Buick 401 ja 425 Nailhead-moottorien osien saatavuus?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Mikael K, 15.10.2010.

  1. Mikael K

    Mikael K Gearhead

    Kuinka hankalaa on löytää otsakkeessa mainittuihin Buickin 401- ja 425-moottoreihin osia? Esim. tiivisteet, ylikokomännät, venttiilit jne.

    En löytänyt haulla (huolimattomuuttako?) suoraan vastausta kysymykseeni. Vastaukset kiinnostaisivat, kun harkitsen vakavasti kyseisellä moottorilla varustetun ajopelin hankintaa. Vinkit/linkit kauppiaista olisivat jees tai muutoin hinta-arviot kysyttyjen osien hinnoista.

    Mikael
     
  2. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Mitä enää harkitset? Osta pois. Osia saa, mutta ovat kalliimpia kuin esim Chevyn.
    Täällä on ollut paljon juttua. Mene kahlaamaan 58 Buick juttua. Sieltä löytyy tietoa.
     
  3. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

  4. hukkis

    hukkis Gearhead

  5. RivO

    RivO Gearhead

  6. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    TA-Performancea( www.taperformance.com ) mäkin olen käyttänyt viripalikoiden hankinassa,mut sit ihan peruspalikoita oon ostanut Falconilta ja Mad Dogilta.
    Mad dogilla ei tosin aina ole huudettavaa,mutta silloin kun on tullut,niin molemmat on toiminut hyvin.

    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Buick-40 ... 2c56b20509

    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/401-425- ... 2c4dee9785

    Sit ihan perushaulla löytyy 10:nen sivua naulapää pulikkaa.Harvinaisissa osissa on yleensä hinta sen mukainenkin:

    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/401-425- ... 2c4dee9785

    Kaksi tai kolme molopäätä pitäisi tänä talvena rempata iskuun.Yks aika stanu,yksi vähän kutiteltu ja yks niin kireä kuin vaparina järkevästi voi tehdä.Mutta riippuu vähän budjetista että joutuuko kireimmän version jättää tulevaisuuteen.
     
  7. Jukkispukkis

    Jukkispukkis 1st gear

    Ite tilasin just tuolta taperformancelta pikkusen kireemmän nokan.

    Kuulin huhuja, että -64 401 lohkon vois muitta mutkitta porauttaa 425:ksi, kertokaahan tietäjät onko näin?
     
  8. Ahti

    Ahti 3rd gear

    Tavara on vaan välillä vähän mitä sattuu. Mun -Electraan esim. jarrukengät oli väärät ja -55 vaihteiston kannatinkumi tosi törkeää työn laatua. Reklamoidessa tuli vaan vastauksia tyylin että yritä pärjäillä...
     
  9. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Voi,mutta sillä ei pelkästään saavuteta juuri tehohyötyä.Jos ei hae maksimaallista ruutia ja kestävyyttä,niin itse en hyväkuntoista 401 lohkoa lähtis poraamaan suoraan niin isoksi,jos menee esim.030 porauksella.
    Ei muuten,mutta siitä jää mahdollinen remppavara sit pois.Joskus jos tarttee kairata se esim.jonkun vaurion takia uudestaan.
    Noita hyviä 401 lohkoja kun ei enää kuitenkaan kasva puissa...

    Yksi syy miksi niitä porataan 425 std mittoihin on se,että kun lähetään tonkimaan molopäästä enemmän heppoja,niin uusia tai uudenveroisia 425 std lohkoja on harvemmin missään tarjolla.Ja 425 lohko on isompine porauksineen heikompi kuin pienellä porauksella oleva 401,siksi jenkit ei juuri tee 425:ia virikäyttöön ylikoossa.
    Mutta kun se 401 jurautetaan 425 std kokoon,saadaan lisää tilavuutta tinkimättä kestävyydestä.

    Ja siihen kun yhdistetään stroukkaus 364:n veiveillä päästään vielä vähän isompiin tilavuuksiin.
    Mutta ei siitäkään oikein ole kamalasti apuja.Kannet pitäisi kairata koska ne on moottorin pullonkaula.Eikä ole haittaa vaihtaa vipat roller malleihin jolloin saadaan lähellä 1.4 oleva vipusuhde 1.6:een.Mutta taas tulee yks probleema lisää.Iso nostoisella laahaavalla hydraulinokallakin voi tulla mäntä-venttiili efekti.Ja sitä varten pitää tilata kustomi männät.Mut senhän voi jo huomioida tossa stroukki vaiheessa kun tekee tilausta takomukeista[​IMG]
    Virinokkien suurin hyöty junttaa kanaviin,mutta kyllä niillä tietysti pientä piristystä saadaan aikaiseksi.
    Ameriikan hörhöt sanoi,että saahan isosta naulapäästä vaikka 500 kuutiotuumaisen,mutta on kuin astmainen valas ilman kansien hieromista.
     
  10. Jukkispukkis

    Jukkispukkis 1st gear

    Lähinnä ajatus oli se, että kun nyt kerran porataan niin porataan sitten kanssa riittävästi. Mitään viimeseen asti kiristettyä varttimailihirmua tuosta lotjasta ei ole tarkotus tehdä. Vaikka tulishan tommosesta neliovisesta villikissasta aika vinkee sleepperi...

    Mistä noita maltillisempia ylikokomäntiä vois tilailla? Liekkö surffaajassa vika, mutta mä en tunnu löytävän kuin stanukokosia.
     
  11. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    ^Älä vittu poraa sitä jos ei ole pakko! Hoonaa ja rengasta ja jos on pakko niin ekaan ylikokoon kairaa se.
    org poraus 3,64 tuumina. 401 ja 425 molopäissä.
    401 isku 4.18 ja 425 isku 4.31.
    Kampuraa ettimään jos isoja tuumia tekkee mieli, mut sitte tarvii tehä muutakin. 401 on vitun hyvä motti ja se vääntää akkalohkot suohon.
    Jos on pakko saada 7 litraa 425 (niin kuin mun) niin eti 425 aihio!
    Periaatteessa sama lohko, mutta eroja on vitusti. Ne jutut mitä 425 lohkossa on voi toteutta 401 mottiin. Esim parempi vedenkierto isommalla jakopään kopalla ym.
    Älä poraa sitä jos ei ole pakko! 401 rokkaa vitun hyvin!
     
  12. B 50

    B 50 Gearhead

    ..eiku päinvastoin. :wink: Isku 3,64", jne.. 425:n männänrengasvalikoima on kattavampi. :D
     
  13. RivO

    RivO Gearhead


    Joo okei , voin kyllä allekirjoittaa tuonkin, meni yksi uusi bensa pumppu vainaaks, tosin se oli se 38 taalan korvaus pumppu, joka oli purettavissa vain väkivallalla, tilasin uuden, kun rahdit Usaan "korjattavaksi" olisi maksaneet enemmän kuin uusi pumppu. Sanoivat, että veloittavat rahdit joka tapauksessa ja korjauskulut, jos pumpussa on roskia, eikä mitään vikaa (no purettavahan se ei ollut, joten mitenhän sen olisi voinut korjata). No kun sain uuden pumpun, väänsin sen edellisen pumpun pelti pohjan irti, ja toisesta venttiilistä oli kumi paskana.

    Kansista: Ei taida mikään firma olla tehnyt naulapäähän mitään veikeämpiä kansia? Imukanavahan tulee aika hyvin männän päälle alkuperäisissä, mutta pakokanava tekee aika mutkat. Molemmat kanavat on tietysti vielä melkosen ahtaatkin.
     
  14. gremlin

    gremlin Gearhead

    Veivien vaihto ei kyllakaan lisaa minkaan tilavuutta! Iskua pitaa pidentaa, tai porausta suurentaa, jos tilavuutta haluaa.

    ''Stroukkaus''=more stroke=lisaa iskua. :wink:
     
  15. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    No joo,jäi tosta näköjään pois että tietysti kampura pitää hitsaa ja hioa sen jälkeen offsettiin. Samalla metodilla tehtynä päästään tietysti paljon muihinkin veivi vaihtoehtoihin,esim.BBC,mutta jos kiihottaa pitäytyä Buick orgasmissa,niin noilla veiveillä ja 401 tai 425 männillä se onnistuu.
     
  16. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead


    Ööö..Miks?
     
  17. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    ^repeli ihmettelee samaa. Älä turkaan kairaa sitä isoksi viimeiseen ylilokoon, niin kuin täällä on ollut jo puhetta.
     
  18. RivO

    RivO Gearhead

    Olisikohan Naulapään viritykselle omaan aiheeseen kysyntää ja tarjontaa, ainakin virittelijöiden suhteellinen osuus on pienempi kuin sevyn pieni blokisissa. Itseäni ainakin kiinnostaa, mitä ja miten kukin sitä on viilannut, ja eikö ko. moottoria ole jotkut roddaritkin käyttäneet autoissaan. Sekä, että bolt on vaihtoehtoja ei ole summitin kataloki puolillaan.
     
  19. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    RivO ota yhteyttä täällä nimierkillä rautapää kirjoittajaan. Sillä on just projekti 401/425 tai 425/401. On vielä aika lähellä sinua, jos asut siellä idässä päin mitä muistelisin.
     
  20. RivO

    RivO Gearhead

    Thänks män!
     

Kerro tästä muillekin!