Bel Airit & Impalat harvassa?

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Yogi, 27.7.2005.

  1. Pumba

    Pumba 1st gear


    Youtubesta löytyi jokunen video noista swapeista, mutta onko niistään mitään iloa sitten..
    https://www.youtube.com/results?search_query=1965+impala+disc+brake+conversion+

    Jossain autoissa joutuu ainakin rälläkkää näyttämään että saa jarrukilvet jne osumaan paikalleen..

    Itsellä olisi sama projekti mielessä ja kiinnostaisikin että mistä ostit kitin ja paljonko maksoi?

    UsParts näyttää myyvän tuota Right Stuff Detailing sarjaa hintaan 919€..
     
    aamake tykkää tästä.
  2. Tweety-81

    Tweety-81 3rd gear

    67:aan olen ollut samaista swappia tekemässä mutta siitä on jo jokunen vuosi aikaa, joten ihan tarkkaa muistikuvaa ei enää ole. Sen kuitenkin muistan et rälläkällä selvittiin eli isosta "koneistustarpeesta" ei ollut kysymys ja sovitettaessa ohjausvartta spindeliin huomaa kyllä samantien mistä pitää ottaa tavaraa.
     
    Pumba tykkää tästä.
  3. 1purehell

    1purehell Gearhead

    Ei sattuis kenelläkään olemaan 67:n ohjausvarsia ylimääräisenä?
     
  4. aamake

    aamake 1st gear

    Trade partsilta tilasin ja muistaakseni 800e tienoilla se oli.. otin jäykät putket myös mukaan niin pääsee helpommalla. Täytyypä katsella tuo video, toivottavasti sarjan mukana ohjeet on, siis odottelen tässä sormet syyhyten että osat saapuvat maahan
     
  5. xarper

    xarper Gearhead

    -66 taas ei tarvinnu mitään muutoksia, kaikki oli kirjaimellisesti bolt on. Tradepartsilta tuli joku levyjarrusarja siihen, merkkiä en kyl muista.
     
    aamake tykkää tästä.
  6. Pumba

    Pumba 1st gear

    Kuuluiko tuohon hintaan tehostaja/pääsylinteri vai oliko sulla jo ne valmiina.?
    Itsellä kun ei niitä ole niin pitäisi hommata kaikki sitten kerralla..
     
  7. aamake

    aamake 1st gear

    Paketissa pääsylkkä,tehostin,levyt,letkut,jarruputket eteen,2"droppinavat,laakerit ym härpäkkeet mallikoodi 6570CBK-D naputtelet kuukleen niin pitäs löytyä.
     
    Pumba tykkää tästä.
  8. Bowtie

    Bowtie Gearhead

    Täsmennys tähän, tarvitaan siis nimenomaan Impalan säätimet, Linttaromun tarjoama oli ilmeisesti Bel Airista/Biscaynesta ja on erilainen kuin Impalassa. Tarve siis edelleen on!
     
  9. gecko

    gecko 1st gear

    Sattusko kellään olemaan 68 impalaan pyyhkijöiden varsia ? tai missä voisi olla samanlaiset varret? Omista porattu ruuvi läpi ja boorit paskana, joten tarvis hommata uudet.
     
  10. generalo

    generalo 3rd gear

    Seevu tykkää tästä.
  11. Seevu

    Seevu Gearhead

    Just kattelin omaanikin kakspiiristä pääsylinteriä. Linkin tietysti hukkasin, mutta oisko ollu 65 Impalan. Tai 68. Ei ollut edes hinnan kiroissa.
     
  12. impala-63

    impala-63 Gearhead

    Kannattaa kysyä suoraan uspartsista kun ne varmaan tietää tai sitten tolta valmistajalta. Omaan impalaan kun laitoin ebaysta ostetun sarjan niin orkkis 14" otti kiinni jarrusatulaan. Sen keskiön niittaus otti muistaakseni kiinni. 1" spacerin kun laittoi niin toimi. Lopulta laitoin 18" vanteet
     
  13. impala-63

    impala-63 Gearhead

    Taisi olla vanhan corveten mallinen mistä minä laitoin uuden kun en saanut sitä sarjassa olevaa toimimaan. Rockautossa taitaa maksaa siinä 20-30 taalaa
     
  14. generalo

    generalo 3rd gear

    Juutuupissa jenkkiukko kehui laittaneensa '67 impalan pääsylinterin kuuskolmoseen. Rokkiauton kuvia vertailin nii kyllähän ne kiinnitykseltään aika samalta näyttää.

    '63
    [​IMG]

    '67
    [​IMG]

    Parantuuko rumpujarrullisen (siis edessä ja takana rummut) poljintuntuma merkittävästikin pelkällä kaksipiiriseksi muuttamalla?
     
  15. 1320

    1320 Gearhead

    En tiedä sopivatko suoraan tai ollenkaan, mutta yksi harrastaja kyseli multa '74 Malibun pyyhkijänvarsia juurikin '68 Impalaan. Purkuautosta sainkin sellaiset purettua ilmaiseksi ja lahjoitin ne eteenpäin. En ole nähnyt kaveria vielä sen jälkeen, eli en tiedä sopivatko Malibun pyyhkijänvarret kuinka hyvin paikalleen, mut molemmissahan pyyhkijät kuuluu mennä konepellin takareunan alle piiloon, eli ainakin toimintaperiaate noissa on sama.

    Edit: Sain juuri tietoa, että noi Malibun pyyhkijänvarret sopivat Impalaankin.:odcool:
     
    Muokattu: 29.3.2020
  16. impala-63

    impala-63 Gearhead

    Sitten pitää myös katsoa että laitat tehostamattomaan järjestelmään tehostamattoman 2-piiripääsylkyn. Sen männän pitää olla tarpeeksi iso. Kaikissa noissa on sama kiinnitys.
     
    Seevu ja generalo tykkäävät tästä.
  17. generalo

    generalo 3rd gear

    Ja nettiä kaiveltuani rumpujarrullisessa tehostin ei välttämättä ole kovin hyvä, saattaapi tulla ärhäkät pysähdykset. Josko nyt tekisin tämmösen budjettiparannuksen ja seuraavaan rokkiautotilaukseen laitan vain tuon tehostamattomaan tarkoitetun 2-piiripääsylinterin. Saanee sillä edes vähän lisää turvallisuuden tuntua.
     
    Jummijammi ja Seevu tykkäävät tästä.
  18. Seevu

    Seevu Gearhead

    Mulla edellisessä kuuskolmosessa posahti jarruletku. Onneksi kotipihassa, kun olin juuri lähdössä. Alkup. yksipiirinen tietysti. Onneksi ei ollut paniikkitilanne ja auton sai stoppiin parkkijarrulla. Kyllä se toinen piiri mukavampi olisi.
     
    Jummijammi ja generalo tykkäävät tästä.
  19. Jummijammi

    Jummijammi 2nd gear

    Bel airit ja impalat harvas ainaki nettiauton tarjonnas, etenki x-runkoset. Mikä piru siihe vaikuttaa vai joko kaikki löytäneet pysyvän kodin o_O
     
  20. Nurmisto

    Nurmisto 1st gear

    Esim. Blocket.se laajentaa kummasti tota x-runko tarjontaa, täällä harvoin myyntiin tulevat yksilöt löytävät melko helposti uuden omistajan.
     
    Jummijammi tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!