Entä jos leikkaat tuosta ennen tuota kontin lattian syvennys osaa ja perästä päin tuon palkin liitoksen yläpuolelta niin saat tavallaan putkipalkkina tuon irti. Siihen vaan huonekalu putkesta tai pellistä uus palkki.
Eli shop manual on semmonen josta selviää suurinpiirtein kaikki autoon liittyvä? Saapiko semmosta jostain sähköisessä muodossa? Iso remppa näyttää olevan menossa teikäläiselläkin. Ei kehnompi idea tämäkään. Yhä enemmän itsekin jonkun tämmösen oman "virityksen" kannalla, mitäpä tuosta palkista satasia maksamaan, tuonnehan se piiloon jää ja ei ole mikään museoauto rakenteilla Ihan "kantti kertaa kantti" se ei ole, mutta eiköhän tuon saane sovellettua.
Juurikin näin. Luultavasti löytyy jostain netin syövereistäkin, mutta itselle ainakin tuntuu helpommalta plärätä paperiversiota tallissa. Kuuskolmoseen nämä kaksi. Ei ole iso investointi ja helpottaa paljon. Nippeli-Tepolla voisi olla..
^^Pitääpä hommailla tuommonen. Ebaysta jo katselinkin. Tabletissa minulla on Amazonille vastaava "vihreäkantinen", siitä on kyllä ollut valtavasti apua. Äsken kävin rälläköimässä ja poraamassa palkin irti. Roskikseen joutaa. Huvikseen kokeilin pulttejakin aukoa, vaan tyhjäähän ne kävi pyörimään. Leikkasin kontin puolelta kuhmut auki ja silppusin mutterit: Nuffieldin ehdotuksella mennään ja huomenna käyn ostamassa huonekaluputkea, tässä nyt mitään amerikantilauksia kerkeä odottelemaan kun on vauhti päällä :lol:
Kova on savotta... Meidän vastaavassa saman värisessä New York/California Belairissa oli yllätys, yllätys, samat kohdat mädät. Suosittelisin assemblymanuaalin hankintaa myös. Saa rockautolta kohtuu hintaan...
Tuohon varmaan kannattaa vaihtaa koko kylkipala? Joo taitaa olla aikalailla vakiopaikkoja nämä. Mikä lie sitten mädättää niin tehokkaasti? Shop manualin tilasin, ehkäpä se tulee jo huomenna postissa. Saattashan tuota assembly manualiakin harkita, katsotaan ensin että miten tulen toimeen tuon shopin kanssa. Moottorihommia välillä. Uudet männät ja putsatutrotsatut kanget: Naitus: Osat tuli tasapainotuksesta. Vähän oli joutunut kampuraa hitsaamaan: Kannen palotilaa mittailtiin, 59cc saatiin tulokseksi: Nokan tilasin, Comp cams XE256H. Samaan pakettiin kuuluu venttiilinjouset, nostajat ja jakopää. Pärjääkö "normaaleilla" keinuvivuilla ja työntötangoilla, vai oisko syytä hommata jämäkämpää? Uudet tilaan jokatapauksessa entisten kuluneiden tilalle. Viikonloppuna jos hitsailis taas. On tässä ollut vähän taukoa kun on ollut niin perkelleen kylymä.
No siihen on vaihdettu koko kylki, mutta oliskos lisäaine hitsatessa loppunut ja sauma "kiinnitetty" maalarinteipillä ja pakkelilla.
Melko jännään paikkaan on sauma muutenkin sijoitettu, 10cm ylemmäs ja aika paljon olisi saanut listojen alle piiloon? Mikähän puristussuhde olisi tuolle nokalle hyvä, yritin etsiä Comp camsin sivuiltakin vaan en löytänyt mitään. Nyt taitaa olla vakiopuristussuhde, eli 9,25. Edelliseen projektikoneeseen laitoin Iskyn nokan, siinä oli nokan tiedoissa kätevästi ilmoitettu suositeltava puristussuhde. Viikonloppuna täppäilin huonekaluputken kiinni. Meni sentin vinoon ja kävi tympimään. Ehkä kokeilen viikonloppuna uudelleen :lol: Joku nuhakuumeräkäpaska iski pari päivää sitten niin vähän jarruttelee...
Kävin koekasaamassa konetta mitatakseni, että paljon mäntä jää alle dekin. Momenttiavain asemiin: Ja tällälailla: Noin 40 ft-lb:ssä napsahti, kokeilin kiristää toistakin pulttia niin rupes sekin venymään ennen aikojaan. Lie romu tuo työpaikan momenttiavain, muutama viikko sitten sain halkastua sillä yhden venttiilikopankin. Vuoden vanha avain ja ei edes halvimmasta päästä. Tai sitten en vaan osaa. Jos jollain olisi myydä pari kiertokangen pulttia nii ois aika jees 11/32" Noin 1,25mm jäi alle dekin.
Tänään koneistamolla laskeskeltu tämänhetkiseksi puristussuhteeksi 8,9. Tuumailtiin että 9,5 vois olla passeli, sipastaan enimmäkseen lohkon tasosta tavaraa pois. Juu vähän viduillaan tuo Jegsin momenttitaulukko, 45 ft-lb näyttää 11/32" pultille momentiksi, vaikka pitäs vissiin olla 35 ft-lb. Tai ainakin koneistamon kirjassa oli, ja monessa muussakin paikassa kun guuglettelin...
Vähän mietin kanssa että kuullostaa isolta tuo momentti mutta kun ei oo kirjallisuus messissä täällä betonihelvetissä ni en uskaltanu kommentoida mitään
vakiovanhat pultit katkee suht helposti? ainakin itellä menny noita poikki.. ostanu partsista uudet laadukkaat arp-pultit ja paukuttanu niilläkin jo kymmenkunta kertaa nippuun... muutamia kymppejä ne maksaa.. tosin aikaa ja rahaa kun halutaan säästää niin tilataan sieltä epäystä ja ootellaan puolvuotta jasillai...
Meni viikonloppu hitsaillessa. Palkki, 60x30 huonekaluputkea: Ja paikalleen: Ja hitsaten. Millisestä pellistä nurkkiin vähän lattiaa, en jaksanut tehdä noita lattian reunoja kokonaan uusiksi niinkuin aikaisemmin uhosin: Saumat hiottuna ja lukkokikkare hitsattu takaisin paikalleen: Eipä siinä ois kai ennee kun maalata.
Tuli osasia. Oli tuo öljypohja vähän kuppanen: Hiekkapuhalsin sen: Huomenna varmaankin puhaltelen jakopäänkopan, venakopan yms. koneen osia. Joku siistimpi ilmanputsarikoppa pitäs varmaan hommata, kromijuttuja ajattelin nyt vältellä. Koneen arvelin maalailla suht alkuperäisellä värillä ja joitain osia mustaksi. Toivottavasti jemmassa olevat epoksimaalit on vielä älyissään niin ehkäpä viikonloppuna vois suihkia sitä puhallettuihin osiin.