Dementian runtelemat aivot antoivat signaalin, että Upinniemen snowmobile olisi ollut uudemmanmallisella koneella, pannussa mm. kromatut venakopat, ja muistaakseni pakoputkisto mielenkiintoinen, mallia porno .s aika avoin mallia.
Tuollaisella ois mukava mennä pilkille,lattialuukku vaan.Peräkärryyn agrekaatti huutamaan virtaa että saa lämpöä ja rommitoteja tehtyä.
Juma, mä oon nöösipoikana menny sillä Upinniemen koneella faijan kanssa Mäkiluotoon ja jollain ihme hydrokopterilla takaisin. Bombardierissa oli paremmat soundit vaikka kummassakin oli sisällä kyllä ihan helvetillinen mökä.
Muistelen, että Mobilistissa on ollut kuvia Nousiaisten Autohävittämöstä aikanaan ja siellä oli tuollainen Bombardier. Onko sitä pelastettu talteen? Aivan mahtava projekti!!!
Totta ja uudemmissa NE:ssa Roverin kasit. Toissavuonne meni viimeiset linnakeyksilöt poistoon, seassa jopa yksi vanha Ford-koneinen. Tää topiikin Bombardier saattaa olla Kuivasaaren talvikulkine, joka poistu saaresta vasta ~90-luvun puolivälissä. Linnakkesaarien sulkemisten myötä kaikki kelirikkokalusto tuli käyttötiensä päähän, muuallahan noille ei PV:ssä ole juurikaan tarvetta ollut.
Uskoisin, että Upinniemen pomppaduur oli jo käytöstä poistettu v.-76, olishan se ollut kiva joskus nähdä ja kuulla tositoimessa. Hydrokopterin pakoputkisto oli myös mallia avoin, mutta ropelin pärinä poisti hienon veekuutosen soundin.
Muistelin että 50-lukuisissa Bombardier kiitäjissä käytettiin Chryslerin lättäpääkuutosta. Samanlaisia kuin autoissa. En tiedä käyttivätkö 23" lohkoa (Plymouth & Dodge) vai isompaa 25" lohkoa. Molempia oli tarjolla "industrial" moottoreina. 50-luvulla tuotannossa ollut malli B12 Hieno projekti sinulla. Miehekäs kampes tuolla 318 kasilla. Onnea ja menestystä!
Hieno kampe, todellinen kunniateko pelastaa tollanen Yellowstonen keltaset kiiturit... http://oily-rag.net/yellow-snowcats-of-yellowstone/
Ihanko joku nostalgia raksteri. On semmonen tuntu kyllä että kulkee jos tarttee. Tänä talvena olis tullu tarpeeseen tommonen. Hieno keksintö.
Lumien HotRodit!!! Makeita vehkeitä! Piti katsoa monta noita JuuTuupi pätkiä... Mihin tyyliin meinaat Pomppa rekesi rakentaa? Ehdotus, joku muu kuin PV maastoväri, vaikka sitten tuo Postin vanha oranssi... HemiOranssi... Meillä oli joskus vanha Postin bussi, Ajokki Sisu, oranssi tietenkin. Faijan bändin keikkabussina ja matkailuautona...
Samaa mieltä, ei mitään matta-maasto-vihreätä tai sitä typerää mattamustaa väritystä, vaan ehdottomasti joku räväkkä tuohon aikakauteen sopiva Hot Rod tyylinen väritys, kuten ehdotettua vanhaa "postin oranssia" mustalla raidalla, puna- tai sinivalkoista tms. Esim : "SoCal" väritys...alaosa, telasto ja perä punaisella, keula valkoiseksi, kylkeen rajaus mukaillen korin muotoa sitten keula punaiseksi ja perävalkoiseksi, rajaukseen jonkinlainen liekkiteema.
Hieno masiina! Kone näyttäis olevan kanadalainen 313 Poly. Tosin samanlainen kuin 318 ryppis, ainoastaan vähä pienemmällä porauksella. Lohkon kyljessä on todennäköisesti vuosilukukin. Miltä se kampiakselin laippa näyttää? PF-laatikkoa on ollut myös vaihteistovivulla, mutta eipä sellaisen haeskelussa välttämättä järkeä ole. Ja PF on 2-pykäläinen, ei ihan välttämättä lumikiitämiseen se miellyttävin vaihtoehto.
Lättäpää niissä oli, väärin muistaen 3,8 litranen. Kemijärven moottorikerholla on sellainen, olin sitä kunnostamassa joskus -90 luvun alussa. Hinkattiin kori puhtaaksi, sähköt ja tekniikka. Mullon nidottuna vanhoja moottorilehtiä -30 luvulta, niistä oli apua moottorin suhteen... Moottori tosiaan takana ja normi taka-akseli ympäriheitettynä edessä. En vain koskaan kerennyt valmiin vehkeen kyytiin, toivoa sopii että vielä joskus..
Melko hämäräperäisiä laitteita toi bombardier on kyllä tehnyt.Tuollainen löytyi nettimotosta. https://www.nettimoto.com/bombardier/ds/2130466
Nousiaisissa oli tosiaan aivan samanlainen vihreä Bombardier, mutta yrittäjän kuoltua perikunta romutti pellollisen 30-50-luvun autoja ja tiivisti toimintaa, kuitenkin hieno entistämö jatkaa ilmeisesti toisessa polvessa ja hävittämöllä on yhä paljon hienoja autoja tallennettuna viimeksi muutama vuosi sitten oli mm. 30-lukuisia amerikkalaisia, XJ6-koreja, Rover P4 ja P5 aihoita ja vanhaa raskasta kalustoa. Kannattaa kysellä silti mahdollisia osia.
Kemin Bobmbiksessa on uudempi LA318 ja manuaali. Itse vaihtasin uudemman kone+automaattilaatikko paketin tilalle. Tuolla manuaalilla kun ajaa pitää reilulla kaasulla vetää ja pykältää vauhdilla. 3lla pääsee jäällä jo aika haipakkaa.
Kukahan kaheli tuotattais aremikasta massey-ferguson leikkuupuimurin letukan 327 koneella? Ämericän overdrivellä joskus oli t sbc aiheessa vaikeaa kun tuollaista joku kuvien kera tarjosi tunnistettavaksi.