Buick Electra 225 Custom '66

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja jrasi, 27.5.2013.

  1. jrasi

    jrasi Gearhead

    Tämäkin pääsee kelien lämmittyä grilliin pyörimään.

    Tuli haettua vääränmerkkinen ja vääränkokoinen koneprojektikin tähän.

    [​IMG]
     
  2. LPV

    LPV 3rd gear

    Mikäs se toi kone sitten on?
    Muutenkin, mitä Buickille kuuluu?
    Onko kuvatuksia siitä mitä on tehty ja tapahtunut?
     
  3. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Oldsin konehan tuo?
     
  4. jrasi

    jrasi Gearhead

    Pas(i)kainenhan sen sanoi. Ja pitäishän se tuosta pyttyjen valusta tunnistaa, eli 403 pikkulohko on kyseessä.

    Vielä ei ole Electralle mitään oikein kerennyt tekemään, kun piti yksi ulkorakennus tekaista jotta sai talliin tilaa. Ja nyt siellä sitten makaa tuo Cadillacin reuhu.

    Kunhan maa kuivuu, pitäisi Buick kaivaa tallin takaa esiin ja ryhtyä grillin tekoon. Pistetään kuvia, kunhan on jotain konkreettista saatu aikaan.
     
  5. jrasi

    jrasi Gearhead

    Lohko lähtee Häihälään pesuun ja hooniin perjantaina. Irrottelin nostajat, öljyntäytön, sekä nenäkepin, nokka näytti olevan Cranen HMW-272-NC. Mennäänkö tuolla vai laitetaanko joku toinen? Suunnitelmissa nostaa hieman ruttuja ja parantaa hengittävyyttä imusarjalla ja kevyellä porttauksella.
     
  6. LPV

    LPV 3rd gear

    Empähän tuntenu konetta palasina...
    Nokka vaikuttaa oikein sopivalta tuohon autoon, ainakaan yhtään tiukempaa ei kannata hommata.
    Cranen sivuilta löysin kaiketi nykyisen vastaavan, H-272-2, http://www.cranecams.com/272-273.pdf
    Tuolla HMW... tyypillä löytyi chevyn ja fordin yms. nokkiakin.
     
  7. jrasi

    jrasi Gearhead

    Joo, katselin myös että aika jees cruiserinokka. Täytyy antaa tuo vielä kaverille mitattavaksi, tekee inssityönä jotain nenänmittainkojetta
     
  8. jrasi

    jrasi Gearhead

    Aloin irroittelemaan eturumpuja, kun ovat aika lujaa jumissa.

    Kuskin puolella irtosi kengät jo jarrukilvestä, mutta ovat vielä jarrusylkyssä kiinni, pitää varmaan päästää sylinterikin vielä irti.

    Repsikan puolella pitää vielä taistella lisää...

    Lohko meni hoonaukseen, on se vaan hieno astella wanhaan kunnon koneistamoon sisälle, jossa aika on pysähtynyt n. 30 vuotta sitten.
     
  9. LPV

    LPV 3rd gear

    Missäs teetät koneistukset???
     
  10. jrasi

    jrasi Gearhead

    Lohko meni Häihälään, kannet menee politiikalla "I know a guy who knows a guy who does the job."
     
  11. jrasi

    jrasi Gearhead

    Eilen niitin heinikkoa tallin takaa ja kaadoin yhden syreenipuskan, sieltä löytyi Buick!

    [​IMG]
    Onneksi kylän isoimmalla traktorilla saatiin siirreltyä hylysyä pihassa.

    Jarrurummussa oli pistiäisillä koti:
    [​IMG]

    Ajattelin sitten huitasta Kärcherillä isommat pölyt ja sammaleet pinnasta:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Tainneet edelliset maalarit vähän oikaista pohjissa...

    Seuraavaksi pitäisi irroittaa kori rungolta ja käydä aluksi rungon kimppuun.
     
  12. jrasi

    jrasi Gearhead

    Jotain positiivisia ylläreitäkin välillä...

    Runko näyttäisi siltä, että sille ei tarvitse tehdä mitään. Pesu ja pariin paikkaan hieman kiveniskumassaa lisää, siinähän se. Etuosaan saatan hieman mustaa väriä sotkea päälle.
     
  13. jrasi

    jrasi Gearhead

    [​IMG]

    Nuon ikkään sai rungon pois alta.
    Eikä todellakaan näytä pahalta:
    [​IMG]
    [​IMG]

    Revin tuossa saumakitit ja äänieristeet pois lattiasta, olipas paikkapaikoin vedetty sitten isola pistoolilla kittiä, onneksi oli laadukasta massaa joka pysyi kasassa kun repi noista korin koloista irti...

    [​IMG]

    [​IMG]

    Tainnut vesi päästä joskus saumakitin alle...

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  14. Porvoonlankku

    Porvoonlankku 3rd gear

    Vastahan se runko on puhallettu ja luokkahitsari teki takapään uusiksi.
    Ai niin, taitaa siitäkin olla jo yli 25 vuotta... :oops:
    Orkkis jarrurummut näköjään tallessa, tuollaisia taisi rodiukot mielellään käyttää Valloissa.
     
  15. jrasi

    jrasi Gearhead

    Eipä tuossa kauheita hommia pohjassakaan ole, etulattiat, nuo takapenkin takakulmat ja takaluukun pohjasta ne korin kiinnityspisteet.

    Takakaaret ja a-pilareiden alanurkat vaatii sitten vähän askartelua
     
  16. jrasi

    jrasi Gearhead

    Ja sitten varaosamosa tuli haettua:

    [​IMG]

    [​IMG]

    307SBO, 5A-kansilla
     
  17. LPV

    LPV 3rd gear

    No Niin, eihän niitä Grillaus-kelejä ole tänä kesänä paljon aiemmin ollutkaan... :9
    Paljon enemmän olet saanut aikaan kuin mä, enimmäkseen häärännyt kaikkea olematonta pitkin tonttia, autoja ei tahdo saada edes pestyä.
    Hyvä kun lähti huonot maalit pesurilla, vietkö korin johonkin puhallettavaksi? Vai puhallatko, tai poistat muuten, maalit itse?
     
  18. jrasi

    jrasi Gearhead

    Taidan hinkata itse käsin/koneella nuo pintapellit ja sitten soitella hiekkapuhaltajan tontille.

    Kokeilin katosta, niin 120 paperilla ei kauaa mennyt, kun oli pelti vastassa, vaikka kerroksia oli:
    Mattamusta
    Helmiäisvalkoinen
    Keltainen pohjamaali
    Musta
    Alkuperäinen valkoinen
    Musta
    Punainen pohjamaali
    Pelti

    Etuloksut, yksi takaovi ja fenderit täytyy varmaan käyttää vielä soodamiehellä.
     
  19. jrasi

    jrasi Gearhead

    Tulipa iltana eräänä selailtua ebayn tarjontaa ja vastaan tuli '66 Electran maski ja puuttuva fenderin lista. Pakkohan ne oli ostaa pois kuleksimasta.

    Kuskin oviaukkojen etureunat on kyllä aivan törkeän happamat, menee aika palapelihommiksi, että niistä saa hyvät, onneksi jäävät ovien taakse jemmaan.

    Äänieristebitumit oli onneksi aurinko ja aika kovettaneet, niin lähtivät ihan lastalla lykkimällä pois. On siinä ollut hommaa, kun koko pohja oli bitumilla päällystetty ja vielä konulla liimattu.
     
  20. jrasi

    jrasi Gearhead

    Otin rälläkän käteen ja ajattelin vähän tutkia noita etulattioita...

    Kuskin lattia oli aika hyvin ilmastoitu:
    [​IMG]

    Laikat loppuivat kesken, täytyy amputointia jatkaa toisena päivänä:
    [​IMG]

    Korjauspeltihän syntyy näppärästi vanhan rappurallin päällä naputellen:
    [​IMG]

    Kyllä tämä tästä, ehkä ensivuonna viiskymppisiään viettävälle autolle annetaan nuo anteeksi.
     

Kerro tästä muillekin!