Autokäyttöön sopivat sammuttimet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja peltsi, 23.8.2014.

  1. peltsi

    peltsi Gearhead

    Mikähän sammutin sopis autokäyttöön parhaiten?

    Ei mielellään mitään isoa pulloa eli tekeekö esim. 2kg hiilidioksidisammuttimella mitään?
    Konehuone kuitenkin on tavallaan suljettu tila eli sammuttimen teho pitäis alkuvaiheessa olla kohtuu hyvä.
    Pystyykö tuollaista hiilidioksidipulloa uudelleen täyttämään esim. kaasuhitsipullosta?

    Tarkoitus ei ole tehdä kiinteetä asennusta ku jos vaikka pitää joskus kaveria auttaa niin olis sammutin autossa valmiina.

    Veneessä mulla on joku vanha halooni sammutin automaattilaukaisimella mutta ei taida halooni olla enää luvallista autokäytössä.
     
  2. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Miksi se pitäis täyttää uudelleen itse?
     
  3. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Miks hiilari?
    Jos homma kusee niin vakuutusyhtiö voi pestä kätensä kun ei ole jälkiä ensisammutuksesta
     
  4. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Äkkiseltään sanosin et letku siin ainakin pitää olla.

    Itel on 2kg Fireman venestandardin mukainen letkullinen. (odottaa tosin viel autoon pääsyä)
     
  5. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    hiilari ei toimi muutenkaan ulkona kunnolla :odroll:
    mulla on 6kg neste/vaahtosammutin eli saippualiuspullo
    takakontissa vain kesäkäyttöön soveltuu tosin mutta ei oo talvirenkaita Dodgessa muutenkaan 8)
     
  6. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Itse laittaisin sen pullon sen mukaan kuinka kallis kiesi on. Ei se 12kg nyt liikaa ole jos autossa on kiinni vaikka 50te.. Tai kaksi pienempää sitten. Ei kannata pelleillä täyttöjen kanssa ,noita saa virallisestikkin aikas halvalla sammutin firmoilta,markettikamat on sitten erikseen.
     
  7. peltsi

    peltsi Gearhead

    Onneks ei ole palovakuutuksessa ehtoa alkusammutuksesta
     
  8. spinneri

    spinneri Gearhead

  9. peltsi

    peltsi Gearhead

    Kiitoksia Jarille. jostakin syystä en löytänyt tuota vaikka koitin hakuja.

    Jauhesammutin ei tule kyseeseen eli pitää valita hiilidioksidin ja vaahdon välillä.

    Autotallissa mulla on isot hiilidioksidi ja jauhesammuttimet. Jos ei kaasulla sammu niin perään sitten jauhe.
     

Kerro tästä muillekin!