nykyään vasemmistoon ja vihreisiin päin kallellaan. kenellä se träck record on sitten kunnossa? Yritin sitä kysellä mutta vastausta siihen ei tullut? Olet siis tavallinen ihminen sinäkin, kun sinulla ei tule paljon ajoa enää ni polttoaineen hinnalla ei ole väliä vaikka se maksaisi kuinka paljon ja vaikuttaisi suureen osaa ihmisistä ja heidän liikkumiseen ja hyvinvointiin? Olethan nähnyt kuinka keskusta sätkii kuin kala kuivalla maalla, kovasti ollaan sen puolella kenen avulla olisi mahdollisuus päästä hallitukseen myös seuraavissa vaaleissa. Ps:llä on sentään jotain omaa eikä jatkuvaa pyllistämistä esim nyt sitten sdp:n suuntaan mikä voidaan katsoa niiden isoimmaksi vastustajaksi.
Eikös prosentit ole prosentteja tulotasosta riippumatta. Tuohon aiempaan käppyrään polttoaineisiin ym. sisältyy myös asuminen mikä ehkä vääristää käyrää. Hauskaa että ruotsalaiset on pärjänneet jo 25 vuotta ilman autoveroa. Kai sekin jollain kompensoidaan. Olisi kiva tietää paljonko perus svedupetteri maksaa tietulleja yms. vuodessa. Tällainen vanha artikkeli tuli vastaan. https://www.is.fi/autot/art-2000001110508.html
Nuo hinnat ei perustu mihinkään, mistä moiset? Alueellinen bensan hinnan säätely aiheuttaisi vain sen, että halpaa bensaa rahdattaisiin ja varastoitaisiin kotitalouksissa. Samaa ilmiötä on havaittavissa itärajalla jo muutaman vuosikymmenen ajalta. Suomalaisten ydinosaamista, kateus ja hamstraus. Miksi lähtisin, liiketilan saa varmasti halvemmalla jonkun liikennereitin varrelta ja siihen saisi ympättyä tilojen puolesta muutakin oheistoimintaa. Hyvällä paikalla voisi vaikka asua samassa kiinteistössä, jopa viihtyä. Pelkällä bensanmyynnillä ei pysty itseään elättämään johtuen juurikin noista kalliista kiinteistä kustannuksista. Vaatii väkisinkin jonkinlaista oheistoimintaa. Kahvilaa, ruokaa, leipomoa, polttopuuta, tms. Toisekseen, mitä kalliimpi bensa, sen enemmän bensavarkaita. Pakko olisi olla pelkkiä maksu-ensin-automaatteja varsinkin pääkaupunkiseudulla. Kaikenlaisia paskahuussin- ja huumeidenkäyttäjiä, varkaita, pummeja sekä piripäitä koko rahan edestä, kiitos mutta ei kiitos! IS
Veikkaan ettei olla enää kaukana tilanteesta, kun tästä tulee todellinen ongelma. Nimittäin sitten kun sitä ei saada enää varastettua huoltoasemilta, niin yksityisautojen tankit alkaa kiinnostamaan. Dieselin varastaminen kuorma-autoista ja työkoneista on ollutkin ongelma jo vuosia, kun niissa litramäärät on vähän suurempia.
Tyypillinen täysin hakoteillä ja muita kuin itseään ajattelematon kommentti on se: ettei minulla bensan(dieselin) hinnalla ole mitään väliä,ajan niin vähän.... No ei varmaan ehkä oman talouden kohdalla sillä hetkellä ja tulee mieleen nuoruudesta vanhempi mies joka sanoi tuon saman taikalauseen,hän kuulemma tankkasi aina kympillä Fiatinsa ,aivan sama mitä bensa maksaa. Toinen paljon kattavampi kokemus onkin että vaikka et autoilisi itse ollenkaan niin kaupan tavarat kuskataan bensa/dsl kalustolla hyllyyn,taksit kuin bussit jos mikä tahansa tavaraa+palveluksia tarjoavat paateista postiin ja parturista pitseriaan SIIRTÄÄ ne kustannukset lopulta tuotteiden/palvelujen hintaan vai luuleeko joku että ne vaan katoaa johonkin? Vaikuttaa siis löpön hintaan siinä kuin teollisuuden kemikaalienkin ym koska tankkiautokin tarvii polttoainetta ja lopulta siirtyy jopa sähkön hintaan kuten vuokriin ym asumiskustannuksiin.Tuotantoketjun joku osa tarvitsee yhäkin sitä perinteistä menovettä käyttävää tekniikkaa lopputulokseen olipa miten perusajatukseltaan vihreää mainosmielessä.
Noi vois hyvinkin olla niitä myyntipaikka riippuvaisen polttoaine verotuksen aikaansaamia tolppahintoja jota tässä ehdotettiin, josta seurais että Myrskylässä olis huoltoasemia pilvinpimein ja Helsingissä ainoa paikka jossa myydään bensiiniä olis apteekit . Ei tossa kaaviossa ollut mitään prosentteja, siinä oli vain hintatieto. Mutta toikin hyödytön käppyrä tukee väittämääni että liikenteeseen kuluva osuus tuloista on vuosien varrella pienentynyt ja asumiseen käytetty on kasvanut ja paljon. Kannattas siis keskittyä tohon asumisen kallistumiseen ja sen trendin pysäyttämiseen
Tyypillinen putkinäköinen kommentti väännetään rautalankaa. Mulla menee bensaan tuloista ehkä prosentti, mutta mun 17v pojalla menee sen tuloista bensaan varmaan 75%,. Jos bensa nousis vaikka 50c niin olishan se pojan rahoissa aika iso katastrooffi, mutta mulle aika merkityksetön. Ton bensan hinnan vaikutus omaan talouteen on hyvin pitkälti riippuvainen omista valinnoista.
Paikannukseen perustuva verotus on avoin piikki kaikenlaiselle lisärahastukselle. Kaikki voidaan perustella tutulla virrellä: ”Se joka käyttää, maksaa.”
Tietty, jos ei osaa prosenttilaskua, niin asia on hankalampaa. No jos verrataan silmämääräisesti taulukkoa, niin pyöreästi vuonna 1999 osuudet oli näin: 04 Asuminen jne. oli 42% 01 Elintarvikkeet jne. oli 21% 07 Liikenne oli 21% 03 Vaatetus jne. oli 8% 05 Kalusteet jne. oli 8% Ja 2019: 04 Asuminen jne. oli 48% 01 Elintarvikkeet jne. oli 19% 07 Liikenne oli 19% 03 Vaatetus jne. oli 7% 05 Kalusteet jne. oli 7% Toi siis silmämääräisesti. En nyt sanoisi, että 20 vuodessa nyt ihan merkittävästi on asiat halventunut, kun tuo asumisen hinnan nousu peittää sen.
Niistä hinnoista sä voit laskea prosentit. Toki siihen tulee heittoa, kun silmämääräisesti arvioi niiden suuruutta, mutta sinne päin.
Käyrien suhteet toisiinsa voi arvioida mutta sitä että mikä osuus kotitalouksien käytettävissä olevista ansoista menee mihinkin laariin ei taida kuitenkaan onnistua?
Toisiinsa vertailua tuo onkin. Tuossa ei taida olla kaikkia kuluja edes, kuten viinan hintaa jne, vaan ne pakolliset kulut. Sen takia siitä ei voi ihan suoraan vetää, mitä menee mihinkin. Suuntaa-antavasti kyllä.
Edelleen olen jännän äärellä siitä ketä meidän pitäisi äänestää panteran mielestä ? Kuka on se kenellä on se träckki kunnossa?
Sillä on kyllä mahtavat ryntäät. Kyllä kelpaisi vääntää politiikkaa sen kanssa, Marin vielä kaveriksi niin kivaa olisi.
Tästä voipi päätellä, että sulla on joko ihan poskettomat tulot, tai sitten et aja oikein minnekään. Paitsi tietysti sähköllä... Mullakin on ihan hyvät tulot, mutta prosentilla mun nettotuloista ei ajele kauhean pitkälle...
Ei ihme että katsanta voi joillain olla eriävä kun ei ole sitä yhtäkään plugaria. Pitäisköhän puhua euroa per ajettu kilometri kokonais kustannukset huomioiden. Kuulostaa ihan Krista Mikkoselta. Kun ajaa sähköllä liikkuminen on lähes ilmaista.