Autossani on äänet!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja AteV8, 10.7.2011.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Onko semmoisia huilutyyppisiä vaimentimia joittenka kanssa pärjäis maantiellä? Jos kajauttas sivuputket mutta maavara ongelmana ja litteet mutta leveetkin pöntöt vähän hankalat.

    Ja oishan ne räleet...
     
  2. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    Minkäkokoiset kylkiputket oli mielessä?
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    2,5", siitä en alemmas tingi. 3" taas ei liene myöskään järkevä eli sanotaan se 2,5 :lol:


    Midsize kun on niin en tiiä tulisko sitten vaan päät ulos ennen takarenkaita kun tulee aika jyrkkä mutka peltisarjoilta jos vetää kylkilinjaa pitkin ovien alapuolella sitä rööriä.


    Yhessä broncossa oli kapeat huilut mutta se oli muutenkin isoine renkaineen ja vuotavine tiivisteineen metelikäs peli, ja nuokin loppu ennen taka-akselia joten tuli vääristymiä.


    Nyt kuitenkin putket tulis ulkoilmaan.


    Niin ja yhet vaimentimet saa piisata joka tapauksessa.

    http://www.uspartsperformance.fi/a-vaim-2-1-4-glasspack

    ?
     
  4. Herje

    Herje Gearhead

  5. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Eihän sen putken tartte siinä ovien alla kulkea vetää ite putket mistä saa kunnolla ja "dummy"putken siihen ovien pieleen niin ei tartte sitäkään miettiä, et saako jäljen ikuiseksi muistoksi kylkiputkista
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tollanen oli edelliskesänä leppäjeepiss', aika murakaks tuli ääni ja jylisi kyllä sisällä. Nimenomaan jylisi, ei kasi erottunut. Ulospäin kyllä oli maukas soundi.


    On ikävä kunnon kasin lätkytystä, kaikissa vehkeissä ollu jo pitkän aikaa niin toteutettu putkisto että vaan kumisee.


    Impala rautasarjoilla ja yhdellä suoralla putkella mikä loppu ennen taka-akselia oli täydellinen :D


    Nyt on ennen taka-akselia suorat läpipöntöt ja putki 2". Loppuputket tulee reilusti yli takapuskurin mutta silti kumisee ja jytisee yllättäen.
     
  7. Herje

    Herje Gearhead

    Sitten on sama jo jättää kylkipiiput tekemättä :lol:
    Nuo omat putket on ihan siedettävät alle 3000rpm.
    Mut sen jälkeen alkaa pikkulinnut tippua puista :rotfl:
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mutta noi vaimentimet pöristää eniten joten kylkiputkeroinen tollasella glass pakilla vastais suoraa ja ois äänessä enempi diskanttia? Ei tulis sitä kuminaa.


    Mulla nykysellä perällä satkussa 3300rpm luokkaa kiekat mutta pahin kumina-alue on siinä 2000-2500.
     
  9. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead




    Maku asia, mut miks se putki pitää tulla sieltä etulokarista siihen kylkeen miksei se voi tulla kylkiputkeen vaikka b-tolpan sijainnin kohdalta?


    Ja ääniin, noinhan se pitää olla, et nilkka suorana lähtiessä kuulee tyhmempikin, et nyt lähdetään kurkut avoinna
     
  10. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    No jos meinaa kylkiputket tehdä niin joko ihan edestä asti tai sitten ei ollenkaan. Jos teet kylki osat 3" niin tee ite marteliuksen 2,5" reikä putkestä vaimennin sinne sisään. Saa villaa ja vaimennusta just sen verran ku haluaa. :) Mulla tulee camaroon pakosarjoilta 3" putkena helmaan asti ja sit siitä kylkiosuus suurennettu 4" minkä sisällä on puolenmetrin pituinen omatekemä vaimennin osuus 3" marteliuksen reikäputkesta.
     
  11. Herje

    Herje Gearhead

    Yleensä helpoin vetää sieltä etulokarilta. Maavara on kanssa yks syy siihen.
    Tietysti jos haluaa ajella traktorilla ,niin samahan se on mistä ne sillon vetää.
     
  12. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead



    Tätäpä tulin tänään juuri miettineeksi et sieltä saa helpoiten putket ettei alle tartte viedä ja saa kopan kenttään :wink:

    Mut jos vaimennusta haluaa niin takamatkustajat kärsiköön siinä takajalka tilassa on paaaljon joutilasta tilaa laittaa vaimentimet ja sit tuuman paksulla 4" leveellä soikiolla siihen kylkiputkeen, niin on vielä alla tilaakin ja saa ne putket tulemaan kardaani tunnelia taakse päin.

    Tosin meinannut et jos tekisin itelle kylkiputket niin omavalmiste vaimennin mikä ylempänä oli neuvottu.


    Mut sit kyssäri jos vetään pakosarjat rengaskoteloon runkopalkin yli niin onko kumin kuumeneminen vaarana? ylätukivarren pusla saattaa kyllä lämpöhalvaantua :poff:
     
  13. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

  14. hlappis

    hlappis Gearhead

  15. kotr

    kotr 3rd gear

  16. bootsi

    bootsi Gearhead


    Nyt tulee jupinaa....

    SE on facebookissa. (kaikki ei oo)
    EIKÄ SIELLÄKÄÄN julkisesti näkyvillä. :rotfl:
     
  17. peltsi

    peltsi Gearhead

  18. Herje

    Herje Gearhead

    Hyvät pärinät chevellessä 8)
     
  19. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Mitä Peltsin Chevelle on syöny??Mikä nokka?Hienosti lätisee
     
  20. peltsi

    peltsi Gearhead

    LS2 kaasarilla ja imu/pako venat samaan aikaan auki ja nostoo riittävästi. Eikä h putkee. Paras soundi on 7000rpm yläpuolelle :)
     

Kerro tästä muillekin!