bb mopen stroukkaus.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja jukka63, 10.11.2004.

  1. jukka63

    jukka63 1st gear

    näyttää olevan kortilla vanhat 400 lohkot.nyt olis myyntipalstalla tarjolla kunnon lohko 4.5 poraus ja kaikkea muuta hyvää.siitähän sais 572 tai 588.en oo kuitenkaan lyötänyt kyseiseen lohkoon rekvisiittaa elikkä lähinnä kampuraa iskulla 4.5 tai 4.625.lähinnä kiinnostais hintapolitiikka kampuralle ja veiveille.tuskimpa siinä on hirveetä eroo jos tekis 400 lohkosta 496.lohkon hinta on kyllä suolaset 3000€ mutta jos söis näkkileipää loppuvuoden siihen vois pystyä.toinen mikä hirvittää on kunnon kansien hinta. tohon on ihan turha tarjoo vakiokansia.toisaalta

    vois saada ihan sairaan vääntökoneen.lohkosta on esitetty tarjous ja jos tärppää niin ruvetaan keräämään muuta rekvisiittaa.496 vai 572 ? lähinnä kustannusmielessä.
     
  2. Fireball

    Fireball Gearhead

    "No replacement for Displacement" sanoo David Reher, kyllä se isompi on pitkässä juoksussa parempi ja halvempi vaikka tekohetkellä oiskin vähän kalliimpi joiltakin osiltaan. Kun ajattelee Euroa per hp tai euroa per ft lbs joka tyypillisesti alenee kun lelut suurenee, tosta on ihan hyvä myyntipuhe www.rehermorrison.com ja sieltä Tech Articles kpl 20. Iso on kaunista :rotfl:

    PS. Mikään ei korvaa sitä mielenrauhaa kun perustana on kunnon aftermarket bloki eikä 30 vuotta vanhaa patarautaa, toki käyttötarkotus ja budjetti ja kokonaisuus aina ratkaisee, ja koskaan ei kynnet riitä siihen mikä on parasta tai mieluisinta. Ei oo heleppoo mutta annan ääneni kaikille yli viissatasille aftermarket koneille kokemuksien perusteella.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ja sen 3000e lohkon arvo on varmaan 10vuodenkin päästä ainakin se 3000e.
     
  4. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Vaikka toi myyntipalstalla olevan lohkon hinta saattaa tuntua suolaselta, niin se ei sitä kuitenkaan välttämättä ole. Noita lohkoja ei oo vähään aikaan valmistettu. Niitä pitäis ruveta tulemaan uusia, mutta koska, siitä ei oo mitään muuta kun lupauksia jotka on pettäneet yks toisensa perään. Hintaa tollasella raakalohkolla oli muinoin n. 1800 taalaa, uudet jos niitä joskus tulee ei varmaan tuu olemaan ainakaan halvempia. Kyselin noita koneistettuna taannoin jenkeistä ja hinnat oli 2900-3100:n välillä kunnolla tehtyinä. Toi möykky painaa n. 110-120 kiloa, joten rahdit tulee maksamaan rahaa. Eli hinta uudesta lohkosta on siis alueella, ei mikään KELA lohko, mutta myyjä ottaa takkiin silti varmasti.

    Jos vertailee 400:n lohkosta tehdyn 499:n hintaa ja tosta tehdyn 572:n hintaa, niin tuleehan niille eroa aika lailla. Muut hinnat on suunnilleen samoja, mutta lohko on n. puolet 400 lohkon preppausta kalliimpi, ja kampura reippaasti kalliimpi. 4.15 iskuun saakka noihin saa Kiinan akseleita jotka on kohtuu hintaisia, mutta 4.5" mopsiakselia ei taida tehdä kun callies joka maksaa suunnilleen kuten kirjoitetaan.

    Männät on luonnollisesti custom tavaraa, eli 100 eurosta ylöspäin verrattuna hyviin listamäntiin riippuen mitä kaikkea niihin haluaa. On mahdollista, veiveist'ä riippuen, että joutuu myös ottamaan small base circle nokan kun 499:ssä voi käyttää myös listanokkia, siitä tulee lisää myös ehkä 100€.

    499 menee vielä normaalilla öljynkierrolla, mutta 4.5" stroukkiin ei siäspuolinen pick up mahdu. Eli milodonin externalia on tiedossa, hintaa lisää about 300€ minimissään.

    Siinä noi suurimmat kustannuserot kutakuinkin on. Tossa lohkossa voi myös joutua tekemään joitain muutoksia jakopäästä ym riippuen, mutta ne on vaan sellasta "kirvesmies duunia" jotka useimmat pystyy itekin tekemään.

    Mopsin tehdasisolohkohan on kakspulttinen, ja runkopukit tahtoo alkaa kävelemään jossain 600 hepan paikkeilla studeja käytettäessä. Siitä ei oo välitöntä haittaa, mutta ennemmin tai myöhemmin lohko kuulemma pettää runkopukkien alueelta. En tiedä kyllä, että täällä olis sellasta kenellekään käynyt, ite oon ajanut vakiolohkolla studitetuilla vakiopukeilla monta vuotta n. 700 hepan motilla ilman vaurioita. Mutta toi ongelma on edelleen olemassa, ja sitä ei oikeen voi kun yrittää paikkailla. Tarjolla on billet laakeripukkeja ja jopa ristiinpultattavia malleja, mutta A.Siantuntijat on sitä mieltä, että ne lähinnä lisää kustannuksia. Ainoo mikä tuntuu toimivan on alumiiniset runkopukit jotka joustaa sen verran, että toi lohko ei joudu niin koville. Niissäkin on tietysti sama vika kun kaikissa liikkuvissa alsaosissa, mutta ilmeisen hyvin ne pitää kun kukaan ei oo osannut sanoa niille käyttöikää. Meillä on ollut sellaset vissiin kolme vuotta ilman ongelmia.

    Tehdaslohkoissakin on eroja, kaikki B-lohkot on siitä runkopukkien yläpuolelta vahvempia kun isomman runkolaakerin omaavat RB:t. Lisäksi ensimmäiset 400:n lohkot on tolta alueelta erityisen stydejä, mutta niitä ei oo ihan helppo löytää. Valmistusaika huhti-lokakuu 1971, valunumeron loppuosa 230 ja lohkon valunumero isommalla kun muut valunumerot. Samalla numerolla lohkoa tehtiin myös "kevennyksen" jälkeen, mutta niissä toi valunumero on samaa kaliiberia kun muutkin lohkon valunumerot.

    Seuraava ongelma joka alkaa jo tolla 499:llä, mutta etenkin 572:lla tulla vastaan on kansien riittämättömyys. Moparin isolohkon vakiokannet on aika pienellä kanavaikkunalla, ei juurikaan isommalla kun pikkulohkoletukat. Niilläkin kyllä pärjää, mutta kierrosalue jää kovin matalalle ja kannet toimii tehokkaana tukkona. Toisaalta, onhan se sitten hauska myöhemmin ostaa kerrankin hyvät kannet joilla saa pari sataa kaakkia lisää :D
     
  5. jukka63

    jukka63 1st gear

    lohkon hinta tipahti hivenen.toi 572 tuntuu kuitenkin kaikkine rensseleineen hivenen liian hintavalta mun budjetille.... siispä ajattelin onnistuisko tälläinen budjetti moottori:toi lohko ja 4.150 iskunen kampura.kuutiotuumia tulis 530.kiinan akselilla ja veiveillä hintakin pysyy ihan järjellisissä lukemissa.vahvaa alakertaa tässähän ollaan hakemassa kun tuli ostettua kaasut.jos tommonen kombinaatio onnistuu niin kai se lohko on haettava lauantaina kotitalliin.
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jos jotakuta kiinnostaa niin tuollainen '71 400 cid lohko ois tiedossa ja hintaa sillä on 8500skr+nouto Norrköpingistä. Omasta tallista löytyy '77 400cid std lohko ja sen saa 300 eukolla numerosta 050-4103 426 ;)
     
  7. greenrtse

    greenrtse 1st gear

    440.com siellä se kampiakseli on ,huokee stroukki sarja isolohkoon,jep kiina kampura mut mitä oon usa saiteilta seurannu o ihan ok kamaa
    ainaskin katukäyttöön
     
  8. Mefirst

    Mefirst Gearhead

    Mopar 72´ 400cid moottori
    Cast date 17/7-72
    Cast # 3614230

    Hinta 1525 euroa ilman pakosarjoja tai 1850 euroa.

    Tää on toimiva kone joka joutu eläkkeelle ku ostin 440 koneen. katso linkki.. http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=37745

    Mulla löytyis kans yks sementillä prepattu 72´ lohko

    Moottori/lohko löytyy Tukholmasta..

    /Tomppa
     
  9. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

  10. jukka63

    jukka63 1st gear

    kiitoksia mopeman. hyvä linkki.hinnat tuntuu omituisen edullisilta kun otetaan huomioon että kyseessä on mopar.työn laatu ainakin kuvista päätellen näyttää hyvältä.mutta mistäpä männät tolle 4,5 poraukselle?meneekö teettämispuolelle vai löytyykö jostain valmista.veivit voi ilmeisesti käyttää kummassakin tapauksessa?en viittis vielä ostaa mäntiä kun ei ole vielä tietoa kansista ja niistä johtuvista puristuksista.kampuran ja veivit vois laittaa tilaukseen sitten kun lohko on tallilla.
     
  11. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Halvoista hinnoista huolimatta noi 440 sourcen kamat on mittautuneet jenkeissä hyvin, eli laatu parempaa kun vaikkapa Eaglella. Männät on custom kamaa, ite oon käyttänyt ROSSeja ja tilaus kestää ehkä kuukauden. Pumppubensalle tarvit kuoppapäiset männät, mutta palataan astialle sitten kun kannet on tiedossa. Ilokaasujen kanssa ei ehkä olis ihan tyhmä idea tilata muutama ylimääränen, niitä kun ei jatkossa saa yksittäin vaan neljä on minimimäärä.
     
  12. Mopar

    Mopar Gearhead

    Jenkki palstalla oli tuosta megablokista juttua, ja kehuivat 92 back orderia jo olevan jo jonossa.... ettei ihan heti lohkoa sielläkään saa.
     
  13. jukka63

    jukka63 1st gear

    lohko tuli kotiin.kyljessä on numerot 2468830m sprii tussilla luku 596.tarkoittaako lohko on vuosimallia 88 ja valmistusnumero 596?ihan vaan mielenkiinnosta.
     
  14. Mopar

    Mopar Gearhead

    God damit, Akseli painaa 73 lipsii ja pinta postin maksimi paino on 70 lipsii....... :mad: :mad:
     
  15. jukka63

    jukka63 1st gear

    kokemuksia scatin stroukki satseista? laittelin laakkoselle sähköpostii noista 440soursen kamoista,soitti ja sanoi kyllähän ne saadaan hoidettuu, mutta hommaa hankaloittaa kun on väärässä päässä amerikkaa(los angeles)ilmeisesti sen tukkuri on toisessa päässä.tarjos sitten scattia ja lupas selvittää hintapolitiikkaa tällä viikolla.loppujen lopuksi se on ihan sama millä nimellä nää tavarat on. aika harvat harvat näitä tekee.laakkonen veikkas että 440soursen kamat tekee kyseinen scat. se tekee muillekkin tavaraa esim. mopar performance?mopeman tarjosi tänään hivenen käytettyjä osia.voi olla paras ratkaisu, ne opetettu jo nopeeks! :D
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Aulis H. olis tuolla päässä Jenkkilää eli kysyppä tarjousta myös sieltä. Mäntäsopimus sillä on ainakin Probelle.
     
  17. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Sen tiedon mukaan mikä mulla on, Kiinassa on tällä hetkellä kolme tehdasta jotka noita veivejä/kampuroita tekee. Osa niistä tehdään täysvalmiiksi Kiinassa, osa koneistetaan jenkeissä. Suurta "tasoeroa" ei kummankaan vaihtoehdon välillä ole havaittu. Noi 440 sourcen kamat tulee eri paikast kun Scatin ja Eaglen räinät, jotka käsittääkseni on saman pajan tuotoksia. Ne 440 sourcen osat on erilaisia myös disainiltaan. Sitten on vielä joku kolmas paikka joka toimittaa mm. Manleylle ja joillekin muille "nimimerkeille" materiaalia jolle koneistukset tehdään jenkeissä.
     
  18. Mopar

    Mopar Gearhead

    Aulis on noin 70km päässä tuosta 440sourcesta, jos vielä sais ne johonkin konttikyytiin, niin sitten kannattas...
     
  19. jukka63

    jukka63 1st gear

    PALJON kiitoksia vieraalle ja moparille. soittelin aulikselle ja sano jos kontti kyyti kelpaa eipä paljon voi rahdista velottaa.
     
  20. SG480

    SG480 1st gear

    Ööeeöö. Siis jos sais konttirahdin niin kannattais? Verrattuna mihin? Laakkosen hintaan?
     

Kerro tästä muillekin!